Google+
Home » Social » La Vaslui, copiii încă nu știu să sesizeze telefonic un abuz! Sau nu știu că o pot face!

La Vaslui, copiii încă nu știu să sesizeze telefonic un abuz! Sau nu știu că o pot face!

Răzvan CĂLIN

După ani și ani de mediatizare asiduă, e bine știut faptul că în lupta împotriva abuzurilor de orice fel asupra copiilor pot fi folosite drept arme și liniile telefonice gratuite, la care însuși cei mici pot suna pentru a sesiza astfel de cazuri. Automat, ai crede că într-o eră în care informația circulă cu viteza luminii, cei mici au învățat deja să folosească orice instrument de diseminare a informațiilor. Din păcate, realitatea este cu totul alta. Cel puțin la nivelul județului Vaslui, statisticile autorităților arată că din totalul sesizărilor telefonice, aproape nici una nu a fost făcută de către un copil.

Pare incredibil, în condițiile în care Vasluiul se numără printre județele fruntașe la capitolul abuzuri (de orice fel) comise asupra minorilor. Evidențele Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Vaslui sunt cât se poate de concludente: spre exemplu, în ultimii doi ani nu s-a înregistrat nici o sesizare telefonică venită din partea vreunui copil care să acuze că ar fi fost victima unui abuz.

”În 2015, din totalul de 88 de sesizări telefonice, nici una nu a fost formulată de copii. La fel s-a întâmplat și în 2016, când am avut 98 de sesizări telefonice, din care nici una nu a venit din partea unui copil. Toate sesizările au venit din partea unor persoane adulte, fie ele specialiști din cadrul primăriilor (asistenți sociali, n.r.), ori cadre didactice și chiar rude sau vecini ale copiilor abuzați”, a declarat pentru Est News Irina Câmpeanu, purtătorul de cuvânt al DGASPC Vaslui.

2017 va fi cu siguranță diferit față de 2015 și 2016, căci deja la DGASPC Vaslui s-a înregistrat o sesizare telefonică făcută chiar de un minor, din totalul de 14 alerte primite de la începul anului și până în prezent. Însă, sunt șanse foarte mari ca aceasta să rămână singura sesizare telefonică făcută de un copil, dacă e să ținem cont de antecedente!

Specialiștii din sistem pun această situație, oarecum anacronică, pe seama unui cumul de factori. Dincolo de mediul promiscuu în care se consumă multe dintre aceste tragedii, în foarte multe situații copiii chiar nu cunosc că au la îndemână această armă care este linia telefonică gratuită. Nu mai vorbim de familiile cu o situație financiară și materială extrem de precară, unde posesia unui telefon (fie el fix sau mobil) este ceva de domeniul științifico-fantasticului. Pur și simplu, de multe ori bieții copii nu au habar că pot sesiza telefonic orice abuz comis asupra lor. În același timp, să nu uităm că, deseori, agresorii instituie un regim al terorii atât de puternic, încât bieții copii nici nu îndrăznesc să se apropie de vreun telefon și nici nu vorbesc cu nimeni despre calvarul pe care îl trăiesc. Așa se face că, din nefericire, astfel de tragedii ajung în atenția autorităților doar dacă cei mari iau poziție și le alertează.

Pentru toți cei care doresc să sesizeze un caz de acest gen (și astfel să pună capăt coșmarului trăit de unii copii), DGASPC Vaslui pune la dispoziție numărul de telefon 0235.315138, iar Serviciul de Intervenție în Regim de Urgență are interiorul 1144 sau 1148, în funcție de programul de lucru al instituției.
De asemenea, este disponibilă adresa de email office@dgaspc-vs.ro și
formularul online de pe pagina web principală a DGASPCVaslui – http://www.dgaspc-vs.ro/. De asemeni, la nivel național, a fost înființată încă din 2008 o linie telefonic (tot gratuită), intitulată chiar ”Telefonul Copilului”: 116 111.

Comments

comments

About Razvan Calin