Google+
Home » Administratie » ITM Vaslui nu va mai elibera extras din REVISAL pentru angajații firmelor

ITM Vaslui nu va mai elibera extras din REVISAL pentru angajații firmelor

Inspectoratul Teritorial de Muncă Vaslui nu va mai elibera extras din REVISAL pentru salariații firmelor, această obligativitate revenind în totalitate angajatorului care, la sfârșitul contractului de muncă, trebuie să elibereze din oficiu adeverința de vechime și extras din registrul general de evidență a salariaților. De asemenea, au fost modificate și o serie de termene cu privire la transmiterea unor informații către ITM legate de același REVISAL, cum ar fi suspendarea contractului de muncă, detașarea sau modificarea salariului.

Inspectoratul Teritorial de Muncă Vaslui nu va mai elibera extras din Registrul General de Evidență a Salariaților (REVISAL) pentru angajați decât în cazurile în care firma la care lucrează se află în imposibilitate de a emite acest document. În situația în care angajatorul nu poate elibera acea adeverință, atunci salariatul sau fostul angajat poate solicita la ITM Vaslui eliberarea unui extras din registru din care să rezulte activitatea desfășurată la respectivul agent economic, în calitate de salariat. Inspectoratul de Muncă va elibera documentul, în baza registrului electronic transmis de către angajator, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.

În momentul de față, se consideră că «imposibilitatea» de a elibera un extras din REVISAL se referă la radierea firmei din registrul comerțului și la pierderea bazei de date de către angajator. În acest ultim caz, angajatorul va trebui să-i elibereze salariatului o declarație pe proprie răspundere că nu mai deține baza de date completă”, ne-a declarat inspectorul șef al ITM Vaslui, Gheorghe Chirvase.

Conform aceluiași act normativ HG nr. 905/2017 privind Registrul General de Evidență a Salariaților, angajatorul este obligat ca, la sfârșitul contractului de muncă, să elibereze, din oficiu, pentru salariat o adeverință care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate, precum și un extras din registru. Refuzul de a îndeplini această obligație se sancționează cu amendă de la 300 la 1.000 de lei.

De asemenea, conform HG 905/2017, au fost modificate și termenele de transmitere a unor informații în REVISAL, cum ar fi suspendarea contractului de muncă, care se comunică înainte de a produce efecte, cu excepția suspendării pentru absențe nemotivate, care trebuie transmisă în termen de trei zile. Totodată, începerea și terminarea detașării se transmite cel mai târziu cu o zi înaintea începerii sau încetării detașării.

În cazul în care modificările sunt făcute în baza unor hotărâri judecătorești, termenul de transmitere este de 20 de zile lucrătoare de la data luării la cunoștință.

Modificarea salariului se transmite în 20 de zile lucrătoare, cu precizarea că întocmirea actului adițional în formă scrisă se face anterior modificării salariului, conform modificărilor din Codul Muncii. Orice corecție se face la data la care angajatorul a luat la cunoștință de eroarea apărută. (Ionuț PREDA)

Comments

comments

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: