Google+
Home » Administratie » Virtuosul Bîca, noul director al Piețelor Bârlad, s-a spovedit în fața piețarilor: ”Nu beau, nu joc poker și nu pun botul!”

Virtuosul Bîca, noul director al Piețelor Bârlad, s-a spovedit în fața piețarilor: ”Nu beau, nu joc poker și nu pun botul!”

de Mihaela NICULESCU

Noroc că primarul Boroș nu l-a pus pe Iulian Bîca șef la bibliotecă, drept pentru care, în noua calitate de șef al Piețelor Bârlad, s-a descurcat în fața primului discurs ținut în fața piețarilor cu cuvintele lui: „Nu le am cu alcoolul și nici nu joc poker și vă anunț că nu voi pune botul!”. Cu această declarație tranșantă, Iulian Bîca, directorul DAPPC, a început întâlnirea dintre reprezentanții conducerii piețelor cu comercianții din Piața „Sfântul Ilie”.

Întâlnirea care a avut loc luni, în sala de ședințe a Cinematografului „Victoria”, a fost una de bun augur, spun reprezentanții comercianților. Apreciază că directorul piețelor dorește să aibă o comunicare bună cu ei, dar vor să vadă și măsuri concrete care vor fi luate în primul rând pentru protejarea comercianților, dar și a activității de comerț care se desfășoară în Piața „Sfântul Ilie”. Condițiile în care sunt nevoiți să vândă comercianții și producătorii în piață, pe temperaturi extreme și în condiții meteo excepționale, sunt, de departe, cele mai mari nemulțumiri ale piețarilor.

Prima investiție pe care o vom realiza este schimbarea acoperișului pieței. Există un proiect încă din 2016, iar banii pentru acest lucru sunt rezervați. Mai avem nevoie doar de autorizația ISU și apoi vom putea începe lucrările. Sperăm ca anul acesta piața să aibă un acoperiș nou”, a declarat Iulian Bîca.

Acesta a recunoscut că este nevoie de un proiect pentru asigurarea unui spațiu închis pe timp de iarnă, pentru desfășurarea în condiții civilizate a activității comercianților din piață, proiect care însă a fost evaluat la aproape 7 milioane de lei.

Comercianții prezenți la întâlnirea de la cinematograf au ridicat foarte multe probleme. Unele pe care Bîca nu le aflase în cele câteva zile în care a studiat situația pieței. S-a discutat pe tema staționării mașinilor de marfă în piață și s-au făcut propuneri în acest sens privind locul și durata parcării. Discuții ample au fost și pe tema închirierii tarabelor.

Suntem de acord să plătim chiria, dar sunt câteva luni din an în care nu ne putem desfășura activitatea din cauza vremii. Am dori ca în acel interval, dacă nu putem ieși cu marfă la piață, să plătim doar rezervarea locului, a tarabelor. Iar atunci când vremea ne permite, tot în acest interval, să plătim zilnic taxă la nivelul stabilit de Administrația Piețelor”, a declarat un producător.

Directorul piețelor a spus că va analiza propunerea, dar va trebui să ia în calcul și aspectul financiar, astfel încât să nu afecteze prea mult pe rentabilitatea pieței. Șeful piețelor i-a înștiințat pe cei prezenți, care n-au fost puțini, și despre unele reduceri de taxe ce ar putea fi operate doar în funcție de respectarea mai multor criterii. Le-a promis producătorilor că va face tot ce se poate pentru verificarea la sânge a actelor pe care le primesc producătorii de la primăriile din mediul rural de care aparțin, dar că nu poate să acorde o atenție mai mare producătorilor decât celorlalți comercianți pentru că legea nu permite. Ea stipulează însă că 40% dintre mesele din piață trebuie să fie rezervate producătorilor.

Și închirierea cântarelor a fost adusă în discuție de comercianți, aceștia dorind să le închirieze lunar de la Administrația Piețelor și nu zilnic așa cum se întâmplă acum.

Dacă cei de la ISCIR ne vor permite acest lucru vom fi de acord și vom închiria lunar cântarele”, a promis Bîca.

Comercianții au fost informați că multe dintre doleanțele lor nu pot fi rezolvate imediat, ci abia după instituirea unui nou regulament de organizare și funcționare a pieței (atât pentru cei care închiriază tarabe cât și pentru cei care închiriază corturi), care va fi aprobat de Consiliul Local. Noul șef al pieței spune că regulamentul va fi gata în două – trei luni, iar înainte de a fi prezentat Consiliului Local îl va face cunoscut comercianților la o nouă întâlnire. Reprezentanții conducerii pieței au invitat comercianții la un schimb de experiență în mai multe piețe din Moldova, inclusiv la cele din Vaslui, iar modelul cel mai agreat va fi aplicat și în piața Sfântul Ilie. Le-a precizat însă că nici un model nu poate fi rentabil dacă cei care vând în piață nu își achită taxele și chiriile la timp, adică la sfârșitul lunii pentru luna următoare.

Comercianții au părut că au înțeles problemele și acordă oarecare credit noii conduceri a pieței. Cu acest prilej au fost cunoscuți și reprezentanții Administrației Pieței, pentru că la întâlnire au fost prezenți Limonia Pelin (contabil șef), Cezar Ifrim (jurist), Dana Popa (șefa de personal). Din partea Consiliului Local, la întâlnire nu a participat decât un singur reprezentant, Bogdan Sârbu, consilier independent.

”Primului care va încerca să bage mâna în banii Direcției de Administrare a Piețelor, Parcărilor și Cimitirelor (DAPPC) îi voi întocmi dosar penal”, a mai subliniat directorul Bîca.

Comments

comments

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: