Google+
Home » Sport » Bârlădenii continuă să ne ofere satisfacții la karting. Argint și bronz în cadrul etapei a III-a a Campionatului Național de Karting Școlar

Bârlădenii continuă să ne ofere satisfacții la karting. Argint și bronz în cadrul etapei a III-a a Campionatului Național de Karting Școlar

Echipajul Cercului de Karting de la Clubul Copiilor „Spiru Haret” Bârlad a făcut spectacol la „Cupa Carașului”, în cadrul etapei a III-a a Campionatului Național de Karting Școlar și a obținut două medalii. Petru Bogdan Burlibașa a cucerit argintul la categoria Pufo (60 cc) și Cristian Nicu Petrovici a luat bronzul la Kadet (80 cc). Clubul bârlădean s-a clasat pe patru la echipe, în urma celor de la Reșița, Carei și Brăila. La rezultatul onorabil pe echipe au contribuit și rezultatele altor piloți bârlădeni. Andrei Rareș Chiriac a ocupat locul cinci la categoria KF3 (125 cc), Neculai Burlibașa a fost al șaselea la Rotax Open. Mihnea-Cosmin Oprea, Denis Costache și Vasile Bîgu au reușit clasări pe locul nouă la categoriile Pufo (60 cc), Bambini (50 cc), respectiv Mini (60 cc). La clubul din Bârlad au evoluat și trei începători, Alexandru Constantin Stratica, Sergiu Gânju și Ștefan Dediu, care au ocupat locurile 13, 14 și 16 la categoria Bambini (50 cc). Evenimentul a fost de amploare, cu peste 25 de cluburi în lupta pentru medalii.

Bârladul are în sfârșit rezultate

Cartingul s-a practicat în Bârlad încă din 1956, când erau înființate Casele Pionierilor. Totuși, bârlădenii au concurat mai mult la nivel județean, foarte rar la nivel național. Iar atunci fără performanțe notabile. Kartingul bârlădean începe sa cunoască succesul odată cu venirea directorului Marius Gîmbuță la Clubul Copiilor Bârlad acum opt ani: „Este al treilea an de când mergem în Campionatul Național de Karting Școlar. Am început cu un cart micuț pentru bambini și am început să mergem la concursuri ca să învățăm. Am intrat în campionat prima dată cu trei copii la bambini, după care am participat la bambini și pufo. Anul acesta avem pentru prima dată patru la bambini, iar doi dintre ei vor urca la anul în categorie. Sper să avem măcar câte doi la fiecare categorie de participare, ca sa punctăm la nivel de echipă. De la noi cea mai ridicată experiență o au Petru Bogdan Burlibașa, Bigu Vasile și Chiriac Andrei”, ne-a declarat Gîmbuță.

Podiumul rămâne încă inaccesibil

Podiumul e greu de atins de bârlădeni pentru că sunt echipe care au posibilități financiare și implicit dotări mult superioare. În clasament bârlădenii stau totuși bine, iar locul patru ocupat pe echipe reflectă și clasamentul la general după trei etape.

Mereu vrem să fim cât mai sus, să atacăm podiumul dar deocamdată acestea sunt posibilitățile noastre. Experiența copiilor și a participării cluburilor la concursuri contează mult, însă am întrecut și cluburi cu tradiție. Poate din perseverență, poate și datorită faptului că am început să fim un grup și să avem și noi ceva experiență. Anul trecut am terminat pe locul șase. Sperăm să terminam mai bine anul acesta, dar e greu de spus ce se va întâmpla pentru că au trecut doar trei etape din opt”, a mai declarat Gîmbuță pentru Est News. Acesta nu se va putea baza anul acesta pe Cosmin Onel , care a câștigat anul trecut etapa la Reșita, datorită faptului ca acesta este în clasa a XII-a și se pregătește pentru bacalaureat. În schimb, l-a reactivat pe Cristian Petrovici, care a început în forța. Acesta nu a mai evoluat pentru bârlădeni o perioada de timp deoarece clubul bârlădean nu avea kart la categoria lui.

Factorul financiar este un impediment demn de luat în seamă

karting - marius gimbutaAm mai mers la antrenamente la Centrul de Afaceri, dar parcarea e mică, iar betonul ne «omoară» cauciucurile și evităm pentru că acestea sunt destul de scumpe. Oricum în cadrul antrenamentelor se uzează cauciucuri, lanțuri, pinioane, ambreiaje. Aspectul financiar își spune cuvântul, iar diferența între niște piese de minima rezistentă și unele de calitate superioară îți câștigă cursă. Mai mergem la Bacău la pistă cam la două – trei săptămâni, dar costurile cu închirierea pistei și deplasarea sunt alt impediment. Karturile trebuiesc întreținute, după fiecare cursă trebuie făcută revizie și de cele mai multe ori schimbată câte o piesă. Iar ca să cumperi unul la bambini prețul este de în jur de 1.700 de euro, la următoarea categorie crește spre 2.100 și prețurile cresc până spre 8.000 la seniori. Noi beneficiem și de faptul că doi copii de la bambini, alături de Petru Bogdan Burlibașa concurează cu karturi achiziționate de ei. Neculai Burlibașa este și mecanic, se ocupă de motoare. Mă ajută faptul că sunt foarte pasionați în această activitate. Nu s-a pus din fericire problema traseului pentru că am concurat pe o pistă de karting dintre cele mai bune din țară. Pista de karting de la Târgul Secuiesc este poate chiar de nivel european. Sunt locuri în țară unde neavând pistă am concurat pe asfalt stradal. Ești nevoit să fii mult mai atent pentru că altfel riști să strici kartul”, a mai declarat Marius mbuță.

Lipsa unor fonduri suficiente îi împiedică pe bârlădeni și să participe la Campionatul Național de Karting DUNLOP, unde pe lângă regulile foarte stricte sunt și costuri foarte mari. Multe echipe care au început prin a participa în campionatul Federației Române de Automobilism Sportiv au fost nevoite să renunțe pentru că nu mai puteau face față financiar. Au sfârșit prin a se înscrie în campionatul școlar, unde concurența este chiar mai mare datorită gradului mai ridicat de accesibilitate.

Bogdan Burlibașa caută să spargă ghinionul de la Târgul Secuiesc

Petru Bogdan Burlibașa, de 12 ani, este ghinionistul de serviciu al echipei bârlădene. În ciuda talentului său și a faptului că a atacat primul loc în cele trei etape scurse până acum în Campionatul Național de Karting Școlar, acesta a avut parte de peripeții. A ratat startul în finală și la un moment dat se clasa chiar pe nouă datorită faptului că era blocat constant de ceilalți concurenți. Cu toate acestea, a recuperat foarte bine, iar aproape de final a depășit concurentul din fața sa pentru a lua argintul. Nu și-a putut valorifica experiența de trei ani nici în prima etapă, când tot la Târgul Secuiesc se bătea pentru primele locuri când a fost acroșat de un alt concurent. A fost scos de pe pistă și i-a sărit lanțul, motiv pentru care a ieșit ultimul fără a puncta pentru clubul bârlădean. Evoluțiile lui Burlibașa sunt totuși convingătoare, după ce a contabilizat în acest sezon doua medalii de bronz. Și în etapa a doua de la Bacău s-a clasat tot pe locul secund. Și alți bârlădeni au trecut prin peripeții în acest sezon. La Bacău Vasile Bigu nu și-a ales cauciucurile potrivite, iar unul s-a desfăcut și l-a aruncat în exterior. Înainte de finală, la antrenamente, Chiriac n-a putut evita un alt cart care și-a schimbat brusc direcția, motiv pentru care a trebuit schimbată toată direcția la kartul său.

Numărul participanților contează în clasamentul pe cluburi, dar nu e un factor decisiv

Echipele clasate pe podium au un avantaj în fața bârlădenilor pentru că au un echipaj mai numeros. Totuși sunt și echipe cu mulți participanți care nu reușesc clasări în partea superioară. „Suntem patru la bambini dar a punctat numai Denis pentru că ceilalți sunt la început. Nici nu am pretenții acum la ei. Îi învăț ce înseamnă prezența la un campionat, pentru că nu e ușor să ai 27 de motoare în jurul tău la doar cinci ani. Dar și mai greu este să bagi un copil în campionat la 9 – 10 ani pentru că nu face față. Nivelul e foarte crescut și oricât de talentat nativ ai fi dacă nu ai experiență participării în campionat nu poți avea rezultate. Trebuie să știi când să depășești și pe unde, cum. Pe traseu au loc diverse evenimente, iar experiența te ajută să vezi în perspectivă. Înveți la simulator dar nu e același lucru”, a concluzionat Gîmbuță. (George PROCA)

Comments

comments

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: