Google+
Home » Sanatate » Copii intoxicați cu medicamente

Copii intoxicați cu medicamente

Trei copii au ajuns sâmbătă pe mâna medicilor din cadrul Secției de Pediatrie a Spitalului de Urgență „Elena Beldiman” Bârlad, după ce au înghițit medicamente.

Copiii provin din mediul rural și au vârste cuprinse între doi și patru ani, doi dintre aceștia fiind frați. Din cele spuse de părinți, medicii au constatat că unul dintre copii înghițise Sedatif PC, un medicament homeopat, recomandat persoanelor care prezintă stări de nervozitate și în compoziția căruia se găsește și mătrăgună (n.r. Belladonna), iar ceilalți doi înghițiseră Augmentin, un antibiotic.

La spital, copiii au primit îngrijirile necesare și nu au necesitat spitalizare, afându-se în afara oricărui pericol. Cu toate acestea copiilor li s-au făcut spălături gastrice și au primit medicație.

„În cursul zilei de sâmbătă, în cadrul Secției de Pediatrie au fost aduși trei copii din satele Banca și Unțesti, care au ingerat medicamente. Aceștia nu au necesitat internare deoarece starea lor era bună, dar au primit medicație la domiciliu”, ne-a declarat Adrian Gheorghiu, responsabil mass-media în cadrul Spitalului de Urgență „Elena Beldiman” Bârlad.

Specialiștii trag un semnal de alarmă asupra acestui aspect și îi sfătuiesc pe părinți să nu lase la îndemâna celor mici diferite substanțe toxice. Cazurile de intoxicații cu medicamente la copii apar de cele mai multe ori din neglijenta părinților. Medicamentele și alte substanțe toxice nu trebuie lăsate lăsate la îndemâna micuților deoarece reprezintă un pericol, de care părinții nu sunt mereu conștienți. Curiozitatea specifică vârstei îi determină să “mănânce” pastilele ca pe bomboane sau să “bea” medicamentele lichide ca pe apă, iar intoxicația sau otrăvirea prin supradozaj nu intârzie să apară.

Semnele care pot da de gol intoxicația cu medicamente sunt: temperatură, stare de somnolență, stare de confuzie, greață, vărsături sau dificultăți de respirație.

Supradozajul poate fi fatal la copii, de aceea este recomandat ca imediat să fie solicitat ajutorul unui medic. (Roxana CUCU)

Comments

comments

Trei copii au ajuns sâmbătă pe mâna medicilor din cadrul Secției de Pediatrie a Spitalului de Urgență „Elena Beldiman” Bârlad, după ce au înghițit medicamente. Copiii provin din mediul rural și au vârste cuprinse între doi și patru ani, doi dintre aceștia fiind frați. Din cele spuse de părinți, medicii au constatat că unul dintre copii înghițise Sedatif PC, un medicament homeopat, recomandat persoanelor care prezintă stări de nervozitate și în compoziția căruia se găsește și mătrăgună (n.r. Belladonna), iar ceilalți doi înghițiseră Augmentin, un antibiotic. La spital, copiii au primit îngrijirile necesare și nu au necesitat spitalizare, afându-se în…

Review Overview

User Rating: Be the first one !

About Mihai Vasile

%d blogeri au apreciat: