Home » National » Guvern: Persoana care nu primește bon fiscal să sune la Serviciul 112 sau să cheme ANAF

Guvern: Persoana care nu primește bon fiscal să sune la Serviciul 112 sau să cheme ANAF

Persoana care nu primește bon fiscal și nu i se restituie banii pentru un produs cumpărat dintr-un magazin ori nu este lăsată să plece din restaurant fără să achite consumația, tot fără bon, poate apela Serviciul 112 sau chema ANAF, este de părere purtătorul de cuvânt al Guvernului, Corneliu Calotă.

El a adăugat însă că nu știe care ar trebui să fie procedura dacă bonul fiscal nu este acordat pentru o pâine, aceasta fiind o speță „dificil de răspuns”.

Introducerea Loteriei bonurilor fiscale a fost avizată, miercuri, de Guvern, cu un sistem de extragere lunară sau ocazională a bonurilor primite de cumpărători pentru produse/servicii în valoare cuprinsă între 1-999 lei, și cu posibilitatea ca, din martie, un client să aibă dreptul să nu achite produsul selectat sau consumat dacă nu a primit bon fiscal de la comerciant.

„Începând cu 1 martie, în cazul refuzului agentului economic de a emite și înmâna bon fiscal, cumpărătorul poate să nu achite bunul dobândit sau serviciul prestat, având în vedere că o tranzactie nefiscalizată nu reprezintă altceva decât o încălcare a legii. Așadar, cumpărătorul poate păstra bunul fără să îl mai plătească în cazul unui refuz al agentului economic de a emite bon fiscal”, a comunicat Ministerul Finanțelor.

Agenții economici vor fi obligați să afișeze în locuri vizibile informații privind acest drept al clienților.

Întrebat de jurnaliști, la finalul ședinței, ce ar trebui să facă o persoană care a cumpărat o pâine și nu a primit bon fiscal, purtătorul de cuvânt al Guvernului nu a prezentat o procedură concretă, apreciind doar că ar putea fi apelat Sistemul Unic de Apeluri de Urgență 112 sau chemați reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF).

„Este o speță la care e dificil de răspuns în momentul de față. Insiști ca vânzătorul să-ți dea bonul, dacă nu, vei chema Poliția, cu pâinea în mână, probabil, nu știu. E o întrebare, sigur, la limita anecdoticului. Suni la 112… nu știu ce să spun la întrebarea asta. Pentru o pâine, nu știu”, a spus Calotă.

El a precizat că filosofia acestei măsuri urmărește determinarea vânzătorilor să elibereze bon fiscal.

„În momentul în care un cumpărător nu solicită bon fiscal, e lipsit de șansa – mică, mare – de a câștiga la Loteria bonurilor fiscale. Deci, dacă comerciantul mă lipsește pe mine de dreptul de a trage un loz în plic, înseamnă că eu pot să nu-l plătesc”, a spus oficialul guvernamental.

De asemenea, el a mai afirmat că persoanele în cauză pot suna și la ANAF pentru a informa că nu au primit bon fiscal.

Prima extragere, ocazională, va fi organizată pe 13 aprilie, a doua zi de Paște, cu un fond de premiere de 1 milion lei.

Sursa: mediafax.ro

Persoana care nu primește bon fiscal și nu i se restituie banii pentru un produs cumpărat dintr-un magazin ori nu este lăsată să plece din restaurant fără să achite consumația, tot fără bon, poate apela Serviciul 112 sau chema ANAF, este de părere purtătorul de cuvânt al Guvernului, Corneliu Calotă. El a adăugat însă că nu știe care ar trebui să fie procedura dacă bonul fiscal nu este acordat pentru o pâine, aceasta fiind o speță "dificil de răspuns". Introducerea Loteriei bonurilor fiscale a fost avizată, miercuri, de Guvern, cu un sistem de extragere lunară sau ocazională a bonurilor primite…

Review Overview

User Rating: Be the first one !

About Mihai Vasile

%d blogeri au apreciat: