Google+
Home » Administratie » Când să intre în linie dreaptă – Licitația pentru transportul local la Bârlad s-a împiedicat cu stângul

Când să intre în linie dreaptă – Licitația pentru transportul local la Bârlad s-a împiedicat cu stângul

Proiectul de hotărâre privind aprobarea documentației pentru organizarea licitației de concesionare a serviciului public de transport în comun din Bârlad a picat. Proiectul avea nevoie de votul a două treimi din totalul celor 21 de consilieri municipali, iar la ședința extraordinară desfășurată ieri au fost prezenți doar 14. Ar fi fost suficienți dacă toți ar fi fost de acord, însă consilierul PSD Mircea Leonte a votat împotriva proiectului de hotărâre.
Motivul: a considerat nedreaptă favorizarea prin acordarea unui punctaj mai mare firmelor care întrunesc criteriul vechimii în serviciul de transport în comun.
Cel mai probabil, proiectul va fi repus pe ordinea de zi a ședinței ordinare a Consiliului Local Bârlad, programată la sfârșitul lunii.
Organizarea unei noi licitații pentru concesionarea serviciului de transport public este necesară ca urmare a expirării contractului dintre SC Unistil și municipalitatea locală.
Firma care va câștiga dreptul de a presta serviciul de transport în comun va trebui să dețină 12 autobuze dotate cu GPS, aer condiționat, sistem de încălzire, (9 pe trasee și 3 de rezervă), fiecare cu un număr de 50 de locuri pe scaune și în picioare, precum și 9 microbuze (7 pe trasee și 2 de rezervă), fiecare cu un număr de 14 locuri. Vechimea mijloacelor de transport nu trebuie să fie mai mare de 10 ani și să îndeplinească cel puțin normele de poluare EURO 4. În plus, firma va trebui să aibă un număr de minimum 38 de șoferi și să aibă în proprietate sau contract de servicii cu un atelier auto.
De asemenea, firma câștigătoare va trebui să construiască alte staționare, mai moderne, și zilnic să spele și să dezinfecteze mijloacele de transport în comun.
Va fi declarată câștigătoare firma care va întruni cel mai mare punctaj, fiecare criteriu fiind notat cu un anumit număr de puncte. Criteriul cel mai controversat este vechimea serviciilor similare de transport public urban, întrucât firma Unistil, despre care există informații că se va înscrie la licitație, va pleca din start cu numărul maxim de puncte pentru acest criteriu. (Simona MIHĂILĂ)

Comments

comments

About Simona Vasile

%d blogeri au apreciat: