Google+
Home » Politic » Daniel Olteanu: ”Județul Vaslui este ras de pe harta României prin proiectul de buget propus de Guvernul PSD!”

Daniel Olteanu: ”Județul Vaslui este ras de pe harta României prin proiectul de buget propus de Guvernul PSD!”

Proiectul de buget propus de actuala guvernare a stârnit o reacție dură din partea deputatului Daniel Olteanu, care s-a arătat indignat de firimiturile aruncate în bătaie de joc pentru județul Vaslui. Nu că ar fi o noutate, dar parcă anul acesta sfidarea la adresa cetățenilor ce trăiesc pe aceste meleaguri este mai evidentă ca oricând.

Bugetul pe care Ministerul Transporturilor îl va avea la dispoziție arată clar că județul Vaslui este luat în râs. Singurul obiectiv din județ luat în calcul pentru finanțare este ”reabilitarea DN 24 limita de județ Galați/ Vaslui până la Crasna (km 51+000 – km 105+070) și DN 24B Crasna-Albița (DN 24B km 0+000 – km 47+881)”. Practic, vorbim de un proiect mai vechi, un rest de finanțare care ar fi trebuit alocat încă de acum câțiva ani. În rest, nimic pentru județul Vaslui! Nu tu reabilitarea atâtor drumuri și șosele naționale, nu tu construirea șoselei de centură a Bârladului, nimic, nimic…

Județul Vaslui este ras de pe harta României prin proiectul de buget propus de Guvernul PSD. Astfel, din fișele de obiectiv ale Ministerului Transporturilor aferente proiectelor derulate de acest minister, județul Vaslui primește 0,0035% (!!!) din sumele propuse, adică niște mărunțiș, o restanță pentru drumul Crasna – Albița. Primim de 700 de ori mai puțin față de cât ni s-ar putea aloca, dacă ar fi luată în considerare populația județului! Aș vrea ca toți vasluienii să știe această realitate șocantă: prin acest proiect de buget al Ministerului Transporturilor, propus de Guvernul PSD, noi întreținem zonele bogate, întreținem Bucureștiul și vestul țării! E o propagandă mincinoasă că Vasluiul este susținut. Nu, Vasluiul este jecmănit, sabotat, iar contribuțiile vasluienilor la bugetul național, așa cum sunt ele, mici, mari, merg către marile investiții din București și din Vest. Mă întreb dacă astea au fost promisiunile din campanie: să luăm din Vaslui și să alocăm pentru zonele bogate, București sau Vestul țării”, susține deputatul Olteanu.

Acesta a mai precizat că raportat la numărul de locuitori, județul Vaslui ar trebui să primească peste 470 milioane lei din bugetul marilor proiecte de investiții ale Ministerului Transporturilor. În schimb, se alocă puțin peste 600 mii lei! 600.000 lei din aproape 20 miliarde lei, cât ar avea anul acesta la dispoziție Ministerul Transporturilor la capitolul mari proiecte de investiții! În opinia deputatului liberal, sumele trimise de Guvern ca ajutoare sociale vasluienilor sunt mult mai mici – dacă se ține cont de raportul contribuții/beneficii – față de această gaură pe care o provoacă Ministerul Transporturilor.

Din proiectul de buget al Guvernului PSD lipsesc atât Varianta ocolitoare Vaslui, cât și Varianta ocolitoare Bârlad. După ce anul trecut s-au făcut pași pentru sprijinirea acestei zone, prin elaborarea unui Memorandum cu finanțări destinate exclusiv județului Vaslui, nu-mi imaginam că se va da cu piciorul eforturilor din 2016 și că va fi atât de rău cu actualul Guvern. Nu așa se guvernează, domnilor de la PSD, luând de la săraci și dând la bogați! Vă rog să înțelegeți că e o chestiune de securitate națională să investiți în legătura județului Vaslui cu Vestul. Și nu cerem decât ceea ce ni se cuvine! 600.000 lei, cât alocă Ministerul Transporturilor județului Vaslui pentru mari proiecte, reprezintă mai puțin decât sumele cheltuite pentru vizita în SUA a delegației PSD!”, a mai spus Olteanu.

Într-o încercare de a mai diminua din acest imens decalaj, deputatul Olteanu a inițiat șase amendamente prin care a solicitat finanțare pentru câteva din cele mai importante proiecte de infrastructură din județ: construcția șoselei de centură a Vasluiului și cea pentru Bârlad; reabilitarea și modernizarea drumului Iași – Vaslui – Bacău, proiect Trans Regio; reabilitarea DN11A Bârlad (limită E581) – Podu Turcului – Adjud; reabilitarea și modernizarea DN 24A Huși – Murgeni – Bârlad; construcția Drumului Expres Focșani – Bârlad – Albița, Coridorul IX Pan-European.

Amendamentele sunt făcute cu bun-simț, sumele cerute sunt strict pentru ceea ce se poate face în acest an, la nivel de documentații, studii, pregătirea licitațiilor sau începerea execuției, acolo unde lucrurile sunt mai avansate. Cum este cazul Varianta ocolitoare Bârlad, pentru care s-a decis în 2016 realizarea ei în regie proprie de către Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, iar acum a dispărut!”, a concluzionat Olteanu.

Deputatul liberal speră că toți parlamentarii de Vaslui, indiferent de culoarea lor politică, vor susține aceste amendamente. O altă himeră, am putea spune, atât timp cât interesele de partid au primat întotdeauna celor ale poporului. Ca să nu mai vorbim de faptul că deși Vasluiul a fost socotit dintotdeauna un județ roșu, pesedist, cu scoruri mari obținute pentru această formațiune politică, de fiecare dată a fost tratat la capitolul ”diverse” de cei ajunși la guvernare grație voturilor vasluienilor. Sunt peste 20 de ani de guvernare roșie, în care vasluienii au primit – drept răsplată pentru fidelitatea lor – câteva firimituri și acelea aruncate cu dispreț!

Comments

comments

About Razvan Calin

%d blogeri au apreciat: