Google+
Home » Administratie » Asfaltările care i-au îndatorat pe bârlădeni pentru 20 de ani nu au putut fi recepționate din cauză că s-a lucrat prost! Maestrul-șef: firma de familie a prefectului Eduard Popică

Asfaltările care i-au îndatorat pe bârlădeni pentru 20 de ani nu au putut fi recepționate din cauză că s-a lucrat prost! Maestrul-șef: firma de familie a prefectului Eduard Popică

de Simona MIHĂILĂ

Batjocorirea banului public la Bârlad pare să nu aibă limite. Recepția celei mai costisitoare investiții suportată de Uniunea Europeană, dar și de municipalitatea bârlădeană – 16,3 milioane de euro, pentru asfaltarea a 56 de străzi – nu s-a putut face la finele lunii trecute, așa cum era programat, din cauză că firma Transmir, cea care a câștigat această lucrare a fost incapabilă să o ducă la final.

Transmir SA a lucrat atât de prost încât responsabilii cu urmărirea proiectului i-au dat un termen de încă șase luni pentru a reface tot ce a compromis până acum, după o serie de alte termene pe care, din diverse motive, Transmir nu le-a respectat.

”Până la sfârșitul lunii iunie firma are obligația de a remedia ce a executat greșit, de a pune la punct totul. Cei de la Piatra-Neamț au verificat în teren modul cum au fost făcute lucrările și au constatat că recepția nu poate avea loc până nu se rezolvă toate problemele. Sunt mai multe lucruri de pus la punct”, ne-a declarat Cezar Chiper, directorul tehnic al primăriei Bârlad.

E greu de înțeles care sunt motivele pentru care ”cei de la Piatra-Neamț” sunt atât de clemenți cu firma Transmir, însă Chiper susține că ”totul este legal”, iar noi nu putem decât să ne liniștim.

Pentru un tablou cât mai exact, precizăm că administratorul firmei Transmir, Emil Savin, zis Farmazon, este un apropiat al multor membri PSD, cap de listă fiind Dumitru Buzatu, președintele Consiliului Județean Vaslui. Absolut întâmplător, Farmazon este și socrul prefectului județului, Eduard Popică, despre care nu băgăm mâna în foc că și-a revenit încă din surpriza de a se fi trezit în această funcție. Cine știe dacă va fi vreodată capabil să le mulțumească suficient prietenilor pesediști pentru această neașteptată onoare! Dar poate tata-socru are metodele lui de a le mulțumi acestora.

Până una alta, metoda de care are nevoie ”tata-socru” este aceea de a lucra cu simț de răspundere pentru milioanele de euro încasate de la Uniunea Europeană. Pentru proiectul de asfaltare a celor 56 de străzi (25 de kilometri) din Deal II, Țuguiata II, Bariera Puiești, Complex Școlar și Trestiana, municipiul Bârlad s-a împrumutat de la CEC de 10 milioane de lei (100 de miliarde de lei vechi), reprezentând cota de cofinanțare, fără de care UE nu ar fi aprobat investiția. Până în 2037 mai au bârlădenii de plătit la acest împrumut copleșitor. Altfel spus, copiii și nepoții bârlădenilor de astăzi vor plăti un împrumut făcut pentru asfaltarea unor străzi care au început deja să se strice, deși lucrarea nici nu a fost finalizată.

Este cazul – nicidecum unic – al străzii Mihai Eminescu din cartierul Complex Școlar, asfaltată într-o batjocură de nedescris. Covorul asfaltic a început deja să se degradez și gropile au răsărit deja. Gurile de canalizare sunt fie mai sus, fie mai jos decât nivelul asfaltului, iar acolo unde muncitorii le-au nimerit la nivel, asfaltul din jurul lor se rupe bucăți. Localnicii, sau poate chiar ”specialiștii” de la Transmir au îndesat pietre în golurile apărute. Ca sa nu se cunoască! Eventual, pentru ca vreo mașină să nu se rămână fără roată.

În loc de un covor asfaltic neted ca în palmă, așa cum este de așteptat fie o lucrare la standarde europene, plătită regește cu bani europeni, bârlădenii au gropi, denivelări și cârpeli.

About Simona Vasile

One comment

  1. familie de criminali…16 ani nenorocit criminal…la puscarie……ginerica

%d blogeri au apreciat: