Google+
Home » Social » Clienți racolați cu japca! Atenție ce hârtii semnați

Clienți racolați cu japca! Atenție ce hârtii semnați

de Mihaela NICULESCU

Concurența între furnizorii de utilități nu poate fi decât benefică pentru consumatori, întrucât pot opta pentru servicii mai bune și mai ieftine, renunțând astfel la furnizorii care i-au dezamăgit și au manifestat neseriozitate. Însă, de aici și până la a fi ținta păcălelilor celor avizi de câștig este cale lungă.

Recent, pe piața furnizorilor de energie electrică a apărut și o nouă firmă, care și-a externalizat serviciile de încheiere de contracte anumitor firme. Se pare însă că, din dorința de a atrage cât mai mulți abonați, unele dintre aceste firme recurg la practici mai puțin civilizate. Slaba informare a celor mai mulți cetățeni, dar și naivitatea persoanelor în vârstă sunt exploatate la maximum. Este evident, cu cât au mai multe contracte, cu atât primesc bani mai mulți pentru serviciile prestate.

Zilele trecute, o pensionară care locuiește pe Bulevardul Epureanu din Bârlad a fost vizitată de un reprezentant al acestei firme, care, nici una-nici două, i-a spus că trebuie să schimbe contractul la energie electrică. Femeia spune că respectivul nu s-a prezentat și nici nu a specificat de unde este, așa că ea a crezut că este de la Delgaz Grid (fosta E-ON), firmă cu care avea încheiat contract. Ba chiar l-a întrebat de ce se schimbă așa de repede contractul, pentru că tocmai îl reînnoise anul trecut. Omul, destul de politicos, părea foarte grăbit, i-a pus în față contractul ca să îl semneze și evident fără să îl citească, femeia l-a semnat. Scrisul era atât de mărunt încât nici nu putea să îl citească. După ce a semnat contractul bărbatul i-a spus că din martie se va ieftini cu 30% energia electrică.

Bucuria femeii nu a durat mult, ci până când a sosit acasă fiica acesteia și a întrebat-o de ce s-a transferat la respectiva firmă. Abia atunci pensionara și-a dat seama ce a semnat, și enervată că reprezentantul societății nu i-a spus cinstit pe cine reprezintă, aceasta a sunat imediat la numărul de telefon al societății, unde și-a spus păsul. O voce feminină, și ea amabilă foarte, i-a dat dreptate că nu este corect ca reprezentanții să nu se prezinte și să încheie contracte inducând lumea în eroare.

Nu mi-a spus nimic: de unde este, cu ce avantaje vine, mi-a spus doar că trebuie să schimb contractul și ulterior semnării actelor mi-a spus că lumina se va ieftini din martie. O mică undă de suspiciune am avut, sincer vă spun, de aceea l-am întrebat pe domnul respectiv dacă a mai fost în bloc și a găsit vecinii acasă. Foarte prompt mi-a spus numele unei doamne de la etajul patru, dar m-a mințit. A doua zi am întrebat-o pe vecină dacă a semnat și ea contractul și mi-a spus că nu”, ne-a declarat pensionara păcălită.

Insistență vecină cu hărțuirea

Campania de racolare de noi abonați este una destul de acerbă, iar reprezentanții trebuie să convingă cât mulți consumatori să încheie contracte cu noua firmă apărută pe piața Bârladului. De multe ori sunt atât de insistenți încât unii cetățeni se consideră aproape hărțuiți. Așa s-a întâmplat cu un bârlădean, care lucrează ca muncitor la o școală de cartier. După ce a venit acasă și nu l-a putut convinge reprezentantul firmei, au mers după el și la serviciu pentru a-l determina să încheie contract. Omul nu a vrut. Din păcate, acești vânzători, prin prestațiile lor deloc corecte, aduc prejudicii morale societății de distribuție, afectându-i foarte mult imaginea.

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: