Google+
Home » Sanatate » Vasluienii ar putea completa un chestionar privind gradul de satisfacție, la ieșirea din spital

Vasluienii ar putea completa un chestionar privind gradul de satisfacție, la ieșirea din spital

de Mihaela NICULESCU

Managerii spitalelor ar putea fi obligați să delege personalul medical din unitățile pe care le conduc, pentru a le cere pacienților, după externare, să completeze formularul feedback, ce cuprinde aprecieri despre serviciile din unitatea medicală respectivă.

Parlamentarii USR au depus un proiect legislativ de modificare a legii privind reforma în domeniul sănătății, care include un nou articol, referitor la completarea chestionarului electronic.

Obligativitatea completării unor chestionare după externare, de către pacienți, printr-un SMS sau pe e-mail, există de mai mulți ani, iar Ordinul Ministerului Sănătății 1501 din 2016, privind aprobarea implementării mecanismului de feedback a pacienților în spitalele publice, prevede acest lucru. Care este totuși amendamentul adus vechii legi 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, ne-a explicat Tudor Pop, deputat de București, inițiatorul amendamentului.

În raportul publicat de Observatorul Român de Sănătate, care a analizat datele de pe platforma electronică a Ministerului Sănătății, culese din teritoriu, a rezultat că doar 4% din pacienți au completat acest chestionar de satisfacție, care prevede mai multe întrebări. Cauzele principale pentru care nu au fost completate aceste chestionare, prin intermediul SMS-urilor sau a e-mailurilor, se datorează într-o mică măsură refuzului pacienților, dar în cea mai mare măsură se datorează conducerii spitalelor, care n-au dorit să îi informeze pe pacienți în legătură cu aceste chestionare. Sunt spitale mari din țară unde acest sistem nu a fost implementat, la fel ca și cel pe care spitalele trebuiau să îl implementeze în paralel cu chestionarul electronic și anume completarea de către pacienți a unui formular tipărit. Părerea mea este că nu s-a dorit să se afle calitatea actului medical desfășurat în unitățile sanitare respective și mai ales dacă actul medical este condiționat material de cadrele medicale. Amendamentul pe care l-am propus și urmează a fi supus votului lunea viitoare prevede obligația managerului de a delega personal care să adune datele de contact ale persoanelor care se externează, respectiv numărul de telefon și, în cazul în care au internet, e-mail-ul. Numai cunoscând adevăratele probleme ale spitalelor din România va putea fi făcută o radiografie a activității medicale care se desfășoară în unitățile sanitare românești”, a declarat, pentru Est News, deputatul USR Tudor Pop.

Reprezentanții spitalului “Elena Beldiman” spun că în unitatea bârlădeană chestionarea aleatorie electronică a pacienților externați este implementată de mai mulți ani și în paralel spitalul desfășoară o activitate de verificare a gradului de satisfacție a pacienților, dându-le să completeze formulare cu un anumit număr de întrebări, de regulă legate în special de condițiile hoteliere. Surse din cadrul spitalului ne-au spus că această chestionare paralelă nu s-a mai făcut de la începutul acestui an.

Comments

comments

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: