Google+
Home » Administratie » Eveniment epocal: peroanele Gării Bârlad au intrat în reparații

Eveniment epocal: peroanele Gării Bârlad au intrat în reparații

După circa 30 de ani, călătorii vor avea șansa de a nu-și mai rupe picioarele în craterele peroanelor. Peste trei luni, lucrările vor trebui finalizate.

Gara din Bârlad arată ca un adevărat șantier. După zeci de ani în care peroanele gării din Bârlad au fost lăsate de izbeliște, Regionala CFR Iași s-a apucat, în sfârșit, de treabă. De la 1 iulie au demarat lucrările de reparații la peroane.

Într-un dispreț greu de calificat la adresa oamenilor care plătesc prețuri extrem de pipărate pentru unele din cele mai proaste servicii feroviare din lume, din anii ’80 nu s-a mai executat o lucrare cât de mică. Gara bârlădeană este de mulți ani posesoarea uneia dintre cele mai ordinare imagini din țară. Peroane pline de gropi, asfaltul nu mai exista în cea mai mare parte și nu de puține ori s-a întâmplat ca oamenii să se împiedice și să cadă din picioare de-a dreptul. Despre transportul trolerelor, a genților de voiaj pe rotile nu se mai poate vorbi de mulți ani, deoarece era imposibil. Călătorii erau nevoiți să-și care bagajele grele, voluminoase pe sus, de multe orii fiind necesară forța și a câte trei persoane la o geantă de voiaj

Peroanele arată acum ca în vreme de război. Se decopertează bucățile de asfalt care au scăpat trecerii timpului, iar călătorii sunt nevoiți să suporte zgomotul și praful aferente. Peste trei luni, lucrările vor trebui finalizate.

Am încercat să aflăm mai multe informații despre această investiție mult așteptată, dar Mihai Zugravu, șeful Gării Bârlad, se afla într-o „importantă” ședință. Am contactat și Regionala CFR Iași. După câteva ore în care a sunat ocupat la numărul de telefon al instituției, am reușit să vorbim cu secretara. Pentru că directorul Regionalei, Radu Pipa, nu prea agrează discuțiile cu ziariștii, nu vă putem oferi detalii.

Un lucru este cert: în Gara Bârlad începe să se facă ceva. Mai sunt multe de pus la punct. Clădirile administrative sunt aproape părăsite, holurile insalubre, lacătele cu păianjeni la uși, igrasie, spații aflate într-o continuă stare de degradare. Din câte birouri erau odinioară, au mai rămas doar câteva, rispite în clădiri cu aspect de ruine. S-a ajuns aici din cauza restructurărilor de personal, ca urmare a scăderii numărului de călători dar și a transportului de marfă. La cât s-a „investit” în infrastructură feroviară și în transportul de călători, la cât a fost prădat C.F.R., nici nu este de mirare. Nimeni nu știe când va avea și Bârladul o gară civilizată, cel puțin curată.

Clădirea Gării Vaslui a fost reabilitată de două ori în câțiva ani. Fiind reședință de județ, Vasluiul a beneficiat de fonduri europene pentru modernizarea gării. Bârladul va trebui să aștepte bunăvoința Ministerului Transporturilor, pe care nu ar fi rău să-l informăm că Gara Bârlad este una dintre cele mai vechi din țară, orașul având privilegiul în 1886 de a se număra printre puținele localități din țară care avea gară. (Mihaela NICULESCU)

După circa 30 de ani, călătorii vor avea șansa de a nu-și mai rupe picioarele în craterele peroanelor. Peste trei luni, lucrările vor trebui finalizate. Gara din Bârlad arată ca un adevărat șantier. După zeci de ani în care peroanele gării din Bârlad au fost lăsate de izbeliște, Regionala CFR Iași s-a apucat, în sfârșit, de treabă. De la 1 iulie au demarat lucrările de reparații la peroane. Într-un dispreț greu de calificat la adresa oamenilor care plătesc prețuri extrem de pipărate pentru unele din cele mai proaste servicii feroviare din lume, din anii ’80 nu s-a mai executat o…

Review Overview

User Rating: Be the first one !

About Mihai Vasile

%d blogeri au apreciat: