Google+
Home » Social » Mașina second-hand, mumă pentru service-uri, ciumă pentru șoferi. Iată la ce ne înhămăm dacă vrem un autoturism SH

Mașina second-hand, mumă pentru service-uri, ciumă pentru șoferi. Iată la ce ne înhămăm dacă vrem un autoturism SH

de Mara GRIGORIU

Vasluienii care cred că au dat lovitura cumpărȃndu-și un automobil mai vechi își dau seama, după primul an de rulare, că afacerea îi costă mai mult decȃt și-au imaginat. Banii investiți într-o mașină la mȃna a doua se adună la nota de plată pentru întreținerea acesteia și pentru reparațiile neprevăzute, și dau peste cap bugetul unei familii.

Autoturismele second-hand reprezintă varianta preferată, din punct de vedere financiar, de către șoferii vasluieni care nu-și permit o mașină nouă, de marcă. O astfel de investiție ajunge, în medie, la 3.000 – 6.000 euro, în funcție de anul de fabricație și starea tehnică a automobilului, însă, implică și alte variabile, deseori trecute cu vederea de către cei entuziasmați de proaspăta achiziție.

La finalul primului an de rulare, costul pentru RCA, asigurarea CASCO, impozitul anual, rovinietă, dotările suplimentare, cheltuielile cu întreținerea și cele cu reparațiile transformă entuziasmul inițial în dezamăgire totală, dovadă că zicala ʺsuntem prea săraci să ne cumpărăm lucruri de proastă calitateʺ se aplică, la Vaslui, și în cazul autoturismelor.

RCA – ul, calculat în funcție de capacitatea cilindrică a mașinii, în corelație cu vârsta proprietarului, ușurează buzunarul cu pȃnă la 250 euro. Un vasluian sub 30 de ani, care deține o mașină cu o capacitate cilindrică de peste 1.601 centimetri cubi, trebuie să plătească anual această sumă. Dacă șoferul dorește și o asigurare CASCO, înseamnă că își permite un cost suplimentar, cuprins între 800 și 1.000 euro.

Nici impozitul nu trebuie neglijat! Legislația în vigoare prevede pentru posesorii de mașini înmatriculate sau înregistrate în România plata unui impozit anual, care se calculează în funcție de capacitatea cilindrică a motorului. De exemplu, un proprietar al unei mașini cu o capacitate cilindrică între 1.601 și 2.000 de centimetri cubi va trebui să plătească aproape 4 euro / 200 cmc, deci un total de 32 de euro pe an.

Starea dezastruoasă în care se află drumurile din județul Vaslui trimite frecvent mașinile în service. Șoferii care merg cu autoturismul la reparații, sau pentru revizia anuală, lasă în portofelul mecanicului între 200 și 500 de euro anual, la care se adaugă și costul cu schimbarea cauciucurilor, în funcție de anotimp, de 300 de euro în medie, pentru achiziție și montare.  

Dacă adăugăm la aceste costuri și nota de plată pentru combustibil, rezultă că, în primul an de la cumpărare, o mașină second – hand consumă încă jumătate din prețul de achiziție, fără a lua în calcul răsfățul dotărilor sistemele integrate de navigație sau camerele video auto.

În ciuda acestor costuri ridicate, 2017 a fost, pȃnă acum, pentru Vaslui, anul celor mai multe solicitări de înmatriculări auto, peste 1.100 de mașini fiind înscrise lunar. Un paradox pentru un județ atât de sărac, cu PIB-ul cel mai mic din țară pe cap de locuitor și cea mai mare rată a șomajului.

Comments

comments

About Simona Vasile

%d blogeri au apreciat: