Home » Invatamant » Bullying-ul, un fenomen tot mai prezent în școlile bârlădene!

Bullying-ul, un fenomen tot mai prezent în școlile bârlădene!

de Răzvan CĂLIN

Aceasta a fost tema unei acțiuni organizate de voluntarii Asociației ”Myosotis” la Colegiul ”Codreanu” din Bârlad.

Aula Colegiului Național ”Gheorghe Roșca Codreanu” din Bârlad a găzduit săptămâna trecută o inedită acțiune a voluntarilor Asociației umanitare ”Myosotis”, care s-a dorit a fi un semnal de alarmă față de un fenomen ce s-a infiltrat tot mai adânc instituțiile de învățământ din oraș: bullying-ul (agresiuni fizice și psihice comise asupra unor elevi de către alți elevi).

Un grup de 10 voluntari ai asociației, toți elevi ai Colegiului ”Codreanu”, au pregătit și pus în scenă un spectacol de teatru – forum (o formă de educație non-formală care oferă și spectatorilor posibilitatea participării la interacțiune și dezbatere).

Teatru forum 1”Cei 10 voluntari care au inițiat activitatea au plecat de la intenția de a aduce în atenția colegilor lor de liceu fenomenul de bullying. Alegerea nu a fost întâmplătoare. În spiritul atitudinii pro-active pe care Centrul Tinerilor Voluntari o cultivă celor cu care lucrează, elevii respectivi au fost motivați de dorința de a trage un semnal de alarmă în legătură cu faptul că, în opinia lor, acest fenomen tinde să fie prezent în fiecare clasă din liceul lor. «Într-un fel sau altul, fiecare dintre noi devenim agresori pentru unul dintre colegii noștri de clasă, rău e că nu ne dăm seama de acest lucru și poate și mai rău e faptul că nu înțelegem cât de mult rănim prin ceea ce facem. Credem că prin acest spectacol de teatru forum, colegii noștri vor deveni conștienți de aceste lucruri și, implicit, fenomenul se va diminua» – a fost explicația oferită de inițiatorii acestei acțiuni. În consecință, după o atentă documentare și multiple repetiții, tinerii au venit la întâlnirea cu colegii lor de liceu propunându-le o piesă de teatru care a reușit să sintetizeze multiple fațete ale fenomenului de bullying, de la bullying-ul verbal până la cel on-line. Spectacolul a stârnit reacții în public, toți cei prezenți au intuit gravitatea problemei prezentate. S-au purtat discuții dinamice, toate având ca finalitate identificarea de soluții practice și realiste. «Ceea ce ați prezentat voi aici se întâmplă în fiecare clasă și cred că activitatea ne-a făcut să fim mai atenți la modul în care ne comportăm unii față de alții» – a fost feed-back-ul pe care l-am primit în final de la elevii spectatori”, ne-a declarat Mihai Popa, directorul Asociației ”Myosotis”.

Acțiunea de la Colegiul ”Codreanu” s-a înscris într-un program mai amplu de activități speciale pe care ”Myosotis” l-a organizat în cadrul ”Săptămânii Școala Altfel”. Așa se face că între  18 și 22 aprilie, elevi ai Școlilor „George Tutoveanu” și „Victor Ion Popa” din Bârlad au vizitat copiii cu dizabilități din Centrul de Zi „Casa Esme”, unitatea ce aparține tot organizației ”Myosotis”. Fiecare vizită s-a materializat în activități dintre cele mai diverse: de la activități în aer liber la vizitarea centrului și culegerea de informații despre lucrul cu copii cu dizabilități, activități sportive, activități plastice sau cu valoare artistică.

About Razvan Calin

%d blogeri au apreciat: