Home / Administratie / Persoanele fizice vor colabora printr-un simplu click cu ANAF-ul

Persoanele fizice vor colabora printr-un simplu click cu ANAF-ul

Salariații vor avea acces la situația propriilor contribuții la asigurările sociale, prin intermediul unei aplicații care le va permite să fie mai aproape de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).

Veste bună pentru salariații vasluieni: de anul viitor vor putea comunica electronic cu ANAF-ul, având posibilitatea să trimită, dar și să primească mai multe documente. Acest lucru va fi posibil în baza Ordinul Ministerului Finanțelor Publice nr. 1154/2014 privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între ANAF și persoanele fizice. Persoanele fizice vor avea astfel, posibilitatea să-și verifice propria situație fiscală, prin intermediul unui serviciu numit „Spațiul privat virtual”. Accesul la aceste informații se poate efectua la orice oră și va fi gratuit. Așadar, situațiile fiscale ale persoanelor fizice vor fi doar la un click distanță.

Fiecare salariat își va regăsi în „Spațiul privat virtual” declaratiile fiscale întocmite, cererile pe care le-a adresat organului fiscal pentru obținerea unor informații sau documente în legătură cu situația sa fiscală. Drept urmare, salariații vasluieni și nu numai vor putea vizualiza informații cu privire la contribuțiile de asigurări sociale declarate de angajatori. Pot solicita o opinie privind aplicarea legislației fiscale, acte administrative fiscale, acte de executare și alte acte emise de organul fiscal în executarea legii. Spre exemplu, persoanele fizice vor avea acces la deciziile de impunere, notificări, somații, documente sau acte emise de organul fiscal la cererea acestora, cum ar fi: certificatul de atestare fiscală, adeverință de venit, registrul documentelor electronice comunicate în ultimii doi ani.

Pe lângă informațiile pe care le vor regăsi în „Spațiul privat virtual”, contribuabilii vor avea la dispoziție și un „Buletin informativ fiscal”. În cadrul acestui buletin informativ, ei vor avea acces la informații publice cu caracter fiscal, care au scopul de a-i îndruma să-și îndeplinească obligațiile fiscale.

Înainte de a fi implementat acest program pentru toți cetățenii, el va fi disponibil în sistem pilot de luna aceasta și până la sfârșitul anului, pentru contribuabilii persoane fizice cu domiciliul fiscal în București și în județul Ilfov.

Prin implementarea acestui program, autoritățile urmăresc să îmbunătățească relația contribuabilului cu Fiscul. (Daniela PORUMB)

Salariații vor avea acces la situația propriilor contribuții la asigurările sociale, prin intermediul unei aplicații care le va permite să fie mai aproape de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Veste bună pentru salariații vasluieni: de anul viitor vor putea comunica electronic cu ANAF-ul, având posibilitatea să trimită, dar și să primească mai multe documente. Acest lucru va fi posibil în baza Ordinul Ministerului Finanțelor Publice nr. 1154/2014 privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între ANAF și persoanele fizice. Persoanele fizice vor avea astfel, posibilitatea să-și verifice propria situație fiscală, prin intermediul unui serviciu numit…

Review Overview

About Mihai Vasile

x

Check Also

CJ Vaslui achită datorii de 1,9 milioane lei ale Spitalului Județean de Urgență

de Dănuț CIOBANU Spitalul Județean ...

Municipiul Vaslui, gazda unui nou festival, cel al ”Zilelor teatrului tânăr”

Municipiul Vaslui va fi, la ...

Nouă comune vor primi 1,7 milioane de lei din fondul de rezervă al CJ Vaslui

de Dănuț CIOBANU CJ Vaslui ...

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
%d blogeri au apreciat: