Home » Justitie » Căruțașii și bicicliștii, pericol în trafic!

Căruțașii și bicicliștii, pericol în trafic!

de Marian MOCANU

O statistică a Inspectoratului de Poliție a Județului Vaslui privind cauzele producerii accidentelor de circulație dau drept principali vinovați de aceste evenimente căruțașii și bicicliștii. În 95% dintre cazurile în care acești participanți la trafic au fost implicați în accidente rutiere, ei erau sub influiența băuturilor alcoolice și fără a avea nici un fel de elemente reflectorizante. Nu puține sunt evenimentele în care căruțași sau bicicliști beți au căzut pur și simplu din mers din atelaje sau de pe biciclete, acestea find catalogate tot accidente rutiere.

În cadrul Colegiului Prefectural desfășurat ieri, 20 august, comisarul Cătălin Popa, adjunctul IPJ Vaslui, a prezentat o statistică a principalelor evenimente rutiere petrecute de la începutul anului, cu precădere în mediul rural. Conform datelor furnizate de acesta, până la sfârșitul lunii iulie, pe drumurile publice din România s-au înregistrat 14.955 de accidente cu victime. Dintre acestea, 4.727 accidente au fost grave, soldate cu 884 persoane decedate, 4.581 răniți grav și 1.828 răniți ușor. În cele 10.220 accidente ușoare, au fost rănite 12.468 persoane.

În aceeași perioadă, în primele șapte luni a acestui an, pe raza județului Vaslui s-au înregistrat 245 de accidente cu victime, din care 96 au fost grave, soldate cu 15 persoane decedate, 94 răniți grav și 22 răniți ușor. În cele 149 accidente ușoare au fost rănite ușor 169 persoane.

Principalele cauze ale accidentelor înregistrate pe raza județului Vaslui au fost abaterile conducătorilor de vehicule cu tracțiune animală, abaterile pietonilor, ale bicicliștilor și neadaptarea vitezei la condițiile de drum. Ca și statistică, în mediul rural s-au înregistrat cele mai multe accidente, 71% din totalul evenimentelor rutiere petrecute în județul Vaslui. Dintre cele 153 accidente petrecute în mediul rural, 41,7%, respectiv 72 accidente, au fost grave, soldate cu 13 persoane decedate (87%), 72 răniți grav (76,5%) și 21 răniți ușor (97%). Practic, 87% din totalul persoanelor decedate în urma accidentelor rutiere, 76,5% dintre răniții grav și 97% dintre persoanele rănite ușor au fost implicate în evenimente rutiere petrecute pe drumurile ce străbat comunele vasluiene.

Așa cum explica comisarul șef Cătălin Popa, în multe dintre evenimentele rutiere în care au fost implicați căruțași sau bicicliști, aceștia, de multe ori aflați sub influiența băuturilor alcoolice, au căzut pur și simplu din atelajele sau bicicletele pe care se aflau. De cele mai multe ori, aceste căzături s-au soldat cu răni grave sau chiar decesul persoanei implicate, aceste evenimente, chiar dacă nu au implicat mai mulți participanți la trafic, fiind totuși catalogate drept accidente rutiere. Principalele abateri comise de conducătorii de vehicule cu tracțiune animală în mediul rural sunt consumul de băuturi alcoolice de către căruțași și pasageri (în 95% din cazuri), nesemnalizarea schimbării de mers sau circulația pe timp de noapte fără ca vehiculele, caii și căruțașii să fie echipați cu elemente reflectorizante și surse de lumină. Alte cauze ale producerii de accidente o reprezintă neasigurarea încărcăturilor, în special cele de lemne, paie sau cereale, dar și comportamentul agresiv în conducerea atelajelor, uneori, pe drumurile comunale desfășurându-se adevărate curse între căruțași.

Drept urmare, în primele 7 luni au fost aplicate 2443 sancțiuni căruțașilor și 1541 bicicliștilor, efectul acestora fiind însă unul aproape nul, dat fiind faptul că rata de încasare a acestor sancțiuni aplicate este de maxim 5%. Dealtfel, comisarul șef Popa a făcut un apel către conducerea județului, reprezentanților prefecturii și a Consiliului Județean prezenți la ședința de Colegiu Prefectural, să promoveze în rândul primarilor o mai mare implicare în recuperarea acestor amenzi rutiere.

Pe de o parte, aplicarea acestor sancțiuni rutiere și încasarea lor și-ar atinge scopul, acela de avertizare și părevenire pe viitor a unor astfel. Pe de altă parte, aceste amenzi sunt o bună sursă de bani la bugetele locale, care ar putea fi folosiți inclusiv pentru înființarea de trotuare sau piste pentru bicicliști pe marginea drumurilor publice, capitole la care multe dintre comunele vasluiene sunt deficitare”, a declarat comisarul șef Cătălin Popa. Deasemenea, acesta a propus popularizarea la primării ca, odată cu înscrierea atelajelor în baza de date a instituțiilor, acestea să ofere căruțașilor, contracost, și veste reflectorizante. „O astfel de acțiune, poliția a desfășurat cu câțiva ani în urmă, oferind gratuit elemente reflectorizante pentru a fi montate pe căruțe, acțiune care a avut bune rezultate prin scăderea numărului de accidente în special pe timp de noapte. De această dată, inițiativa trebuie să vină din partea autorităților locale. Autoritățile locale trebuie să se implice mai mult în prevenirea accidentelor, prin menținerea permanentă în stare tehnică bună a drumurilor pe care le administrează, precum și pentru iluminarea corespunzătoare a acestora, instalarea, aplicarea și întreținerea mijloacelor de semnalizare rutieră sau chiar și organizarea de instruiri și prelucrări de acte normative în rândul bicicliștilor și căruțașilor”, a dăugat comisarul șef Popa.

de Marian MOCANUO statistică a Inspectoratului de Poliție a Județului Vaslui privind cauzele producerii accidentelor de circulație dau drept principali vinovați de aceste evenimente căruțașii și bicicliștii. În 95% dintre cazurile în care acești participanți la trafic au fost implicați în accidente rutiere, ei erau sub influiența băuturilor alcoolice și fără a avea nici un fel de elemente reflectorizante. Nu puține sunt evenimentele în care căruțași sau bicicliști beți au căzut pur și simplu din mers din atelaje sau de pe biciclete, acestea find catalogate tot accidente rutiere.În cadrul Colegiului Prefectural desfășurat ieri, 20 august, comisarul Cătălin Popa, adjunctul IPJ…

Review Overview

User Rating: Be the first one !

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: