Google+
Home » Politic » Daniel Olteanu: “În 2018, la 100 de ani de la Marea Unire, București – Albița – Chișinău trebuie să fie Autostrada Unirii celor două capitale românești!”

Daniel Olteanu: “În 2018, la 100 de ani de la Marea Unire, București – Albița – Chișinău trebuie să fie Autostrada Unirii celor două capitale românești!”

Deputatul liberal Daniel Olteanu atrage atenția asupra responsabilității pe care o are actualul Guvern, în Anul Centenarului, cu privire la construcția Autostrăzii București – Albița – Chișinău, un obiectiv cu semnificație istorică pentru romȃnii de pe ambele maluri ale Prutului, care nu este prevăzut în Master Planul General de Transport al Romȃniei.

Olteanu susține că, în baza obiectivelor asumate de către PSD prin Programul de Guvernare, obiective care se referă la consolidarea durabilă a relației cu Republica Moldova prin investiții și alocări de fonduri în special în domeniul transporturilor și infrastructurii, Guvernul nu are nicio scuză pentru a amȃna demararea proiectului pentru Autostrada care unește celor două capitale românești, București și Chișinău. În cadrul unei declarații în plenul Camerei Deputaților, Daniel Olteanu a subliniat că discuțiile despre Autostrada Unirii nu trebuie să se reducă numai la costuri, în condițiile în care însemnătatea acestui obiectiv este una majoră pentru toți romȃnii, autostrada asigurȃnd, totodată, conectarea Republicii Moldova la spațiul european. Referindu-se la promisiunile făcute de actualul ministru al Transporturilor la preluarea mandatului, deputatul liberal îi cere lui Lucian Șova să repare nedreptățile cauzate Moldovei de alocările discreționare de fonduri de la buget în domeniul infrastructurii, aceasta fiind, dincolo de o prioritate personală, o responsabilitate administrativă a ministrului Transporturilor.

«Dacă Iași – Tg. Mureș este Autostrada Unirii a două provincii românești și reprezintă racordarea Moldovei la Uniunea Europeană, București – Albița – Chișinău trebuie să fie, în anul Centenarului, Autostrada Unirii celor două capitale românești. Celor care îmi răspund invocând Master Planul General de Transport, care nu ar prevedea această autostradă, le transmit că Master Planul, și cu complicitatea unor miniștri și funcționari ai Ministerului Transporturilor, a devenit o maculatură, un document gol de conținut. În acest Master Plan pe care mi-l aruncați în față, Variantele ocolitoare Vaslui și Bârlad trebuiau să fie finalizate în 2017, așa că, despre ce vorbim? Despre un document pe care nu-l respectă chiar cei care ar trebui să-l aibă drept Biblie?», a declarat Daniel Olteanu, care a menționat că argumentele în sprijinul construcției Autostrăzii Unirii sunt cuprinse chiar în Programul de Guvernare al PSD.

«Sunt importante, cu siguranță, și costurile, dar nu aș vrea să coborâm Autostrada celor două capitale românești, București – Chișinău, doar la o discuție legată de costuri. Soluțiile și importanța ei sunt chiar în Programul de Guvernare al PSD, pe care mi-am permis să-l citesc cu pixul în mână, și din care vă ofer câteva repere: „continuarea sprijinului pentru Republica Moldova va rămâne un obiectiv esențial al statului român și va trebui dublat de sporirea prezenței în vecinătate, inclusiv prin investiții”; „analiza fiecărui program operațional și realocarea de fonduri către sectoarele cu potențial maxim de absorbție atât în interiorul, cât și între programele operaționale”; „continuarea procesului de consolidare durabilă a relației cu Republica Moldova, pe baza Parteneriatului strategic bilateral pentru integrare europeană”; „sprijinirea în continuare a proiectelor în domeniul energetic, al transporturilor și infrastructurii, de conectare fizică prin România la spațiul european”.», a susținut Daniel Olteanu. La finalul intervenției sale în plenul Camerei Deputaților, acesta și-a exprimat speranța că noul ministru al Transporturilor va face dreptate Moldovei, ocolită pȃnă acum de mari investiții în domeniul infrastructurii.

«Realitatea e cea din graficele pe care le-am tot prezentat, cu 1% fonduri alocate Moldovei din bugetul pentru infrastructură și cu subvenționarea de către întreaga țară a călătoriilor cu metroul, aproape 100 milioane euro pe an. Vreau să-mi exprim speranța că actualul ministru al Transporturilor, domnul Lucian Șova, nu va fi schimbat înainte de a pune în practică obiectivul pe care l-a subliniat, în fața acestor argumente, la audierea comisiilor reunite ale Parlamentului: faptul că, pentru domnia-sa, repararea nedreptăților cauzate Moldovei de alocările discreționare de fonduri de la buget în domeniul infrastructurii reprezintă nu doar o prioritate personală, ci și o responsabilitate administrativă.», a declarat deputatul liberal.

Comments

comments

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: