Google+
Home » Administratie » Haosul pune stăpânire pe Bârlad! Chiar nicio parcare, domn’ primar?

Haosul pune stăpânire pe Bârlad! Chiar nicio parcare, domn’ primar?

de Simona MIHĂILĂ

Deși anunțată cu surle și trȃmbițe, încă din campania electorală, crearea de noi locuri de parcare bate pasul pe loc în Bȃrlad, orașul unde pietonii suferă din cauza trotuarelor ticsite de autoturisme, unde șoferii care parchează pe marginea drumului sunt amendați de Poliția Locală, în timp ce administrația coace la foc mic taxe pentru locurile de parcare deja existente.

Primarul Dumitru Boroș și-a anunțat, încă din broșura de campanie electorală, în care promitea ʺTotul pentru Bȃrladʺ, preocuparea pentru ʺo infrastructură modernă, într-un oraș renăscutʺ. Legămȃntul făcut cu bȃrlădenii, în 2016, prevedea, pe lȃngă multe alte măsuri, ʺamenajarea și crearea de noi spații pentru parcarea autoturismelor, fără afectarea spațiilor verziʺ. La aproape jumătate din mandatul de primar, realitatea de care se lovesc zilnic locuitorii municipiului Bȃrlad este că grija lui Dumitru Boroș pentru locurile de parcare nu a trecut de la stadiul hȃrtiei la cel al vopselei.

În zadar au așteptat bȃrlădenii, timp de un an și jumătate, să apară noi locuri de parcare, în ciuda faptului că numai pentru 2016 erau bugetată amenajarea a patru parcări, însumând aproximativ 200 de locuri. Ce le-a oferit primarul Boroș n-a fost decȃt un anunț de consultare publică, în luna august 2017, privind propunerea de taxare a parcărilor deja existente. De pe site-ul primăriei, Boroș i-a anunțat atunci pe proprietarii de mașini că își propune să inventarieze toate parcările amenajate pe domeniul public, în vederea elaborării unui regulament de atribuire a locurilor de parcare, pentru folosință în parcările de domiciliu. Mai pe romȃnește spus, primarul s-a gȃndit să numere întȃi locurile de parcare, lăsate moștenire de administrațiile anterioare (peste 3.000 de locuri), să închirieze apoi doritorilor aceste locuri de parcare din spațiile deja amenajate și să sporească astfel bugetul local. Nici urmă de gȃnd să înființeze noi locuri de garare a autoturismelor.

Pe de altă parte, chiar dacă pȃnă acum a bifat ZERO locuri de parcare, Dumitru Boroș nu s-a sfiit să se fotografieze dȃnd indicații muncitorilor de la REISER, în timp ce aceștia asfaltau și doar trasau marcaje în parcarea de lȃngă Primărie, după cum o dovedește site-ul instituției.

Mai mult, după ce ziarul Est News a semnalat nemulțumirile bȃrlădenilor, furioși că sunt obligați să meargă pe carosabil din cauza mașinilor parcate pe trotuare, în condițiile în care acestea sunt pur și simplu ticsite de autoturisme, Poliția Locală din Bȃrlad a început să împartă amenzi în stȃnga și-n dreapta. Șoferii pe care a căzut ghinionul ni s-au plȃns, la rȃndul lor, pe bună dreptate, că nu au unde să-și parcheze mașinile.

Codul Rutier prevede că ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate este permisă, în anumite locuri, semnalizate, atȃt timp cȃt spațiul lăsat la dispoziția pietonilor e de cel puțin un metru. Cum în Bȃrlad există și trotuare mai înguste de un metru sau unde geografia urbană nu permite, pur și simplu, un spațiu atȃt de mare pentru trecerea pietonilor, fără a încurca traficul în zonă, Poliția Locală și Primăria trebuie să ofere, întȃi de toate, indicații către locurile de parcare disponibile, înainte de a lăsa amenzi pe parbrizul mașinilor garate pe trotuarele din Bȃrlad.

Strada Dragoș Vodă, începȃnd cu zona din spatele fostului cinematograf ʺBȃrladulʺ și pȃnă la Fabrica de Confecții, este unul dintre exemplele de ʺnoduriʺ rutiere din Bȃrlad. Mașinile parcate pe marginea drumului blochează circulația tirurilor care taie orașul, iar acestea, din cauza faptului că ocupă mai mult de o bandă de circulație, formează cozi interminabile. Un alt exemplu este Strada Vasile Pȃrvan, unde mașinile de mare tonaj fac slalom printre autoturismele parcate de o parte și de alta a drumului.

Domnule primar Boroș, dacă sesizările bȃrlădenilor care ne-au scris nu vă conving, pȃnă terminați de numărat locurile de parcare din oraș, vă spunem noi că numărul de mașini a ajuns în Bȃrlad la peste 15.000. Adunați, împărțiți și constatați singur că rezultatul reflectă realitatea din teren și, totodată, calificativul administrației pe care o conduceți INSUFICIENT!

 

Comments

comments

About Simona Vasile

  • Andrei Toma

    NU SE VREA.Dragos Voda de la confectii spre centru P7,P5,P4,C1,C2,C3 nu sunt copaci in fata nici stalpi,latit un metru 150 locuri..Ant.Iacob O3 si oO4 la fel ..Intre Das si Spitalul nou 200 lucuri pentru vizitatorii spitalului si zona Stadion. De la U.M. pana la Gelaprod 500 locuri in spic partea spre blocuri si reparate benzile spre gardul CFR…nu mai spun mai mult……

%d blogeri au apreciat: