Google+
Home » Administratie » Promovarea online a județului nu este băgată în seamă de autorități

Promovarea online a județului nu este băgată în seamă de autorități

Mara GRIGORIU

La un click distanță de lumea reală, transparența și comunicarea digitală nu sunt punctele forte ale celor mai importante instituții din administrația publică vasluiană. Deși ar putea beneficia de o platformă generoasă de promovare, informare și dialog cu cetățenii, cele mai multe instituții publice din județul Vaslui preferă să ʺtacăʺ online. Dacă n-ar fi cele câteva legi care reglementează accesul cetățenilor la datele și informațiile de interes public, cum sunt Legea 52 / 21.01.2003, privind transparența decizională în administrația publică, și Legea 544/12.10.2001, privind liberul acces la informațiile de interes public, probabil că nimic nu ar tulbura liniștea acestor instituții, pentru care deschiderea către public și interacțiunea online sunt încă un fel de Bau – Bau.

Potrivit datelor oficiale de la Serviciul de monitorizare a paginilor deținute de către principala rețea de socializare din România, în județul Vaslui există aproximativ 120.000 de utilizatori care au conturi personale și accesează zilnic platforma de socializare, dar al căror drept la informare este parțial sau complet neglijat de autoritățile publice județene și locale.

În afară de un site care își arogă titlul de ʺPortalul oficial al județului Vasluiʺ, Consiliul Județean Vaslui nu există, oficial, pe rețelele de socializare. Găsim, în schimb, o pagină neoficială care a strâns doar 64 de aprecieri și 136 de vizite. De fapt, cu toată indulgența, putem spune că CJ Vaslui n-ar supraviețui online dacă vasluienii nu ar alege această locație pentru postările de pe paginile personale de socializare, deci nu mai mult de un ʺam trecut și eu pe acoloʺ. Că interacțiunea cu publicul lipsește cu desăvârșire au înțeles și puținii vasluieni care au renunțat să mai scrie, după ce au pus în discuție starea unor drumuri județene imposibil de circulat, de care nu se interesează nimeni, sau subiecte precum blocarea accesului corupților la funcțiile publice și reducerea fenomenului corupției în Vaslui și în România. Aceste postări datează de un an, iar șefii județului nici nu le-au văzut sau le-au ignorat, mai ales că au fost întrebați dacă declarațiile lor de avere sunt complete și dacă, prin funcția deținută, deservesc sau facilitează interesele personale, ori ale altor organizații și societăți comerciale.

Dialogul lipsește și de pe pagina de socializare a Prefecturii. Instituția Prefectului – Județul Vaslui are 1.909 prieteni și doar câteva zeci de aprecieri la mesajele postate, fie că sunt fotografii de la evenimentele organizate, comunicate de presă sau știri care fac radiografia activității prefectului în funcție. Nimeni nu adresează întrebări, nimeni nu oferă răspunsuri, semn că mai este mult până la momentul în care vasluienii vor pune capăt prejudecăților legate de comunicarea deficitară și lipsa de transparență a instituțiilor publice aflate în slujba cetățenilor.

Primăriile din județul Vaslui se promovează puțin sau deloc pe rețelele de socializare!

Cineva s-a îndurat de Primăria municipiului Vaslui și i-a făcut cont personal pe cea mai populară rețea de socializare. Din păcate, are doar doi prieteni – viceprimarul municipiului Vaslui și purtătorul de cuvânt al primăriei, și doar două fotografii. Într-una dintre ele, statuia lui Ștefan cel Mare, care tronează în fața Palatului Administrativ Vaslui, în cealaltă, sediul primăriei, o construcție de sticlă care pare mai mult un sediu de companie privată decât unul de instituție publică, motiv pentru care n-a reușit să obțină nicio apreciere de la public. Oricum, ultima activitate a acestui cont este din ianuarie 2016, semn că proiectul a fost abandonat.

Primăria Vaslui stă mult mai bine la capitolul promovare pe pagina neoficială, și asta tot datorită vasluienilor. Are 351 de aprecieri și 2.216 vizite, plus fotografii cu miri și mirese, oameni fericiți care și-au spus ʺDaʺ în fața ofițerului de Stare Civilă, au imortalizat momentul și au postat pe rețeaua de socializare locul, data și personajele din alaiul de nuntași.

Primăria Municipiului Bârlad are cont personal de socializare, 1685 de persoane în lista de prieteni și doar 7 care urmăresc constant activitatea instituției. La un an de la deschidere, contul are 82 de albume cu fotografii de la evenimente culturale, artistice, științifice sau de la ședințele de consiliu local, însă nu stă deloc bine la numărul de aprecieri. De remarcat că, la rubrica de informații generale și de contact nu există date, în afară de, culmea, data nașterii – 17 Iunie 1994 (!). Pe cine trebuie să felicităm atunci, nu știm…

Dacă Primăria Negrești există pe rețelele de socializare și are chiar 54 de prieteni, Primăria Huși are doar o pagină neoficială, generată automat de utilizatori, cu 227 de aprecieri și 1.168 de vizite, iar cea a orașului Murgeni se mândrește cu un profil neactualizat din noiembrie 2012, cu numai 58 de aprecieri.

Pentru curiozitățile legate de paginile de socializare ale primăriilor de comune din județul Vaslui e suficient să tastați numele care vă interesează în spațiul de căutare de pe pagina principală a rețelei de socializare. S-ar putea, însă, să fiți dezamăgiți – deși e relativ ieftină și la îndemâna oricui, promovarea online a județului Vaslui interesează puțin sau deloc administrațiile locale.

Comments

comments

About Tehno Redactor