Google+
Home » Justitie » Batjocură pe bani europeni! Firma lui Farmazon, socrul prefectului Popica, a făcut harcea-parcea lucrarea de asfaltare a străzii Mihai Eminescu

Batjocură pe bani europeni! Firma lui Farmazon, socrul prefectului Popica, a făcut harcea-parcea lucrarea de asfaltare a străzii Mihai Eminescu

de Simona MIHĂILĂ

Situație de toată jena pentru SC Transmir, firma de construcții a socrului prefectului de Vaslui, Eduard Popica: a lucrat atât de prost pe strada Mihai Eminescu din Bârlad, încât responsabilii de la primărie i-au cerut firmei să ia totul de la capăt și să execute lucrările, gras plătite din bani europeni, cu profesionalism și simț de răspundere.

De ani de zile bârlădenii așteaptă ca asfaltarea și introducerea rețelelor de canalizare pe străzile din cartierele de case ale orașului să ia sfârșit. Firma Transmir, câștigătoarea licitației de execuție a proiectului de asfaltare, cel mai mare proiect cu fonduri europene derulat vreodată la Bârlad (în valoare de 16,3 milioane de euro), a avut nevoie de mai multe termene pentru a finaliza lucrările, chiar dacă la fiecare termen obținut se angaja să-l respecte.

În cele din urmă, pe strada Mihai Eminescu lucrurile păreau să intre în linie dreaptă, până când localnicii și autoritățile municipiului au observat că nu sunt în regulă. În loc de un covor asfaltic neted ca în palmă, așa cum este de așteptat fie o lucrare la standarde europene, plătită regește cu bani europeni, carosabilul era plin de denivelări, mai cu seamă în dreptul căminelor de canalizare.

Trebuie precizat că rețeaua de canalizare trece prin mijlocul străzii, motiv pentru care artera este presărată, din 50 în 50 de metri, cu guri de canal. Fie Transmir nu stăpânește procesul tehnologic, fie nu a vrut să-l respecte. Cert este că unele dintre aceste cămine erau ridicate peste nivelul străzii, în timp ce altele erau afundate, cu capacele inclinate. O harababură de nedescris, totul părând executat de amatori, aspectul fiind cel al unei cârpeli ordinare. E inutil să mai descriem maniera în care se desfășoară circulația rutieră pe această stradă. Șoferii sunt nevoiți să facă slalom printre denivelări sau să meargă pe contrasens pentru a-și proteja mașinile.

Nimeni de la Primăria Bârlad nu semnează pentru ”plăcintele” lui Farmazon

Săptămâna trecută, responsabilii de la primărie i-au trimis o adresă firmei Transmir prin care i-au cerut să strice tot ce au făcut și să reia lucrarea.

Cezar Chiper, directorul tehnic al primăriei, a declarat pentru Est News că nu are de gând să semneze nicio hârtie dacă Transmir va continua să facă treabă de mântuială: ”Am văzut și noi ce «plăcinte» erau pe Mihai Eminescu. Le-am cerut să aducă totul la nivel, să finiseze. E greșeala lor, nu au decât să repare. De câte ori vor greși, vom proceda la fel. Eu nu pot să semnez pentru ceva ce nu este în regulă și nu o voi face niciodată, pentru nimeni. Chiar dacă asta va însemna să spargă în fiecare zi”.

Indiferent de câte ori va trebui să se întoarcă pentru a-și repara lucrările prost executate, termenul limită de finalizare este spre sfârșitul anului în curs. În acest ritm e greu de presupus că va fi capabilă să se țină de angajament.

SC Transmir este firma lui Emil Savin, zis Farmazon, supranumit ”regele asfaltului” din județul Vaslui. Acesta este un apropiat al lui Dumitru Buzatu, președintele Consiliului Județean Vaslui, și socrul prefectului Popica, membru PSD.

Asfaltarea străzii Mihai Eminescu face parte din proiectul supranumit de localnici și “marea asfaltare”, finanțarea fiind asigurată în proporție de 80% de Uniunea Europeană. Proiectul vizează asfaltarea și modernizarea a 56 de străzi (însumând peste 25 de kilometri) situate în unele dintre cele mai vitregite cartiere ale orașului, toate ridicate după 1990, și unde locuiesc aproape 20.000 de bârlădeni: Deal II, Țuguiata II, Bariera Puiești, Complex Școlar si Trestiana.

Comments

comments

About Simona Vasile

  • fff

    veniti pe deal in bariera puiesti in fata service la pelicanu sa vedeti ce trotuare s au facut in panta si strazile din cartier deal asfaltate cu ciubota……toate is facute asa de draga lelii…..ar trebui verificate toate drumurile facute de acest farmazon regele jafurilor de la drumuri!