Home » Invatamant » Dezastru la matematica

Dezastru la matematica

de Mihaela NICULESCU

Simularea Evaluării Naționale pentru clasele a VIII-a la matematică scoate la iveală pregătirea precară a elevilor la această disciplină. La Bârlad, cea mai mare notă s-a obținut la Școala „Iacov Antonovici”, în timp ce Școala „Victor Ion Popa” și Liceul Tehnologic „Petru Rareș” au fost de toată rușinea.

Anul acesta, simularea examenului pentru Evaluarea Națională la matematică a însemnat o adevărată piatră de încercare pentru elevii de clasa a VIII-a. Nivelul subiectelor a fost unul ridicat, problema de geometrie fiind pentru mai bine de jumătate dintre elevi o necunoscută.
Chiar școlile bune au obținut rezultate nesatisfăcătoare. La Școala „George Tutoveanu” Bârlad (Școala 11), de exemplu, din 100 de elevi, 63 au luat note sub 5; la Școala „Manolache Kostache Epureanu” Bârlad (Școala 9) – din cei 68 de elevi de clasa a VIII-a, 43 au obținut mai puțin de 5; la Școala „Iacov Antonovici” Bârlad (Școala 8) – din 96 de elevi de clasa a VIII-a, 55 au luat note sub 5.
Lista rezultatelor slabe continuă cu Școala „Iorgu Radu” (Școala 1) unde, din 97 de elevi, 63 au obținut note sub 5; la Școala „Vasile Pârvan” (Școala 2), din 49 de elevi, 20 au luat note sub 5.
Dezastru maxim a fost la Școala „Victor Ion Popa” (Școala 6), unde, din 32 de elevi, doar doi elevi au obținut peste 5, iar șapte nici nu s-au mai prezentat. Nici pentru Liceul Tehnologic „Petru Rareș” (Școala 3) Bârlad rușinea nu a fost mai mică: niciunul din cei 18 elevi prezenți nu au reușit să obțină nici măcar nota 5.
Nici Școala „Principesa Elena Bibescu” (Școala 5) nu se poate mândri cu rezultate mai bune la simulare: din 24 de elevi, 20 au luat note sub 5.
Nu s-a obținut nicio notă de 10, cele mai mari note au fost 9,64 la Școala „Episcop Iacov Antonovici”, 8,99 la Școala „Manolache Kostache Epureanu” și 9,30 la Școala „George Tutoveanu”.
Rezultate mai bune au obținut Colegiul „Gheorghe Roșca Codreanu” unde, din 56 de elevi, doar 10 au obținut note sub 5.
Subiectele propuse de Ministerul Educației Naționale pentru simularea examenului de Evaluare Națională au fost concepute cu scopul de a trezi la realitate elevii.
Pentru admiterea la liceu media obținută la Evaluarea Națională va avea o pondere de 75%, iar media anilor de studiu din clasele V-VIII va conta în proporție de 25%. Un lucru îmbucurător pentru cei care nu sunt străluciți la matematică este acela că nu există o notă minimă de trecere la cele două discipline, contând doar media celor două note, care va trebui să fie minim 5.

de Mihaela NICULESCU Simularea Evaluării Naționale pentru clasele a VIII-a la matematică scoate la iveală pregătirea precară a elevilor la această disciplină. La Bârlad, cea mai mare notă s-a obținut la Școala „Iacov Antonovici”, în timp ce Școala „Victor Ion Popa” și Liceul Tehnologic „Petru Rareș” au fost de toată rușinea. Anul acesta, simularea examenului pentru Evaluarea Națională la matematică a însemnat o adevărată piatră de încercare pentru elevii de clasa a VIII-a. Nivelul subiectelor a fost unul ridicat, problema de geometrie fiind pentru mai bine de jumătate dintre elevi o necunoscută. Chiar școlile bune au obținut rezultate nesatisfăcătoare. La…

Review Overview

User Rating: Be the first one !

About Simona Vasile

3 comments

  1. Cele doua scoli, nr.3 si nr.6, au ramas doar cu elevi de etnie rroma care nu au nici ce manca, n-au nici cu ce se-n-braca si nimeni nu se ocupa de ei acasa. Am fost prin aceste scoli, intr-o anumita calitate pe care o am, si am vazut cum profesorii se chinuie sa-i aduca macar la scoala, caci nici asta nu fac, iar cand vin fac numai obraznicii, golanii si marlanii. Ma mir ca au venit la simulare. Mai bine, pentru astfel de copii, s-ar face niste programe speciale caci sunt vai de mama lor, fara logica, fara gandire si nu stiu decat sa se bata. Asta ar trebui sa dea de gandit reprezentantilor rromilor. Cica vor sa fie integrati! Cum? Daca ei nu vor, cine sa-i oblige? Nu se poate. Asa ca, inainte de a arunca cu noroi in imagininea scolilor, verificati cum stau lucrurile, cu adevarat, in scoli. Profesorii ce sa zica? Sunt multumiti ca au o bucata de paine. Dar s-ar putea ca muncesc mult mai mult decat altii de la scoli cu pretentii, unde copii vin din familii organizate, nu-s facuti la betie si crescuti la fel. Nu mai spun de cei care isi permit sa faca si pregatire. Eu am avut baiatul la una din aceste scoli, a absolvit clasa a VIII-a in urma cu doi ani, si a luat 9,20 la matematica. Problema este la elevi.

  2. Serios?Cea mai mare nota de 9.64 ? Atunci de ce la Codreanu s-au obtinut un 10 si doi de 9,90 ?Vedeti rezultatele si apoi scrieti articolele….

  3. Daca 20 % din elevii de clasa a 12 a nu stiu tabla inmultirii ce sa mai vorbim. Si totusi la aceeasi programa stufoasa (chiar mai stufoasa) rezultatele acum 20 de ani erau mult mult mai bune. Aici e cheia. Atunci se facea carte acum nu se mai face nimic. Vina e cam 20 % profesori, 20 % elevi si 60 % parinti.

%d blogeri au apreciat: