Google+
Home » Administratie » Din elucubrațiile electorale ale lui Boroș. Vin puhoaiele de turiști la Aqua Land-ul de la Prodana și la Muzeul Rezistenței comuniste!

Din elucubrațiile electorale ale lui Boroș. Vin puhoaiele de turiști la Aqua Land-ul de la Prodana și la Muzeul Rezistenței comuniste!

de Simona MIHĂILĂ

De 12 luni de când primarul Dumitru Boroș a preluat în forță frâiele Bârladului, bârlădenii așteaptă plini de speranță să pună în mișcare cel mai măreț plan al său, acela în baza căruia a fluturat majoritatea promisiunilor: să aducă investitori în Bȃrlad, cei care nu doar că vor rezolva problema locurilor de muncă, ci mai cu seamă vor schimba aerul învechit din orașul nostru cu unul nou. Un aer de dezvoltare exact ca pentru anii în care trăim. Dragi bârlădeni, simțiți briza? Nu? Nici noi.

Boroș și-a asumat cu aplomb chiar și o strategie de promovare a Bȃrladului, tocmai pentru acei investitori care, deși n-au auzit niciodată de urbea noastră, s-ar încumeta să testeze o nouă piață de provincie din Romȃnia. O fi această strategie motivul pentru primarul bârlădean a ales să se încreadă mai puțin în fondurile guvernamentale și europene, oferite pentru proiecte în cadrul PNDL sau POR și mai mult în propriul lui program electoral, unde a anunțat că va asigura Bȃrladului o ʺvizibilitate maximă în Europa de Vestʺ. Dumitru Boroș a scos și soluția din joben: prin consolidarea relațiilor cu orașele înfrățite.

Bârlad, centru de afaceri agricole cu frigidere în Parcul agroindustrial. Te joci?!!

ʺPȃnă acum, Bȃrladul a fost absent de pe harta investitorilor, pentru că nimeni nu s-a îngrijit de promovarea saʺ, le explica Boroș bârlădenilor în urmă cu un an. 

Dacă ne uităm atent pe plăcuțele de la intrarea în oraș, fix în locul în care s-a pozat recent cu președintele Federației Romȃne de Rugby, Bȃrladul e înfrățit cu Vergèze, o comună în departamentul Gard din sudul Franței, care avea, în urmă cu trei ani, o populație de 5.057 de locuitori.

Domnule primar, tare ne temem că, dacă v-ați propus să aduceți investitori de acolo, vă aflați pe o pistă moartă. N-ar fi rău ca, în cadrul strategiei de promovare a Bȃrladului, la care lucrați intens, să adăugați mai degrabă cȃteva proiecte de înfrățire cu orașe din Germania, știut fiind că acolo se turează motoarele economiei europene.

Cu pluta, de pe Cacaina, la Aqua Land!

In cautarea Aqua Land-ului

Poate că investitorii germani v-ar ajuta realmente să transformați Bȃrladul în ʺcentru de afaceri agricoleʺ și să înființați, după cum ați promis, Bursa cerealelor pentru producătorii din fostul județ Tutova. Tot investitorii germani v-ar putea da o mȃnă de ajutor să deschideți și Parcul Agroindustrial din Bȃrlad, destinat organizării de tȃrguri de desfacere a produselor agricole, care ʺva reprezenta o bază de aprovizionare a orașului cu legume, fructe, vinuri și produse de origine animală, și o bază de depozitare a mărfurilor de către micii producătoriʺ.

V-ați gȃndit la toate, și cum vă veți recupera investiția, prin chiriile încasate de primărie pentru depozitele frigorifice, și la ʺbȃrlădenii care nu vor mai mȃnca roșii și struguri fără gust, din importʺ, dar ați omis tocmai sursa de finanțare, valoarea estimată a investiției fiind de peste 5 milioane de euro!!!

De unde veți face rost de ele? Știm noi soluția, e scrisă în programul dumneavoastră electoral꞉ de la turiștii romȃni și străini care vor da năvală în Bȃrlad, fie să vadă Muzeul Rezistenței Anticomuniste, fie să meargă la cel mai mare parc de agrement din Moldova, Aqua Land-ul pe care îl veți construi la Prodana, cu bazine de înot, spații verzi și oaze de relaxare. Alții vor alege să meargă la bazinul semiolimpic pe care îl veți amenaja pe locul fostei săli de sport din zona Crolux, iar melomanii vor asista la concertele de la Sala Polivalentă, cea prevăzută cu o capacitate de 2.000 de locuri, și pentru care, în campania electorală, erați dispus să cheltuiți 10 milioane de euro! De unde, nici la ora asta nu am aflat…

Aplicație tip ”ghid turistic” pe telefon, pentru că ʺBârladul va fi punct de plecare pentru circuitele turistice, culturale și religioaseʺ

La acești turiști, care vor lăsa în Bȃrlad sume colosale de bani, v-ați gȃndit și atunci cȃnd ați anunțat că veți lansa o aplicație de tip ʺghid turisticʺ, pentru telefoanele mobile, proiect inițiat de municipalitate cu sprijinul tinerilor programatori. Toate obiectivele turistice vor fi lesne de găsit nu doar pe telefon, ci și în realitate, mai ales că ʺvor fi semnalizate cu panouri moderne, luminoaseʺ, mai ceva ca în marile capitale europene. Cum ʺBȃrladul va fi punct de plecare pentru circuitele turistice, culturale și religioaseʺ, mai bine v-ați grăbi să creați ʺplăcuțe explicative în limbi de circulație universalăʺ, piste speciale pentru turiștii bicicliști și cȃt mai multe ʺlocuri de agrement, dotate cu grătare, bănci și meseʺ, nu doar la Prodana și în Cotu Negru.

Totuși, dacă vreți ca experiența acestor turiști în Bȃrlad să fie una cu adevărat memorabilă, dar modernă, și nu medievală, ar fi bine să aveți în vedere, în primul rȃnd, lipsa apei curente, lipsa canalizării, drumurile înnămolite la prima ploaie și desele întreruperi de curent, care v-ar da peste cap toate instalațiile din Aqua Land și semnalizarea obiectivelor turistice. Și, desigur, să nu uităm de frigiderele Primăriei din Parcul Agroindustrial, cele cu care vreți să atrageți investitorii străini și producătorii locali în Bȃrlad, frigidere care, dacă se ia curentul, vă asigură promovarea orașului în toată lumea!

Comments

comments

About Simona Vasile