Home / Business / Nemții de la Rewe fac primii pași către vânzarea supermarketurilor Billa, retailer care a rămas cel mai mic jucător din comerțul modern local

Nemții de la Rewe fac primii pași către vânzarea supermarketurilor Billa, retailer care a rămas cel mai mic jucător din comerțul modern local

Grupul german de retail Rewe face, potrivit mai multor surse din piața locală, primii pași către vânzarea lanțului de supermarketuri Billa România, cu peste 80 de magazine, care cu afaceri de 1,35 miliarde de lei anul trecut este cel mai mic jucător din comerțul modern.

Reprezentanții grupului german neagă aceste informații, însă tot mai multe voci din piața locală de retail afirmă că Rewe a pus oferta de vânzare pe masa unor investitori locali, dar și a unora străini. Conform acelorași surse, pe lista potențialilor cumpărători se află atât fonduri străine de investiții, cât și lanțuri de magazine care nu sunt încă prezente pe piața locală.

„Aceste informații sunt doar speculații, nu există planuri pentru vânzarea Billa România. Vom merge mai departe cu strategia de expansiune deoarece piața din Ro­mânia este una foarte importantă pentru noi“, spune Theresa Teufel Bakk, communications mana­ger în cadrul Rewe International AG.

La începutul acestui an re­pre­zentanții Billa România anunțau că vor merge înainte cu expansiunea, urmând să deschidă circa zece magazine, în ritmul impus în ultimii ani de prezență pe piață. Până în prezent compania a deschis doar ju­mătate din supermar­ke­turile anun­țate, având o rețea de 84 de unități.

Informațiile privind vânzarea Billa România vin la doar câteva luni după ce grupul german Rewe a anunțat că își vinde toate magazinele Billa din Italia, mutare care marchează exit-ul de pe această piață. Atunci, germanii anunțau că își vor concentra atenția pe piețele unde compania deține o poziție de top. În România, Billa este cel mai mic jucător din comerțul modern local care numără 12 rețele străine. Mai mult, lanțul de supermarketuri se află departe de primii clasați – Kaufland, Carrefour, Metro și Auchan –, fiecare cu afaceri de peste 4,5 miliarde de lei.

Mai mult, chiar și pe segmentul supermarketurilor nemții sunt printre lanțurile mai puțin extinse în com­parație cu rivalii de la Mega Image (peste 360 de ma­ga­zine) și Profi (peste 260).

Pe această piață mai este prezent și Carre­four cu formatul Market, care are un număr similar de magazine ca și Billa. Carrefour mai este însă prezent și pe alte formate, respectiv hiper­marketuri, magazine de proximitate, discount.

Sursa: zf.ro

Grupul german de retail Rewe face, potrivit mai multor surse din piața locală, primii pași către vânzarea lanțului de supermarketuri Billa România, cu peste 80 de magazine, care cu afaceri de 1,35 miliarde de lei anul trecut este cel mai mic jucător din comerțul modern. Reprezentanții grupului german neagă aceste informații, însă tot mai multe voci din piața locală de retail afirmă că Rewe a pus oferta de vânzare pe masa unor investitori locali, dar și a unora străini. Conform acelorași surse, pe lista potențialilor cumpărători se află atât fonduri străine de investiții, cât și lanțuri de magazine care nu…

Review Overview

About Mihai Vasile

x

Check Also

Nori negri la Rulmenți Bârlad! Se vorbește de un nou val de disponibilizări

Răzvan CĂLIN Nori negri s-ar ...

Generăleasa Placinta și ideile minunate! Soluția elegantă prin care elevii de la Liceul Tehnologic ”Petru Rareș” le-au transmis autorităților locale că școala are nevoie de bani!

Preparatele au fost prezentate aleșilor ...

Impozitul pe profitul reinvestit, suspendat pe termen nedeterminat. Masura intra in vigoare in urmatoarele saptamani

Ministerul Finantelor va desfiinta practic ...

%d blogeri au apreciat: