Home / Social / Bătaia de joc a ”stăpânilor” de la E-ON!

Bătaia de joc a ”stăpânilor” de la E-ON!

de Răzvan CĂLIN

Locatarii unui bloc din Bârlad ni s-au plâns de modul în care cei de la E-ON România înțeleg să-i trateze. Vreme de peste un an, oamenii nu au mai beneficiat de lumină pe casa scării din cauză că au fost debranșați pentru neplata facturilor la energie electrică. Acum, după ce și-au achitat datoria, au sperat că vor avea din nou lumină pe casa scării. Însă, cei de la E-ON au început să ceară asociației de proprietari tot felul de acte și documente, astfel că nici în prezent nu s-a putut face rebranșarea.

Nu mai este demult o noutate faptul că monopolul pe care cei de la E-ON România îl dețin pe piața locală ca unic furnizor de energie electrică conferă acestei firme un status de invidiat. Automat, odată cu puterea monopolului apar și derapajele, iar despre modul totalitar în care cei de la E-ON înțeleg să relaționeze cu abonații am scris de nenumărate ori în paginile cotidianului nostru. Din păcate, situația este neschimbată și în momentul de față, dovadă fiind un nou caz pe care au dorit să ni-l supună atenției locatarii blocului S6, scara C, situat pe strada Vasile Pârvan din Bârlad.

La începutul anului 2014, oamenii au rămas fără lumină pe casa scării din cauză că aveau restanțe la plata facturilor de energie electrică. În consecință, cei de la E-ON au reziliat contractul încheiat cu Asociația de proprietari nr. 5 pentru acest imobil. Până aici, să spunem că totul e OK. Între timp, facturile restante au fost achitate, plus cheltuielile de judecată aferente pentru că E-ON a obținut rezilierea contractului în baza unei hotărâri judecătorești. Așa că oamenii au sperat că cei de la E-ON vor rebranșa scara. Însă, lucrurile au stat cu totul altfel pentru că ”domnii” de la E-ON, cu o dezinvoltură ce frizează indolența, au început să le ceară o sumedenie de acte și documente, tărăgănând lucrurile la infinit. Așa se face că a trecut o lună de când reprezentanții Asociației de proprietari tot bat pe la ușile ”boierilor” de la E-ON. Cum era și de așteptat, locatarii scării C sunt din ce în ce mai iritați de această situație, mai ales că cerințele celor de la E-ON frizează bunul simț în unele privințe.

”Am înțeles că ne-au debranșat pentru că n-am plătit facturile, dar acum că ne-am achitat de datorie de ce o tot lungesc atâta? Doamna de la asociație ne-a spus că i-au cerut să aducă nu știu ce schiță tehnică a scării. A umblat săraca femeie pe la RAGCL, pe la Primăria Bârlad după acest document. Și când într-un final l-a găsit la RAGCL, s-a dus cu documentul la E-ON Bârlad, crezând că totul s-a rezolvat. De unde, că cei de acolo i-au zis că documentul este prea mare și că lor le trebuie unul mai mic, în format A4. N-am putut să înțeleg așa ceva. După ce că ne pune să căutăm acte vechi de pe vremea lui Pazvante Chioru, când le găsești și le pui sub nas îți spun că nu e bun. Când nu s-au plătit facturile de energie electrică, au acționat rapid și ne-au debranșat. Dar acum, când ar trebuie să ne rebranșeze, o lungesc și o tărăgănează după cum vor ei!”, ne-a povestit vizibil iritat unul dintre locatarii blocului S6.

Documente peste documente pentru o simplă rebranșare!

Dar odiseea rebranșării este departe de a se fi terminat. Administratorul Asociației nr. 5, Monalisa Dima, ne-a declarat că până ce vor vedea din nou lumină pe casa scării C mai sunt de făcut o mulțime de demersuri. În primul rând, vorbim despre tot felul de acte și documente care sunt necesare pentru obținerea așa numitului aviz tehnic de racordare.

”Mi-au spus că oricum schița tehnică a scării e ultima noastră grijă, că mai întâi trebuie documentele astea pentru avizul tehnic. Trebuie să luăm legătura cu o firmă de specialitate care să ne ajute la întocmirea acestui dosar. Sunt o mulțime de cerințe: să dovedim că instalația electrică a scării este bună și conform normelor în vigoare, să atestăm că nimeni dintre locatari nu s-a cuplat cumva ilegal la rețeaua de pe casa scării, tot felul de verificări și documente. Nu înțeleg de ce trebuie atât de multe chestii, când cei de la E-ON doar cunosc foarte bine clădirea. Că doar blocul e de atâția ani. Avem o lună de când tot facem demersuri și încă nu am rezolvat problema. Am auzit de situații similare în oraș unde rebranșarea s-a făcut abia după vreo jumătate de an de demersuri. Am crezut că odată ce ne-am achitat de toate datoriile, vor veni și vor rebranșa scara. Dar, nu a fost deloc așa, după cum se vede”, ne-a declarat Monalisa Dima.

”Voi lătrați, că oricum sunteți la mâna noastră!”

eon_barlad1Într-adevăr, tot acest munte de hârțogăraie este prevăzut de legislația în vigoare. Este scuza după care se ascund cei de la E-ON, însă, deși nu admit oficial, este o situație care le convine de minune, mai ales că au și privilegiata poziție de unic furnizor de energie electrică în zonă. De aici, această aroganță a celor de la E-ON Bârlad, această atitudine de genul ”Voi lătrați, că oricum sunteți la mâna noastră!”.

De altfel cei de la E-ON România ne-a transmis că legislația în vigoare stipulează o serie întreagă de etape de parcurs în asemenea cazuri. Cum spuneam și mai sus, vina a fost pasată în curtea legiuitorilor români, că doar ei au gândit legislația din domeniu.

”Sunt niște chestiuni tehnice care trebuie respectate. Nimeni nu cred că își permite să plimbe oamenii pentru amuzamentul personal. Noi ne străduim să simplificăm procedurile atât cât ne permite cazul legislativ. Până la urmă noi nu avem nici un interes ca oamenii aceia să nu consume energie electrică. Interesul nostru este să avem cât mai mulți abonați. Din păcate, legislația și normele în vigoare prevăd anumiți pași de făcut în cazul rebranșării unui abonat care anterior a avut contractul reziliat. Nu ne permitem să nu respectăm toate aceste etape, care e drept că, din păcate, durează ceva mai mult ca și timp. Dar, încercăm, pe cât posibil, să urgentăm totul!”, ne-a declarat Sorin Munteanu, purtătorul de cuvânt al E-ON Energie România.

Însă, toate aceste documente, avize și schițe costă bani, care vor fi suportați în întregime tot din buzunarul oamenilor. Chiar și așa, locatarii acestui imobil din Bârlad nu vor altceva decât să aibă din nou, cât mai repede, lumină pe casa scării. În altă ordine de idei, așteptăm cu nerăbdare momentul în care pe piață va pătrunde un nou furnizor de energie electrică. Să vedem atunci dacă cei de la E-ON își vor mai permite să fie la fel de aroganți și ”superiori”.

 

de Răzvan CĂLIN Locatarii unui bloc din Bârlad ni s-au plâns de modul în care cei de la E-ON România înțeleg să-i trateze. Vreme de peste un an, oamenii nu au mai beneficiat de lumină pe casa scării din cauză că au fost debranșați pentru neplata facturilor la energie electrică. Acum, după ce și-au achitat datoria, au sperat că vor avea din nou lumină pe casa scării. Însă, cei de la E-ON au început să ceară asociației de proprietari tot felul de acte și documente, astfel că nici în prezent nu s-a putut face rebranșarea. Nu mai este demult o…

Review Overview

About Razvan Calin

2 comments

  1. Acte pe care toti le prezentam pt. bransare la curent. Vi se pare voua anormal.

  2. DNA-ul trebuie sa intre mai adanc si pe aici ! sa fac mari escrocherii!

x

Check Also

Două bătrâne au ajuns la spital după ce mașina în care se aflau a fost lovită de un alt autoturism

Două bătrâne, de 63 și ...

CJ-ul se retrage din Asociația de Dezvoltare Zona Metropolitană Vaslui

Consiliul Județean (CJ) Vaslui se ...

Sprijin financiar de 1.000 lei pentru șomerii înregistrați în evidențele AJOFM Vaslui

Șomerii înregistrați în evidențele Agenției Județene ...

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
%d blogeri au apreciat: