Google+
Home » Invatamant » Disciplinarea începe cu o bună comunicare

Disciplinarea începe cu o bună comunicare

Liceul ”Ștefan Procopiu” Vaslui a organizat cea de-a patra activitate cu grupul-țintă în cadrul parteneriatului pentru învățare Grundtvig ”Learning Positive Discipline” (LPD). Proiectul, derulat în parteneriat cu instituții din Bulgaria, Turcia, Estonia, Letonia, Ungaria, Germania, Italia, Spania, Polonia, este finanțat cu sprijinul Comisiei Europene, prin intermediul Programului „Învățarea pe tot parcursul vieții”.

Activitatea, la care au participat 34 de membri ai echipei de proiect și adulți din grupul-țintă, a debutat cu prezentarea rezultatelor celei de-a doua întâlniri transnaționale, organizată la nivelul parteneriatului de către cursantul participant, membru al comunității locale. După diseminarea rezultatelor întâlnirii de proiect, a fost organizată activitatea de grup ”Ascultarea reflexivă”, precedată de un exercițiu menit să faciliteze comunicarea între membrii celor șapte grupuri constituite. Pretextul exercițiului l-a constituit tabloul ”Sfânta Ana, Fecioara și pruncul cu mielul”, realizat de Leonardo da Vinci în jurul anului 1510. Exercițiul a avut ca scop identificarea emoțiilor și sentimentelor transmise de autor prin intermediul lucrării.

Activitatea de grup a oferit participanților oportunitatea unor discuții interesante referitoare la modalitățile de intervenție pentru diverse comportamente neadecvate, folosind ascultarea reflexivă. Fiecare participant a primit un pliant cu tema ”Disciplinarea începe cu o bună comunicare”, care conține informații despre aspectele teoretice abordate pe parcurs.

Concluziile au fost formulate de profesoara Daniela Luca, coordonatorul proiectului ”Learning Positive Discipline”: „Disciplinarea copiilor începe cu o bună comunicare, iar comunicarea, ca bază a educației, presupune două aspecte importante: ascultarea reflexivă și mesajul la persoana întâi. În comunicare, atât cu copiii, cât și cu adulții, este utilă folosirea cuvintelor care reflectă intensitatea emoțiilor (ascultarea reflexivă), fiind astfel posibilă transmiterea faptului că au fost înțelese nuanțele sentimentelor exprimate de aceștia”.

Liceul ”Ștefan Procopiu” Vaslui a organizat cea de-a patra activitate cu grupul-țintă în cadrul parteneriatului pentru învățare Grundtvig ”Learning Positive Discipline” (LPD). Proiectul, derulat în parteneriat cu instituții din Bulgaria, Turcia, Estonia, Letonia, Ungaria, Germania, Italia, Spania, Polonia, este finanțat cu sprijinul Comisiei Europene, prin intermediul Programului „Învățarea pe tot parcursul vieții”. Activitatea, la care au participat 34 de membri ai echipei de proiect și adulți din grupul-țintă, a debutat cu prezentarea rezultatelor celei de-a doua întâlniri transnaționale, organizată la nivelul parteneriatului de către cursantul participant, membru al comunității locale. După diseminarea rezultatelor întâlnirii de proiect, a fost organizată activitatea…

Review Overview

User Rating: 4.35 ( 1 votes)

About Mihai Vasile

%d blogeri au apreciat: