Home » Social » Atenție la cumpărăturile de Black Friday! Protecția Consumatorilor vă învață cum să nu fiți înșelați de comercianți

Atenție la cumpărăturile de Black Friday! Protecția Consumatorilor vă învață cum să nu fiți înșelați de comercianți

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Vaslui trage un semnal de alarmă în rândul amatorilor de reduceri care fac cumpărături de Black Friday. Pe lângă verificarea atentă a prețurilor și a reducerii reale, vasluienii sunt sfătuiți să se uite la caracteristicile produsului, costurile de livrare, perioada de garanție și, mai ales, cum poate fi returnat obiectul dacă nu este unul conform sau pe placul cumpărătorului.

Astăzi este ziua marilor reduceri în România, inclusiv în județul nostru. Pe lângă vânzările on-line, cumpărătorii din orașe pot profita de scăderea considerabilă a prețurilor și în o serie de magazine, în special cele de electronice și electrocasnice. Pentru siguranța cumpărăturilor din perioada Black Friday, populația este sfătuită să citească cu atenție caracteristicile produsului și să verifice dacă acesta corespunde cu adevărat dorințelor și nevoilor celui care face achiziția.

Pentru cumpărăturile on-line, trebuie verificat stocul existent, prețul afișat pe site și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA) și dacă prețul include și costul de livrare.
Comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii. Pe website-ul acestuia, trebuie publicate o serie de informații, cum ar fi datele de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc), caracteristicile esențiale ale produsului, prețul cu toate taxele incluse, cheltuielile de livrare, dacă este cazul, modalitățile de plată și de livrare. perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului, durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs, existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.
Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare. Modul în care li se răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozității vânzătorului.
Cel care cumpără produsul trebuie să știe că, din momentul în care a primit un obiect comandat pe internet, are dreptul de a denunța contractual și un termen de 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulțumit de el, fără a invoca vreun motiv. În cazul returnării produsului, consumatorul își poate primi suma de la comerciant in termen de 14 zile de la primirea produsului. Vânzătorul va rambursa toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului. Rambursarea se face folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.
Este foarte important ca cel care cumpără produsul să citească termenii și condițiile de funcționare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile în care poate opta pentru returnarea produsului se prelungește cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menționat în format expres despre existența dreptului de returnare a produselor.
Vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora, respectiv soldare, lichidare sau promoții, trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a preturilor. Astfel, orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice. Prețul redus trebuie să fie inferior celui de referință, iar acesta trebuie să fie cel mai scăzut practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicări reducerii. (Ionuț PREDA)

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: