Google+
Home » Social » Ce le pregătește Protecția Consumatorilor firmelor din Vaslui care pun în pericol sănătatea populației

Ce le pregătește Protecția Consumatorilor firmelor din Vaslui care pun în pericol sănătatea populației

După ce agenții economici vasluieni au fost obligați să amplaseze panourile care avertizează clienții despre lipsa avizului de securitate la incendiu, și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) le pregătește acestora o mare surpriză: în curȃnd vor fi obligați să afișeze la vedere toate măsurile dispuse de comisarii ANPC în urma verificărilor din unitatea respectivă.

Transparență maximă și consumatori informați corect, care să facă alegeri înțelepte! Asta își dorește Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care a pornit războiul împotriva tuturor agenților economici care pun în pericol sănătatea populației. ANPC a publicat recent pe site-ul propriu, în vederea consultării, un proiect de ordin care prevede obligația unităților economice de a afișa măsurile dispuse de comisarii instituției, inclusiv amenzile încasate, în urma controalelor efectuate.

Toate neregulile constatate de autorități, precum și sancțiunile primite de contravenienți, vor fi publicate pe o plachetă care va fi amplasată pe ușa de acces, la intrarea în locația unde își desfășoară activitatea unitatea ori la punctul de lucru. Consumatorii vor ști astfel cu precizie la ce să se aștepte cȃnd cumpără produse din magazinele pe care le frecventează, ce produse au fost găsite în neregulă în timpul verificărilor ANPC și dacă unitatea comercială a încasat amenzi pentru aceste nereguli.

Vizate de prevederile acestui proiect de ordin sunt în special firmele care primesc „sancțiuni / măsuri complementare de închidere temporară a unității, pe o durată de cel mult 6 luni, închiderea temporară a unității pe o durată de la 6 luni la 12 luni, închiderea definitivă a unității sau suspendarea ori retragerea definitivă, după caz, a avizului, acordului sau a autorizației de exercitare a unei activități pentru încălcarea drepturilor consumatorilor cu privire la viața și sănătatea și securitatea acestora”, după cum se arată în documentul pe care ANPC îl are în lucru.

ʺPlăcuța rușiniiʺ va sta la vedere până când organele de control de la Protecția Consumatorilor vor constata remedierea deficiențelor, potrivit referatului întocmit de Direcția Generală Control și Supraveghere Piață și Armonizare Europeană din cadrul ANPC, Direcție care a inițiat acest proiect de ordin.

Menită să asigure o mai bună informare a consumatorilor cu privire la comportamentul profesioniștilor la comercializarea produselor și serviciilor către consumatori, propunerea ANPC vizează și creșterea gradului de încredere a consumatorilor în ceea ce privește produsele și serviciile ce le sunt oferite.

Nu de puține ori, comisarii ANPC au descoperit, în urma verificărilor din teren, produse care afectează sănătatea, securitatea și chiar viața consumatorilor. Mulți operatori economici ʺuităʺ să informeze clienții în mod corect, complet și precis asupra produselor și serviciilor oferite, induc în eroare consumatorii, cărora nu li se spune tot adevărul despre ceea ce cumpără.

Comisarii de la Protecția Consumatorului Vaslui desfășoară anual peste 2500 de acțiuni de control, pentru verficarea modului în care sunt respectate în județ prevederile legale privind protecția consumatorului. Mii de amenzi contravenționale și sute de avertismente sunt împărțite operatorilor economici atȃt în timpul controalelor tematice, cȃt și în cadrul celor făcute pe baza sesizărilor și reclamațiilor primite de la vasluieni.

Clienții nemulțumiți se pot adresa Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor la numărul de telefon 021 9615 sau la adresa de e-mail vaslui@infocons.ro. Reclamațiile se primesc direct la adresa reclamatii@protectia-consumatorilor.ro. (Mara GRIGORIU)

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: