Google+
Home » Administratie » 35 de bârlădeni obligați să plătească 4.200 metri cubi de apă

35 de bârlădeni obligați să plătească 4.200 metri cubi de apă

de Mihaela NICULESCU

35 de locatari ai blocului G5 din strada Lirei din Bârlad, scările B și C, sunt hotărâți să dea în judecată Aquavas Bârlad, după ce s-au văzut obligați să plătească sute de lei din cauza pierderilor de apă din subsolul scării vecine.

Conducerea SC Aquavas susține că imputarea costului celor 4.200 metri cubi de apă, cât arăta contorul ce deservea scările B și C, este perfect legală, întrucât avaria s-a produs în rețeaua de la aceste scări.

Oamenii spun că nu au știut niciodată că instalația de la subsolul scării A face parte din rețeaua de apă la care sunt alimentați locatarii scărilor B și C. În luna iulie, acești locatari au rămas perplecși când au văzut că în urma defalcării costurilor pe apartamente fiecărei familii îi reveneau 900 de lei. Ulterior, la cererea locatarilor, suma s-a micșorat la 730 de lei întrucât au fost puși la calcul și cei cinci proprietari care nu mai locuiesc de mult în apartamente.

Oamenii au fost nevoiți să plătească facturile enorme întrucât Aquavas a trecut la măsuri represive și a sistat furnizarea apei pentru câteva ore. Unii și le-au achitat integral, alții o fac eșalonat, pentru că altfel ar fi rămas fără apă potabilă multă vreme. Cantitatea enormă de apă înregistrată de apometrul celor două scări este una cu care Aquavas nu s-a mai întâlnit până acum și, conform legii, vina aparține proprietarilor, care nu s-au îngrijit de rețeaua respectivă. Aquavas nu se ocupă de rețeaua din condominiu, aceasta fiind în proprietatea celor care locuiesc în blocuri.

Oamenii au cerut lămuriri societății Aquavas, dar, din păcate, acesta nu îi mulțumește.

Zilele acestea, locatarii s-au sfătuit și au ajuns la concluzia că trebuie să își găsească dreptatea în instanță.

Cum este posibil ca avaria să se producă la scara A, care beneficiază de apometre pe orizontală, iar noi ceilalți să plătim pentru pierderi înregistrate la subsolul acelei scări. Credem că lucrarea de montare a apometrelor pe orizontală s-a făcut neprofesionist, locatarii de la scara A nu plătesc nicio pierdere, în timp ce noi plătim cu duiumul. De luni de zile, blocul nostru a plătit pierderi destul de mari. Un vecin al scării A a sesizat de multă vreme că picură, dar nu s-a luat nicio măsură. Noi nu puteam intra în subsolul scării A și n-am știut o clipă că, de fapt, rețeaua din subsolul acesta este aceeași cu a noastră. Ar fi fost bine să fim înștiințați de acest lucru de către angajații Aquavas, nu să ne trezim acum cu facturi uriașe în condițiile în care subsolul scărilor noastre este curat. Vrem să aflăm adevărul în instanță”, ne-a declarat Daniel Crap, locatar al scării B, cel care a și făcut, de fapt, sesizarea la Aquavas pe 12 iulie. A primit răspuns exact peste o lună.

Reprezentanții Aquavas ne-au precizat că în anul 2014 scara A a solicitat realizarea unei instalații de alimentare cu apă cu distribuție pe orizontală, cu separarea respectivei scări de bloc de restul condominiului. La finalizarea lucrărilor de alimentare cu apă, pe noua rețea de alimentare, s-a sistat livrarea apei pe rețeaua veche pentru a se evita inundarea accidentală a subsolului. Pe lângă realizarea distribuției pe orizontală, cu contor montat la intrarea în apartament, s-a montat un contor separat de branșament pentru scara A. În timp ce se realiza distribuția pe orizontală la scara A, în iulie 2014 s-a montat un contor de branșament pentru scările B, C și D, care rămăseseră în distribuția pe verticală, cu repartitor de costuri în interiorul apartamentelor. În 2016, scara D s-a separat și și-a montat contor separat de branșament, astfel încât la acea dată exista un contor comun doar pentru scările B și C.

Locatarii nu se lasă impresionați de cele declarate de reprezentanții SC Aquavas, în răspunsul pe care l-au primit, și vor începe în curând demersul în instanță.

Este corect ca Aquavas să informeze populația cu tot ce se petrece în momentul în care face anumite intervenții. Motivul avariei este de asemenea o necunoscută! Domnii de la Aquavas spun că aceasta s-a produs în urma unui fenomen supranatural sau paranormal. Nu credem așa ceva. Ce se putea întâmpla?”, a mai adăugat Daniel Crap.

Reprezentanții Aquavas au declarat reporterului Est News că, de fapt, avaria s-a produs din cauza prăbușirii fostei conducte de apă menajeră peste conducta de alimentare cu apă rece la care sunt branșate scările B și C.

În toată această ecuație un rol important îl are Asociația de Proprietari nr. 24, din care face parte blocul respectiv. Este adevărat că scara B nu mai făcea parte din asociație, dar celelalte scări, A, C și D, erau în subordinea Asociației de Proprietari nr. 24. Se pare că pe nimeni din asociație nu a interesat starea subsolurilor, pentru că altfel nu se explică de ce nu au observat, de luni de zile, că subsolul scării A avea probleme și că picăturile care se scurgeau din rețea erau contorizate undeva.

Comments

comments

About Tehno Redactor

  • Anna

    Niste neseriosi!!! Domnule Ungureanu daca vom reusi sa obtinem o expertiza in privinta acestui caz vom dovedi cum mintiti cu nerusinare. In subsolul scarii A s-a “demufat” vechea lor teava de apa rece. Cand cei de la scara A si-au pus apometre la usa si-au schimbat coloana principala(care apropo trece prin subsolul scarii noastre si unde dvs. ca firma furnizoare de apa ati intrat abuziv si ati facut lucrari pentru cei de la scara A fara sa ne cereti acordul) iar teava lor veche de apa rece a ramas in subsolul lor, dvs v-ati multumit sa o sudati si atat. Teava fiind plina cu apa care nu duce nicaieri era normal ca la un moment dat sa se “demufeze”. Noi platim avaria de apa care s-a constatat la scara A (desi locuim la B si C, iar intre subsolul acestor scari exista perete despartitor) la vechea lor teava de apa rece!!! Nu s-a daramat nimic domnilor de la AQUAVAS …… sudura dvs. a tinut doar 3 ani! Unde mai aveti asemenea lucrari facute in bataie de joc???

%d blogeri au apreciat: