Google+
Home » Politic » Daniel Olteanu꞉ “CNAIR confirmă sabotajul Guvernului: singurele proiecte în execuție ale Ministerului Transporturilor în Moldova, reabilitarea unor tronsoane din DN 18, au primit fonduri insuficiente în 2018”

Daniel Olteanu꞉ “CNAIR confirmă sabotajul Guvernului: singurele proiecte în execuție ale Ministerului Transporturilor în Moldova, reabilitarea unor tronsoane din DN 18, au primit fonduri insuficiente în 2018”

Deputatul liberal Daniel Olteanu acuză din nou, în Parlament, politica de sfidare a Guvernului la adresa Moldovei, regiune depopulată și vitregită de alocări pentru mari proiecte de infrastructură, politică pe care o numește ″un adevărat atentat la siguranța națională″. Olteanu susține că dovada atitudinii iresponsabile față de această zonă se regăsește inclusiv într-un document făcut public recent de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care informează cu privire la stadiul proiectelor în derulare. Deputatul liberal subliniază că datele oficiale de la CNAIR atestă sabotajul Ministerului Transporturilor, în condițiile în care nici proiectele în fază de execuție, contactate de firme romȃnești, nu beneficiază de finanțările prevăzute în buget.

În cadrul unei declarații în plenul Camerei Deputaților, Daniel Olteanu a transmis că scuza CNAIR cu privire la bugetul insuficient pentru proiectul de reabilitare a DN 18, care leagă Moldova de Transilvania, indică haosul alocărilor de la nivelul Ministerul Transporturilor, al cărui buget este primul afectat la rectificări. Deputatul liberal a transmis, de asemenea, că politica programată de abandonare a Moldovei trebuie să înceteze și că nu mai acceptă ca județele sărace, precum Vasluiul, să răspundă pentru incompetența guvernanților.

″Am prezentat de-a lungul timpului, în Parlament și în spațiul public în general, nenumărate argumente, pentru a susține investițiile Ministerului Transporturilor în Moldova. Sunt încercări aproape disperate, ca și ale altor colegi, de a transmite celor responsabili mesajul că o Moldovă depopulată și rămasă în secolul trecut din punctul de vedere al infrastructurii este un adevărat atentat la siguranța națională. M-am obișnuit, de un an și jumătate în Parlament, ca niciun ministru al Transporturilor să nu respecte ceea ce promite, și ca toate amendamentele la Legea bugetului să fie respinse pe repede-înainte, fără remușcări. Nu am crezut însă, nici în cele mai negre coșmaruri, că politica de abandonare a Moldovei e una programată, așa cum fusesem avertizat nu o dată. Am luat foarte în serios declarațiile ministrului Transporturilor, de la audieri, atunci când domnul Șova a spus că ne-am obișnuit ca bugetul Ministerului să fie folosit „ca un buffer” pentru bugetul de stat, să fie spațiu pentru tăieri, la rectificări. Cu alte cuvinte, sunt bugetate proiecte imposibil de executat, iar cele în execuție au parte de o evoluție lentă, dar nu din vina Ministerului″, a declarat Daniel Olteanu, care a menționat că datele prezentate de CNAIR cu privire la fondurile insuficiente pentru lucrările de reabilitare a DN18, investiție care asigură legătura rutieră a Moldovei cu Transilvania, certifică politica guvernamentală programată de abandonare a Moldovei.

″Toată această construcție a domnului ministru este, însă, răsturnată de un document al Companiei Naționale de Drumuri și Autostrăzi (CNAIR), document ulterior declarațiilor. În februarie, după votarea bugetului, CNAIR șochează și transmite că pentru o investiție în execuție, DN 18, care leagă Moldova de Transilvania, Bucovina de Maramureș, bugetul este insuficient. Și, citez din documentul CNAIR, datat februarie 2018꞉ «Lot 1, Moisei – Borșa, buget insuficient. Lot 2, Borșa – Șesuri, buget insuficient. Lot 3, Șesuri – Cârlibaba, buget insuficient efectuării plăților către Antreprenor. Lot 4, Cârlibaba – Iacobeni, buget insuficient efectuării plăților către Antreprenor.» Domnule ministru Șova, aveți dovada faptului că vorbim de o politică guvernamentală programată de abandonare a Moldovei. Înțeleg că nu se doresc mari investiții în infrastructura Moldovei, înțeleg că Bucureștiul dorește să existe mereu un vinovat de serviciu, județul Vaslui, pe care să-l arate cu degetul, dar această sfidare, ca nici pentru proiectele în execuție să nu se aloce fonduri, culmea, proiecte executate de firme românești, este inimaginabilă! Cu atât mai mult cu cât sunteți moldovean!″, a susținut Daniel Olteanu în plenul Camerei Deputaților.

Comments

comments

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: