Google+
Home » Administratie » Drumurile naționale din județ și mașinile s-au albit. Care este explicația celor de la Drumuri Naționale

Drumurile naționale din județ și mașinile s-au albit. Care este explicația celor de la Drumuri Naționale

Drumurile naționale din județ și, în același timp, mașinile care circula pe aceste artere s-au albit l-a propriu, în ultimele zile, odată cu apariția fulguielilor în județ. Schimbarea la culoare a asfaltului și, deopotrivă, a caroseriei autovehiculelor nu este din cauza ninsorilor, ci a sării și clorurii de calciu împrăștiată ca material antiderapant.

Surpriză neplăcută pentru participanții la trafic care au circulat zilele acestea pe drumurile naționale din județ. Caroseriile mașinilor s-au albit, în special pe părțile laterale și în spate, ceea ce a creat nemulțumiri în rândul șoferilor. Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) susțin că acea peliculă albă de pe mașini și șosele este, de fapt, materialul antiderapant împrăștiat de utilajele de deszăpezite pentru a preveni formarea gheții pe partea carosabilă.

Într-adevăr, s-a folosit ceva mai mult material antiderapant solid, format din sare, ca bază, și clorură de calciu. Acesta s-a lipit de mașini, însă nu pot să vă spun dacă este coroziv astfel încât să afecteze caroseriile autovehiculelor. Oricum, cred că cel mai important este ca șoferii să poată circula în siguranță, în condițiile în care au apărut precipitațiile, iar vremea s-a răcit, ceea ce conduce la formarea poleiului”, ne-a declarat șeful Secției Bârlad a CNAIR, Lucian Radu.

Nu de puține ori, șoferii care au circula pe șoselele albite de sare și clorură de sodiu au avut senzația că sunt acoperite cu gheață, ceea ce i-a făcut să meargă prudent. (Ionuț PREDA)

About Tehno Redactor

One comment

  1. Astfel daca clorurii de sodiu (sarea bruta) ii trebuiesc circa 19 minute sa penetreze si sa inmoaie gheata sau zapada batatorita, acelasi material umectat cu clorura de calciu concentatie 30% GLA 10, o topeste imediat, mentinand-o topita chiar si atunci cand temperatura coboara spre minus 40°C.
    Sarea singura, practic devine ineficienta la temperaturi de – 4°C. Sarea umectata cu GLA 10 este cu pana la 90 % mai putin coroziva decat sarea bruta si nisipul.

%d blogeri au apreciat: