Google+
Home » National » Răspunsurile la 5 întrebări ale posesorilor de Volkswagen

Răspunsurile la 5 întrebări ale posesorilor de Volkswagen

Scandalul Volkswagen ia amploare mondială. Autorități în domeniu, ingineri de la inspecții tehnice și omologări, mecanici din service-uri și chiar șoferii se întreabă cum e posibil ca un simplu soft să păcălească testele guvernamentale legate de emisia de noxe.

Volkswagen a recunoscut că a livrat în toată lumea 11 milioane de vehicule diesel “dotate” cu sisteme menite să păcălească testele privind emisia de noxe. Cum a fost posibilă escrocheria? Motoarele diesel de tip EA189, care echipează mașinile Volkswagen, au instalat un program care ascunde faptul că motorul poluează chiar și de 40 de ori mai mult decât rezultatele obținute la teste. „Compania noastră nu a fost sinceră cu Agenția de Mediu… Am dat-o-n bară!”, a fost declarația șocantă a lui Michael Horn, director la Volkswagen America. Chiar dacă scandalul a vizat inițial doar piața din Statele Unite, temerile s-au răspândit în toată lumea, astfel că și oficialii europeni cer declanșarea unei anchete în privința sistemului de păcălire a legilor antipoluare creat de cei de la Volkswagen. Iată câteva răspunsuri la cele mai arzătoare întrebări care îi macină astăzi pe proprietarii de Volkswagen:

1. Care modele Volkswagen au trișat la testul emisiilor de noxe?

Compania auto a precizat că modelele actuale, cu motoare Euro 6, comercializate în UE, sunt conforme cu toate standardele și cerințele legale. Așadar, cel puțin teoretic, clienții de mașini noi nu sunt afectați. Volkswagen Group nu a menționat însă nimic despre modelele mai vechi, cu motoare Euro 5 și Euro 4, dat fiind faptul că problema emisiilor și consumului neconforme datează din 2008 încoace.

2. Care sunt motorizările “buclucașe”?

Mașinile cu probleme au motoare 2.0 TDI cu cod EA189 și, aparent, nici o altă motorizare nu este afectată.

3. Vor suferi șoferii din pricina timbrului de mediu?

Nu, din moment ce au fost de bună credință și au furnizat autorităților române toate documentele cerute. Eventuale litigii pot avea loc între statul român și producător/importator.

4. Vor fi rechemări în service?

Clienții din România vor fi anunțați direct și invitați la service dacă este cazul, iar campania de rechemare va fi publicată pe site-ul ANPC, scrie 0-100.hotnews.ro.

5. Problemele privind emisiile afectează siguranța mașinii?

Nu. Emisiile afectează doar mediul înconjurător și nu pun în pericol utilizarea autoturismului.

Pentru măgăriile descoperite în SUA, cei de Volkswagen riscă penalități de până la 18 miliarde de dolari: adică 37.500$ amendă pentru fiecare mașină vândută.

Românii fac deja glume pe marginea scandalului

După izbucnirea scandalului VW, pe Internet au apărut tot felul de glume. Site-ul timesnewroman.ro le-a publicat pe cele mai reușite.

  • Scandalul a luat amploare după ce s-a descoperit că nemții foloseau și un soft care făcea mașina să pară mai mare și cu mai multe scaune;
  • Un alt soft aburea oglinzile retrovizoare, ca să nu observi norul negru pe care îl lăsai în urmă;
  • Tot mai mulți români își iau mașini VW ca să afume slănina cu ele la iarnă;
  • Primarul din Copșa Mică a oferit titlul de cetățean de onoare directorului general de la Volkswagen;
  • Volkswagen profită. Versiunea care scoate foarte mult fum va costa cu 2.000 € mai mult: “E pachetul Invisible Radar Blocker”;
  • Ai văzut multe Passaturi cu geamuri fumurii prin București? De fapt n-au folie fumurie, chiar sunt afumate geamurile;
  • În locul spălătorilor de parbrize au apărut prin intersecții coșarii de Volkswagen;
  • Neamțul greșește, americanul plătește! Proprietarii de Volkswagen vor trebui să achite ei amenda pe care o va primi firma germană. “Doar ei au condus mașinile și au poluat mediul”, a anunțat compania.

Comments

comments

Scandalul Volkswagen ia amploare mondială. Autorități în domeniu, ingineri de la inspecții tehnice și omologări, mecanici din service-uri și chiar șoferii se întreabă cum e posibil ca un simplu soft să păcălească testele guvernamentale legate de emisia de noxe. Volkswagen a recunoscut că a livrat în toată lumea 11 milioane de vehicule diesel “dotate” cu sisteme menite să păcălească testele privind emisia de noxe. Cum a fost posibilă escrocheria? Motoarele diesel de tip EA189, care echipează mașinile Volkswagen, au instalat un program care ascunde faptul că motorul poluează chiar și de 40 de ori mai mult decât rezultatele obținute la…

Review Overview

User Rating: 4.2 ( 1 votes)

About Mihai Vasile