Google+
Home » Administratie » Haosul din centrul Bârladului a ajuns la cote nemaiîntâlnite în ultimii ani

Haosul din centrul Bârladului a ajuns la cote nemaiîntâlnite în ultimii ani

Că lipsa locurilor de parcare e o problemă în municipiul Bȃrlad, știe toată lumea, și bȃrlădenii, și șoferii aflați în tranzit prin oraș, care nu prea au de ales dacă vor să-și gareze mașina, fie și pentru cȃteva minute, la orele de vȃrf꞉ fie parchează pe trotuare, fie între blocurile din centrul urbei, la cȃțiva zeci de metri de Primărie.

Nervi întinși la maximum și manevre de Formula 1 în parcările dintre blocuri, în municipiul Bȃrlad, unde administrația, deși a promis noi locuri de parcare, n-a terminat încă numărătoarea celor deja existente.

În loc de spații de parcare amenajate ″ca la carte″, cum există în alte orașe de provincie chiar mai mici decȃt Bȃrladul, șoferii care vor să-și rezolve treburile prin instituțiile din zona centrală a orașului au parte de… adrenalină! Dacă nu găsesc un loc de parcare dintre puținele existente pe marginea străzilor, se pot învȃrti cu jumătățile de oră printre mașinile aflate în parcările dintre blocuri, acolo unde, la orele dimineții și ale prȃnzului, nu mai e loc nici să arunci un ac, darămite să garezi un autovehicul pe patru sau mai multe roți.

Situația descrisă mai sus se petrece de luni pȃnă vineri în parcarea dintre blocul vecin cu Primăria și cu ANAF. Bȃrlădenii care locuiesc aici s-au obișnuit să-și facă loc printre mașini dacă vor să intre în scara blocului și să ajungă acasă, ba chiar unii dintre ei studiază cu atenție manevrele pe care le fac șoferii, fie să intre, fie să iasă din parcare. Pentru că nu sunt locuri suficiente, un șofer inventiv s-a gȃndit să folosească și spațiul din mijlocul parcării, iar ceilalți abia au așteptat să-i urmeze exemplul, astfel că acum patru, cinci mașini stau parcate central, în șir indian, iar șoferii au la dispoziție un spațiu foarte îngust să le ocolească. În funcție de gabaritul fiecărui autovehicul și de priceperea conducătorilor auto, manevrele de ocolire sunt mai puține sau mai numeroase, și nu lipsesc incidentele… Dacă trecătorii cu bagaje se mai feresc din calea mașinilor care rulează cu spatele sau cu fața, celelalte automobile parcate nu au nicio șansă, deseori, să scape fără zgȃrieturi sau tamponări ușoare.

Ambulanța și Pompierii nu pot ajunge la solicitări pentru că nu au loc de parcare

Lucrurile se complică de-a dreptul atunci cȃnd în zonă trebuie să ajungă ambulanțe sau mașini care transportă pacienți dializați, care nu-și pot face loc printre autovehiculele deja staționate, deși se află în contratimp și de primele depinde, uneori, viața oamenilor. Nici nu se pune problema ca, în parcarea cu pricina, să poată intra o mașină de pompieri, care să intervină în caz de incendiu꞉ nu există niciun loc suficient de mare și, chiar de-ar fi, se ocupă imediat de mașini aflate în tranzit prin Bȃrlad, cu numere de Suceava, Neamț sau Iași.

Bȃrlădenii care locuiesc la doi pași de Primărie își amintesc că, în urmă cu 15 de ani, parcarea lor era ocupată cu cȃteva Dacii și asta, doar în a doua jumătate a zilei și în cursul nopții, cȃnd se întorceau acasă de la serviciu vecinii proprietari de mașini. În restul timpului, în parcare se jucau copiii din bloc, care alergau în voie și desenau șotronul pe asfalt, rar fiind întrerupți de trecerea unui automobil. Între timp, parcarea a fost împărțită în două, au fost montați stȃlpi care blochează trecerea, iar numărul de mașini a crescut considerabil. În plus, administrația locală a ajuns la concluzia că vecinul cel mai potrivit pentru o parcare e o altă… parcare, și așa a apărut parcarea care deservește acum Poliția.

Ce-i de făcut? Locatarii din zonă nu au mari speranțe ca lucrurile să se schimbe, claxoanele să înceteze sau măcar să se diminueze, iar șoferii în tranzit să aibă bunul-simț de a nu le mai lovi mașinile garate. Poate că, după ce finalizează numărătoarea locurilor de parcare, administrația Boroș vine și cu soluția salvatoare, nu doar cu taxa pe spațiul ocupat de mașină. Așa a promis, nu? (Simona MIHĂILĂ)

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: