Google+
Home » Social » Experiența fabuloasă în luxoasele restaurante europene a bârlădeanului care i-a servit pe Madonna, Mel Gibson și Sylvester Stallone

Experiența fabuloasă în luxoasele restaurante europene a bârlădeanului care i-a servit pe Madonna, Mel Gibson și Sylvester Stallone

de Mihaela NICULESCU

Un bârlădean, care a lucrat în hoteluri și restaurante de cea mai înaltă categorie, a avut ocazia ca printre clienții săi să se regăsească și nume celebre ale cinematografiei și muzicii mondiale.

În calitate de ospătar șef (șef de rang) Sorin Dîlcu a putut întâlni o serie de VIP-uri, printre care Madonna, Tom Hanks și Sylvester Stallone, staruri al căror fan era în anii adolescenței. I-a putut vedea așa cum sunt în viața reală, dincolo de ecranul televizorului sau cinematografului și fără „ajustările” make-up artiștilor.

Pasionat de industria hotelieră, Sorin Dîlcu (astăzi, managerul restaurantului Trattoria Da Vinci din Bârlad) a ales să plece în străinătate în 1999, pentru a lucra în acest domeniu. La început, a fost angajat la o cafenea de lângă Veneția. Într-o zi, a aflat că o cafenea exclusivistă din Piazza San Marco din Veneția caută personal. Nu a stat prea mult pe gânduri și a hotărât să participe la interviu, iar datorită experienței, dar și prezenței sale agreabile, a fost acceptat. Din acel moment, a început o perioadă profesională excelentă pentru ambițiosul bârlădean, cu multe satisfacții și împliniri în domeniul în care a ales să performeze. Obținuse un job la o cafenea exclusivistă, ai cărei clienți erau oameni bogați și stilați, iar acest lucru îl obliga să fie, zi de zi, la înălțimea așteptărilor.

„În Piazza San Marco există trei cafenele, iar una dintre ele se numește «Lavena». Acolo am lucrat câțiva ani buni. E o cafenea cu servicii ireproșabile, în care se servește o cafea italiană deosebit de aromată, iar majoritatea clienților sunt VIP-uri. Cafeneaua nu e specială doar prin faptul că oameni precum renumitul compozitor Wagner își savura cafeaua, pe timpuri, în acel loc, ci și prin profesionalismul înalt al celor care coordonează această afacere de familie. La cafeneaua <<Lavena>>, cafeaua nu se aduce oricum, ci doar cu tava. Ospătarii, care poartă mănuși albe și sunt îmbrăcați în smoching, conform tradiției, vin cu tăvile ridicate pe mână și trebuie să fie foarte atenți pentru a nu se dezechilibra și pentru a aduce comanda intactă. Fiecare ospătar are în grijă 10-15 mese, iar comenzile nu se notează pe carnețel, ci trebuie memorate atât de bine încât fiecare client să primească ceea ce a cerut. Am fost onorat să fac parte din colectivul care lucrează în acea cafenea, unde servirea este impecabilă și unde patronul investește enorm în pregătirea personalului, care urmează chiar și cursuri de psihologia clientului”, a povestit Sorin Dîlcu.

După câțiva ani petrecuți la cafeneaua „Lavena”, bârlădeanului i-a surâs norocul și a reușit să obțină o nouă slujbă, tot la Veneția, dar la un hotel. Și nu unul oricare, ci la „Cipriani”, un hotel de cinci stele Lux, cea mai înaltă categorie existentă în rândul unităților de profil din lume. Serviciile hoteliere și cele din restaurant corespund întru totul categoriei Lux și atrag, an de an, clienți care călătoresc mult și își permit să se cazeze acolo, pentru că prețurile sunt pe măsura serviciilor. La „Cipriani” „trag”, de regulă, călătorii celebrului Orient Expres, care vin anual la Festivalul Filmului de la Veneția, dar și VIP-uri ale muzicii, filmului și showbiz-ului din lume.

Catherine Zeta Jones, superbă și fără machiaj

Sorin a avut onoarea să-i întâlnească și să servească actori de primă mână ai cinematografiei mondiale, veritabile vedete de la Hollywood: pe Tom Hanks, Silvester Stallone, Catherine Zeta Jones, Madonna, Steven Spielberg, sau Mel Gibson, în calitate de șef de rang, numărul trei în ierarhia restaurantului, după șeful de sală și directorul restaurantului (maître). L-a impresionat atitudinea lui Tom Hanks și a lui Steven Spielberg și a rămas uimit de frumusețea naturală a lui Catherine Zeta Jones, care arăta superb dimineață la prima oră, nemachiată. Pe Silvester Stallone, însă, nu-l poate descrie ca fiind amabilitatea întruchipată.

Sorin a apreciat lipsa de ”fițe” a acestor vedete care nu au venit niciodată cu pretenții culinare exagerate, alegând totdeauna din meniul restaurantului.

„Întreg personalul care se ocupa de servirea clienților purta zilnic două costumații – dimineața o costumație albă, iar seara sacou crem cu batistă și papion, cămașă și pantaloni negri. Regulile erau stricte și trebuiau respectate, asta însemnând în primul rând respect față de cei care veneau să ia masa la un restaurant de categoria Lux. Directorul restaurantului primea clienții. De pe alee, aveam la dispoziție 30 de secunde ca să-i așezăm la masă, iar în șapte minute comanda trebuia onorată. Eu, în calitate de șef de rang, trebuia să mă adresez capului familiei care ocupa masa. Aceasta era o regulă la «Cipriani». În astfel de lanțuri hoteliere este foarte bine stabilită diviziunea muncii. Bucătarul șef, un chef cu stele Michelin, înmâna comanda ajutorului de ospătar, care o dădea ospătarului, iar la rândul său acesta o înmâna șefului de rang, cum eram eu. O duceam la masa clientului și tot eu debarasam, după care dădeam tava cu tacâmuri ospătarului care era lângă mine. Hotelul «Cipriani» are o bucătărie imensă, în care lucrează 15 bucătari plus bucătarul șef. Fiecare bucătar se ocupă de prepararea unui produs. Unul face paste, altul pește, altul friptură, iar cofetarii se ocupă de diversele feluri de desert. În fiecare sâmbătă, la ora 15, se prezenta meniul pentru săptămâna viitoare, iar noi îl degustam. Toți angajații restaurantului locuiau în hotel iar mâncarea noastră era preparată de aceiași bucătari care le găteau clienților. Ceea ce m-a impresionat de-a dreptul a fost faptul că întotdeauna ni se cerea părerea. Nimic nu era impus. Eram consultați și noi în privința meniului, a serviciilor, în general. A fost o super-experiență pentru mine să lucrez în restaurantul Hotelului <<Cipriani>>!”, a povestit Sorin Dîlcu.

O experiență bogată, pe care avea să o pună în practică și la el în oraș, în restaurantul cu specific italian, unde este manager, respectiv la Trattoria Da Vinci. A rămas surprins când s-a întors din străinătate să constate că și în orașul său natal există un restaurant foarte apropiat de cele de elită din peninsulă. Bârlădenii călătoresc destul de mult în ultimul timp și sunt familiarizați cu specificul culinar al mai multor țări, inclusiv al Italiei, așa că știu să aprecieze bucatele cu specific italian, care sunt realizate aproape 100% cu produse din țara lui Da Vinci. Sorin nu regretă nicio clipă experiența prin care a trecut în Italia, cu toate că au fost și momente grele, dar, zi de zi, încearcă să își folosească la maximum experiența sa în domeniul restaurantelor și hotelurilor și să convingă tot mai mulți clienți că într-un restaurant cu ștaif trebuie să vii cu plăcere, pentru a te bucura de mâncăruri rafinate, într-o atmosferă relaxantă, fără stridențe de niciun fel.

Comments

comments

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: