Google+
Home » Administratie » Conducerea Primăriei Lipovăț consideră că lucrează în condiții vătămătoare, așa că și-a dat ilegal un spor de 18.000 de lei
Valerian Hriscu

Conducerea Primăriei Lipovăț consideră că lucrează în condiții vătămătoare, așa că și-a dat ilegal un spor de 18.000 de lei

de Cristian DIMA

Bugetul Primăriei Lipovăț a fost serios afectat și de activitatea dezastruoasă a salariaților. În timp ce primarul și viceprimarul încasează ilegal bani din bugetul local, salariații nu calculează taxele, nu înregistrează amenzile și nici nu țin corect contabilitatea unității.

Primarul Valerian Hriscu  și viceprimarul comunei Lipovăț trebuie să scoată din buzunare 18.000 de lei pentru a-i depune în vistieria primăriei, de unde i-au luat ilegal acordându-și, atenție, spor pentru condiții vătămătoare de lucru, potrivit raportului Curții de Conturi, dat publicității zilele trecute.

Cei doi au fost depistați după ce inspectorii Curții de Conturi au verificat documentele financiar contabile din 2016. Plățile nelegale nu se opresc aici. Nici mai mult nici mai puțin de 2.000 de lei s-au plătit ca ajutoare sociale cu ocazia zilei de 8 martie. Alți 1.000 de lei au fost scoși din casieria primăriei pentru plata unor servicii fără contraprestație la Școala gimnazială “Ștefan Ciubotărașu” . O gaură de 3.000 de lei trebuie acoperită de salariații unității din cauză că nu au calculat, evidențiat și virat dobânzile și penalitățile de întârziere aferente diferențelor din contribuția de asigurări sociale, virată cu întârziere la bugetul consolidat al statului, de către ordonatorul terțiar de credite.

Potrivit raportului Curții de Conturi urmează stabilirea întinderii prejudiciului și dispunerea măsurilor pentru recuperarea acestuia, împreună cu majorările calculate până la data recuperării efective”.

Bugetul primăriei a fost serios afectat și de activitatea dezastruoasă a salariaților: 23.000 de lei s-au pierdut din cauză că nu s-a calculat în toate cazurile taxa asupra mijloacelor de transport deținute de persoanele fizice, alți 7.000 de lei nu mai sunt în bugetul local din cauză că nu au fost înregistrate în totalitate amenzile, atât în evidența fiscală cât în evidența contabilă a entității.

Colac peste pupăză nici documentele contabile nu sunt corect întocmite. Conform sursei citate nu există concordanță între datele înregistrate în evidența fiscală cu cele din evidența financiar-contabilă, preluate în balanțele de verificare și în situațiile financiare, diferența dintre evidența fiscală și cea contabilă, fiind de 234.000 lei.

Comments

comments

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: