Google+
Home » Social » Familia care a învins compania E-ON. Victorie în instanță împotriva facturilor umflate la curent electric
Exemplul dat de familia Budescu ar trebui urmat de toți cei primesc acasă facturi umflate

Familia care a învins compania E-ON. Victorie în instanță împotriva facturilor umflate la curent electric

de Mihaela NICULESCU

După doi ani în care a stat prin tribunale, o familie din comuna Pogana a obținut o victorie zdrobitoare împotriva companiei E-ON (actuala Delgaz Grid). Soții Georgeta și Emanoil Crăiveanu, oameni gospodari ai comunei, au trecut prin clipe grele, după ce s-au trezit că sunt acuzați de furt de curent, fără să fie vinovați. Compania le-a pus în față o factură de mii de lei, evident, umflată, așa cum a procedat cu mulți consumatori din mediul rural, cu precădere oameni în vârstă, singuri și simpli. Spre ghinionul celor de la E-ON, soții Crăiveanu nu erau ai nimănui, ci erau părinții unor copii destupați la minte care au reușit să demonstreze în instanță că ce a făcut compania nu a fost decât o înscenare menită să-i rotunjească încasările, printr-o acțiune mârșavă de intimidare, contând pe naivitatea abonaților.

Povestea care i-a traumatizat psihic și le-a zdruncinat sănătatea celor doi soți a început în 2015. O echipă a E-ON a verificat contoarele de energie electrică în gospodăriile mai multor abonați din Pogana. Ajunsă în casă soților Crăiveanu, echipei de ”specialiști” a E-ON i-a nazarit ca s-a umblat în contor.

„Cei de la E-ON  le-au spus părinților mei că geamul contorului este distanțat și că aparatul trebuie schimbat. Contorul a fost demontat în timp ce părinții mei nu erau de față, tatăl meu mergând să aducă buletinul care i se ceruse. Au început apoi să inventarieze toate aparatele găsite prin casă ce funcționează cu energie electrică. Au găsit trei aspiratoare din care două funcționale, un calculator vechi fără mouse și fără tastatură, un ventilator vechi nefuncțional, o mașină de tuns iarbă, dar și alte aparate mici de uz casnic, multe dintre acestea nefuncționale, depozitate în casă alor mei, aduse chiar de noi de la bloc. După verificarea făcută de echipa E-ON, au fost întocmite două procese verbale, unul pentru schimbarea contorului, întrucât cel vechi ar fi fost măsluit, și altul pentru constatarea obiectelor consumatoare de energie găsite în locuința. Tatălui meu i s-a cerut să semneze procesul verbal pentru înlocuirea contorului. Nicio clipă nu i s-a spus că semnează pentru constatarea fraudării. Tata nu a citit procesul verbal, a semnat în grabă, bazându-se pe buna credință a angajaților E-ON.”, a declarat Irina Budescu, fiica soților Crăiveanu

”Probele” deștepților de la E-ON: mașina de tuns iarba funcționa 20 de ore pe zi, inclusiv iarna, iar un calculator stricat consuma cel mai mult curent!

Peste două săptămâni, familia Crăiveanu s-a trezit la poartă cu polițistul din comună care le-a adus o citație prin care erau înștiințați că au adus prejudicii companiei E-ON, care i-a reclamat pentru furt de energie electrică, prejudiciul fiind calculat la valoarea de 8.000 de lei. Vestea a venit ca un trăsnet pe capul oamenilor pentru că nu se simțeau în niciun fel vinovați, neavând niciodată până atunci probleme cu funcționarea contorului. Starea de sănătate a lui Emanoil Crăiveanu, cunoscut cu afecțiuni cardiace, s-a agravat și mai mult, iar spitalizările au devenit tot mai dese după acest nefericit eveniment.

Fiica și ginerele soților Crăiveanu au trecut la fapte. Fără a sta pe gânduri, Irina și Silviu Budescu au acționat în judecată E-ON, în numele părinților. Nedreptatea era greu de înghițit, iar argumentele companiei sfidau logica și bunul-simț.

Imaginați-vă ce-am simțit când am văzut negru pe alb consumurile estimative calculate cei de la E-ON. În cazul mașinii de tuns iarbă au trecut consumuri atât de mari ca și cum aceasta ar fi fost folosită 20 de ore pe zi, atât vara cât și iarna. Cele mai mari consumuri le-au calculat în cazul calculatorului, care nu funcționa, neavând toate componentele. Au fost trecute consumuri maxime pentru două aspiratoare ca și cum ar fi funcționat simultan. Până când și ventilatorul de perete era trecut ca sursă de consum, cu toate că acesta era pus doar de decor. Majoritatea obiectelor de uz casnic găsite erau vechi, nefuncționale și proveneau din apartamentul nostru de la Bârlad”, a explicat Irina Budescu.

Au vândut pământul familiei pentru a achita factura mincinoasă a adevăraților hoți!

Soții Crăiveanu, Georgeta (fostă profesoară) și Emanoil (fost șef de fermă), două persoane respectabile în localitatea lor, erau măcinați de nedreptatea care li se făcuse și se simțeau priviți ca niște hoți de consătenii lor.

Atâta supărare au strâns în ei în acea perioadă, încât s-au îmbolnăvit. Inițial, nu au vrut să se împotrivească deciziei E-ON, iar mama, din dorința de a dormi liniștită, deși nu avea nicio vină, a mers să achite fără știrea noastră cei 8.000 de lei. Am descoperit întâmplător acest lucru, când am fost împreună la notar pentru a semna actele necesare vânzării unui teren. Mama mi-a dat mie și surorii mele sume foarte mici din vânzare, pentru că restul se dusese pe achitarea datoriei de 8.000 de lei către E-ON. Mama vânduse terenul pentru a scapă de această povară mare care îi stătea pe suflet.” a mai povestit Irina Budescu.

Stresul emoțional declanșat de tărășenia celor de la E-ON, care i-au tratat că pe adevărați infractori, a determinat-o pe fiica celor doi să meargă până în pânzele albe pentru a reabilita onoarea părinților ei și mai ales a tatălui sau, a cărui stare de sănătate fusese grav zdruncinată. După un proces care a durat un an, instanța din Bârlad, unde cei mai mulți oameni mor cu dreptatea în mână, a dat câștig de cauza E-ON-ului.

Fiindu-le clar că judecătorul de la Bârlad a fost nedrept (cât de corect e un judecător care nu i-a în seamă probele concludente?), soții Budescu nu s-au lăsat și au continuat lupta în instanță, procesul mutându-se la tribunalul Vaslui, unde s-a încheiat peste un alt an, de această dată instanța dând câștig de cauza soților Crăiveanu.

În cel de-al doilea proces am luat-o de la capăt. Alte acte, alte drumuri, alte emoții, cu alt expert, propus de instanță. Și la primul proces am angajat un expert în metrologie care, după verificarea locuinței și a consumatorilor, a realizat că reprezentanții E-ON mințiseră, folosind o formulă aberantă de calcul al consumului, inventată de ei. La al doilea proces, expertul venit a analizat contorul care, în sfârșit, fusese adus în instanță, lucru ce nu ni s-a permis la primul proces. Contorul era sigilat și, după testarea acestuia, expertul a declarat că aparatul era în bună funcțiune și nu a fost forțat. Expertiza specialistului a fost decisivă în luarea hotărârii de către judecător, sentința fiind în favoarea părinților mei.” a mai adăugat Irina Budescu.

Nesimțire până la capăt din partea companiei E-ON!

Compania E-ON nu a putut decât să accepte că a pierdut, în baza unor argumente solide, așa că nu a mai atacat sentința la Curtea de Apel Iași. Familia, a cărei onoare a fost pătată intenționat de angajații E-ON, nu a avut pretenții să i se plătească daune morale, ci doar să-și recupereze banii, așa-zisul prejudiciu inventat, de 8.000 de lei, cât și cheltuielile de judecată.

Dar tupeul celor de la E-ON și probabil din dorința de a-i sfida pe oamenii cinstiți pe care a i-a furat fără regret a mers mai departe: compania a refuzat să restituie suma într-o singură tranșă, ci în rate. Familia a acționat din nou în instanța E-ON, de această dată pentru plata sumei într-o singură tranșă, inclusiv dobânzile aferente întârzierii. După luni de emoții, frământări și demersuri judecătorești, familia a răsuflat ușurată că a reușit să câștige procesul cu această mizerabilă companie protejată de politicienii și mai mizerabili.

Oameni buni, dati in judecata companiile care va fura!

Oamenii trebuie să ia atitudine atunci când dreptatea și drepturile le sunt călcate în picioare. Să aibă curajul, dacă sunt nevinovați, să meargă să lupte pentru cauza lor, chiar dacă cel cu care se confruntă este o persoană fizică sau o companie puternică, fie ea și E-ON.” a mai adăugat Irina Budescu.

Aceasta a mai adăugat că E-ON a pierdut multe astfel de procese cu abonații cărora le-a calculat facturi uriașe nejustificate. Experții în metrologie cu care instanțele colaborează spun că se confruntă cu un număr mare de solicitări de expertiză și că numărul abonaților care au astfel de probleme cu E-ON este foarte mare în zona Moldovei.

Comments

comments

About Simona Vasile

%d blogeri au apreciat: