Home » Business » Sunteti antreprenor de talie mijlocie si aveti sedii secundare? ANAF tocmai a modificat legislatia in ceea ce va priveste

Sunteti antreprenor de talie mijlocie si aveti sedii secundare? ANAF tocmai a modificat legislatia in ceea ce va priveste

In Monitorul oficial de ieri, 07 octombrie 2014, a fost publicat un Ordin ANAF privind modificarea administrarii contribuabililor mijlocii ce au infiintate sedii secundare. Va recomandam sa dati atentie procedurii birocratice privind administrarea sediilor secundare. Ordinul se aplica atat contribuabililor ce au sedii secundare unde isi desfasoara activitatea mai mult de 5 salariati, dar si contribuabililor ce au sedii secundare fara salariati sau cu mai putin de 5 salariati. Vezi in finalul articolului ce inseamna contribuabilii mijlocii.

In cazul in care la sediile secundare isi desfasoara activitatea mai mult de 5 salariati, implicatiile fiscale sunt mai ample si sunt necesare eforturi din partea contribuabililor pentru a respecta prevederile normative.
Incepand de miercuri, competenta fiscala in administrarea sediilor secundare, indiferent de numarul de salariati, va fi in sarcina autoritatii fiscale la care este arondat contribuabilul din categoria celor mijlocii.
Pana la aceasta modificare normativa, administrarea sediului secundar a fost in competenta autoritatii fiscale, ce deservea aria administrativ teritoriala unde este infiintat sediul secundar.
De exemplu: Pentru o societate contribuabil mijlociu, cu sediul social in Bucuresti, ce a infiintat un sediu secundar in Iasi, administrarea fiscala a sediului secundar a fost in competenta Administratiei Financiare din Iasi. Dupa aceasta modificare, administrarea fiscala a sediului secundar se va face de catre Administratia Financiara pentru contribuabilii mijlocii din Bucuresti.

  • Ce nu se precizeaza in mod expres in ordin si trebuie urmarit de catre contribuabilii interesati?

Sediul secundar ce se transfera trebuie declarat la autoritatea fiscala la care va fi arondat.
Chiar daca autoritatile fiscale au obligatia sa transfere dosarul contribuabilului, va recomandam sa urmariti cu maxima atentie aceasta procedura, avand in vedere decalajele de timp inerente.
In aceeasi logica, trebuie radiate sediile secundare declarate la primele autoritati fiscale, conform procedurii aferente.

  • In ce termen ar trebui sa se realizeze aceste proceduri?

Actul normativ nu prevede un termen, astfel consideram aplicabil termenul general de declarare a oricarei modificari aferente unui contribuabil, de 30 de zile, aplicabil si sediilor secundare, conform art. 74 alin. (1) din Codul de procedura fiscala.
Mai amintim si faptul ca pentru persoanele ce nu reusesc din diverse considerente sa respecte acest termen, sanctiunea este amenda contraventionala in suma de la 1.000 lei la 5.000 lei, conform art. 219 alin. (1) lit. a) din Codul de procedura fiscala, cu posibilitatea platii a jumatate din minim in 48 ore. Material realizat cu sprijinul consultantului fiscal Adrian Benta.

  • Ce inseamna contribuabil mijlociu?

Potrivit OMFP 2402/2009, sunt considerati contribuabili mijlocii, administrati distinct, persoanele juridice cu domiciliul fiscal pe raza fiecarui judet, care au inregistrat o cifra de afaceri raportata in situatiile financiare incheiate la 31 decembrie a anului precedent cuprinsa intre 6,7 milioane lei si 70 milioane lei, selectati in ordine descrescatoare a cifrei de afaceri;
Lista contribuabililor mijlocii se intocmeste anual, pana la data de 30 septembrie, se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, contribuabilii selectati fiind si notificati in acest sens de administratiile finantelor publice pentru contribuabili mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantetor publice judetene sau a municipiului Bucuresti.

Sursa: hotnews.ro

In Monitorul oficial de ieri, 07 octombrie 2014, a fost publicat un Ordin ANAF privind modificarea administrarii contribuabililor mijlocii ce au infiintate sedii secundare. Va recomandam sa dati atentie procedurii birocratice privind administrarea sediilor secundare. Ordinul se aplica atat contribuabililor ce au sedii secundare unde isi desfasoara activitatea mai mult de 5 salariati, dar si contribuabililor ce au sedii secundare fara salariati sau cu mai putin de 5 salariati. Vezi in finalul articolului ce inseamna contribuabilii mijlocii. Consultati aici documentul In cazul in care la sediile secundare isi desfasoara activitatea mai mult de 5 salariati, implicatiile fiscale sunt mai ample…

Review Overview

User Rating: Be the first one !

About Mihai Vasile

%d blogeri au apreciat: