Google+
Home » Administratie » Taxi, du-mă unde vreau, dar nu în orice condiții! Șoferi nepoliticoși, mașini vechi, murdare și manele la maximum

Taxi, du-mă unde vreau, dar nu în orice condiții! Șoferi nepoliticoși, mașini vechi, murdare și manele la maximum

de Mara GRIGORIU

Majoritatea vasluienilor celor care apelează la firmele de taxi reclamă calitatea serviciilor prestate de acestea, însă nu ar fi de acord să plătească mai mult pentru o cursă, chiar dacă asta ar însemna un grad mai mare de confort.

Un sfert dintre vasluieni folosesc taxi-ul de câteva ori pe lună, iar 15% apelează la serviciile de taximetrie de mai multe ori pe săptămână. Cei mai mulți preferă, în continuare, să cheme un taxi sunând la dispecerat, dar există și unii care încă preferă să găsească un taxi pe stradă sau în intersecții, atunci când trebuie să se deplaseze rapid spre o destinație sau atunci când au o urgență medicală. Acestea sunt concluziile unei cercetări făcută la nivel național și care a vizat și județul Vaslui.

De reținut este faptul că majoritatea celor ce au călătorit cu taxiul (97,2%) spun că au avut probleme pe timpul călătoriei și nu au fost pe deplin mulțumiți de serviciile pentru care au plătit la finalul cursei. Cele mai frecvente probleme reclamate de clienți sunt legate de atitudinea și lipsa de politețe a șoferilor, precum și de mașinile vechi, murdare și foarte uzate. În plus, un client din patru s-a confruntat cel puțin o dată cu cazuri în care șoferul de taxi nu a fost de acord să folosească aparatul de taxat. Cu toate acestea, 72% dintre cei chestionați nu ar fi de acord cu mărirea tarifului unei curse de taxi, nici dacă asta ar însemna servicii mai bune, mașini mai noi și mai confortabile.

În plus, peste 11,6% dintre călători au recunoscut că șoferii au încercat să îi păcălească sau să îi suprataxeze, de cele mai multe ori alegând un traseu mai lung. O zecime dintre pasageri s-au arătat deranjați de faptul că șoferi vorbesc la telefon sau la stație în timpul cursei, sau conduc prea repede. Deși legea interzice acest lucru, aproape 7% dintre clienți spun că șoferii de taxi fumează în mașină. Un procent similar declară că nu au primit rest, după ce șoferii de taxi le-au spus că nu au bani mărunți, potrivit studiului.

În ceea ce privește bonul fiscal, 9,5% dintre călătorii întrebați spun că nu au primit dovada plății de mai multe ori, în timp ce aproape 9% dintre ei s-au confruntat cu șoferi nepoliticoși sau chiar agresivi atunci când au cerut bonul fiscal.

De asemenea, clienților li se întâmplă des să fie admonestați de șoferii de taxi pentru că nu au avut bani ficși pentru cursă, sau ca bagajele lor să fie pur și simplu aruncate din portbagaj. Alți clienți spun că au avut parte de situații foarte neplăcute sau chiar violente în timpul călătoriilor cu taxi-ul.

Pe de altă parte, 3 români din 10 reclamă că mașinile de taxi sunt mult prea vechi, 24% dintre ei spun că autoturismele sunt prea murdare sau că miros urât, iar 15% dintre pasageri au avut de suferit din cauza lipsei aerului condiționat. O altă problemă semnalată este aceea că mașinile de taxi devin brusc de negăsit dacă plouă sau ninge, în zonele în care se desfășoară evenimente, seara sau de sărbători. Mai mult de atât, atunci când sunt totuși de găsit, șoferii cer sume exorbitante.

Vasluienii ar vrea ca șoferii de taxi să fie selectați pe criterii mai stricte, iar serviciile să respecte standarde mai ridicate. Ținuta conducătorilor auto, timpul de așteptare a mașinii la comandă, atitudinea față de pasageri, precum și verificarea regulată și corectă a mașinilor sunt alte aspecte pe care românii și le-ar dori îmbunătățite.

Comments

comments

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: