Home » Invatamant » Astronomii bârlădeni descoperă universul

Astronomii bârlădeni descoperă universul

Programul educațional are rolul de a populariza astronomia în rândul publicului larg și se va desfășura în intervalul 11 – 14 iunie. Cei care se vor înscrie vor putea asista la o serie de cursuri intensive de astronomie, ce se vor ține între orele 19.00 și 21.30, după care, până la ora 24.00, vor putea face observații astronomice cu ajutorul telescoapelor din dotarea Observatorului Astronomic. Activitatea se va desfășura la sediul Observatorului Astronomic, la secția {tiințele Naturii, de pe strada Republicii nr. 235, iar vineri, 13 iunie, cursurile se vor ține la Planetariu (Pavilionul „Marcel Guguianu”), de pe strada „Marcel Guguianu” nr. 4.

„{coala de vară de astronomie este un bun prilej pentru tineri, elevi și studenți să se implice într-o activitate extrașcolară și să afle mai multe informații despre spațiul cosmic și Univers. Încercăm ca, de la un an la altul, să ne perfecționăm și să venim în permanență cu informații actualizate din domeniul astronomiei. În cadrul școlii de vară de astronomie, se vor desfășura mai multe cursuri de astronomie, o parte dintre ele fiind prezentate de unii dintre membrii cu experiență ai Astroclubului «Perseus»”, ne-a spus muzeograful Ciprian Vîntdevară, organizatorul școlii de vară.

Potrivit programului stabilit deja, astăzi, începând cu ora 19.00, va avea loc deschiderea oficială a școlii de vară „Descoperă Universul”, după care, la ora 19.30, va avea loc prima lecție – „Investiții ale omenirii în spațiul cosmic”. Pe parcursul celor patru zile de cursuri intensive, vor fi susținute prezentările „Astronomia pentru toți”, „Găuri negre și quasari”, „Marte, venim!”, „Instrumente optice folosite în astronomie”, „Luna, satelitul natural al Pământului”, „Comete și asteroizi”, „Luneta”, „Cerul de vară. Principalele constelații, stele și obiecte «deep sky»”, „Sistemul Solar”, „Galaxiile”, „Roiuri de stele” și „Lumină și culoare în Univers”.

La final, pe 14 iunie, de la ora 20.30, participanților le vor fi testate cunoștințele acumulate, iar de la ora 21.00, în cadrul ceremoniei de încheiere a școlii de vară, se vor acorda diplome de participare.

Adriana ȘUȘNEA

În această săptămână, Observatorul Astronomic din Bârlad va organiza, pentru a al treilea an consecutiv, {coala de vară de astronomie „Descoperă Universul”. Programul educațional are rolul de a populariza astronomia în rândul publicului larg și se va desfășura în intervalul 11 - 14 iunie. Cei care se vor înscrie vor putea asista la o serie de cursuri intensive de astronomie, ce se vor ține între orele 19.00 și 21.30, după care, până la ora 24.00, vor putea face observații astronomice cu ajutorul telescoapelor din dotarea Observatorului Astronomic. Activitatea se va desfășura la sediul Observatorului Astronomic, la secția {tiințele Naturii, de…

Review Overview

User Rating: Be the first one !