Google+
Home » Politic » Daniel Olteanu:” Varianta ocolitoare Bârlad, proiectul care dovedește incompetența și bătaia de joc a Ministerului Transporturilor și a CNAIR”

Daniel Olteanu:” Varianta ocolitoare Bârlad, proiectul care dovedește incompetența și bătaia de joc a Ministerului Transporturilor și a CNAIR”

Deputatul liberal Daniel Olteanu acuză Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), entitate aflată în subordinea acestuia, de incompetență și rea-voință în legătură cu modul în care gestionează realizarea Variantei de ocolire a municipiului Bârlad.

Olteanu susține că, analizând răspunsurile primite din partea celor două instituții la interpelările adresate pe tema acestui obiectiv de investiție, explicațiile pentru bâlbâielile pe banii și nervii contribuabililor țin de lipsa de competență de la nivelul Ministerului Transporturilor, care anulează astfel orice șansă de dezvoltare a Estului țării. În cadrul unei declarații în Parlament, deputatul liberal a enumerat cauzele reale ale întârzierilor în realizarea Variantei ocolitoare Bârlad, subliniind că CNAIR a scos la licitație proiectul fără revizuirea studiului de fezabilitate, fără actualizarea indicatorilor tehnico-economici, fără contract de supervizare a lucrărilor și, paradoxal, fără a avea finanțare asigurată. Daniel Olteanu atrage atenția că este inacceptabil ca, în pragul atribuirii contractului pentru execuția unui proiect a cărui construcție a fost anunțată de peste zece ani, reprezentanții CNAIR abia acum să trimită Cererea de Finanțare pentru obținerea de fonduri europene și de la bugetul de stat pentru Varianta de ocolire a municipiului Bârlad. În aceste condiții, afirmă deputatul liberal, demisia responsabililor din cele două instituții este insuficientă pentru batjocura de a realiza în 15 ani un drum de 11 km cu o bandă pe sens.

“Realizarea Variantei ocolitoare Bârlad este exemplul tipic al modului în care sistemul putred al Ministerului Transporturilor, indiferent de miniștri și de partide, își bate joc nu doar de un oraș, ci de o întreagă regiune. Suntem la peste zece ani de la primele anunțuri cu privire la construcția acestui obiectiv și, în continuare, Ministerul Transporturilor se împiedică în propria-i incompetență.

Atenție, nu vorbim de o autostradă, de o lucrare deosebită, ci de un banal drum de 11 km, cu o singură bandă pe sens. În 2016 era anunțată intenția CNAIR de a realiza în regie proprie acest obiectiv, fapt care oferea speranțe pentru inaugurarea sa în 2018. Suntem în 2018 și în teren nu s-a întâmplat nimic. Ba mai mult, la fiecare câteva luni apar noi exemple că una din principalele entități care sugrumă orice șansă de dezvoltare a Estului țării este Ministerul Transporturilor.

Ofer un singur exemplu: modul în care CNAIR a decis revizuirea studiului de fezabilitate, apoi anularea procedurii de atribuire a contractului de revizuire a studiului de fezabilitate pentru Varianta ocolitoare Bârlad, o bâlbâială pe banii și nervii contribuabililor, pentru care, deși am solicitat în scris nominalizarea responsabililor și tragerea lor la răspundere, nu am primit decât sfidare.”, a declarat Daniel Olteanu. Acesta a menționat că răspunsurile pe care le-a primit ca urmare a interpelărilor scrise adresate Ministerului Transporturilor scot în evidență promisiunile mincinoase și batjocura celor care gestionează proiectul Variantei ocolitoare Bârlad, în toate etapele de derulare a acestei investiții.

“Acesta este Ministerul Transporturilor, o instituție care sfidează, o instituție care trebuie desființată. Românii nu au nevoie de un minister care nu reușește, într-un deceniu, să facă un drum de 11 km cu o bandă pe sens.

Din păcate, în ceea ce privește Varianta ocolitoare Bârlad, nu a fost respectat nici termenul fantezist al fostului ministru, domnul Cuc. Am spus de la momentul declarației sale că toamna anului 2017 este un termen mincinos și, din păcate, am avut dreptate. Și nu contestațiile au fost cauza întârzierilor, pentru că nici măcar nu a fost atribuit contractul.

De altfel, în răspunsul la o interpelare din februarie, Ministerul Transporturilor îmi transmite că „Documentația de atribuire pentru achiziția serviciilor de supervizare a lucrărilor aferente construcției Variantei ocolitoare a municipiului Bârlad a fost depusă la ANAP în vederea verificării și avizării”. În lipsa atribuirii acestui contract de supervizare, lucrările nu pot începe, dar probabil că domnul Cuc, ca ministru al Transporturilor, nu avea habar că un contract de execuție are nevoie și de unul de supervizare. Chiar atât de mare să fie incompetența în Minister, încât să nu-și fi dat seama responsabilii că lucrările nu pot începe fără supervizare? E incredibil, suntem în pragul atribuirii contractului pentru execuție, dar CNAIR abia scoate la licitație contractul de supervizare!

Nu în ultimul rând, CNAIR a scos la licitație contractul pentru Varianta ocolitoare Bârlad fără a avea fonduri. Abia acum este în curs de elaborare la CNAIR Cererea de Finanțare pentru a obține fonduri europene și de la bugetul de stat pentru acest obiectiv, iar asta reiese tot din răspunsul pe care l-am primit la o interpelare.

Am, astfel, explicația completă și reală a întârzierilor acestui obiectiv: CNAIR a scos la licitație Varianta ocolitoare Bârlad fără revizuirea studiului de fezabilitate (1), fără actualizarea indicatorilor tehnico-economici (2), fără contract de supervizare a lucrărilor (3) și, culmea, fără a avea fonduri (4).”, notează deputatul liberal.

Daniel Olteanu, care a solicitat în mai multe rȃnduri ca responsabilii pentru întârzierile în realizarea Variantei de ocolire a municipiului Bârlad să fie nominalizați și trași la răspundere, așteaptă o poziție oficială pe această temă din partea conducerii Ministerului Transporturilor. “E un carusel al incompetenței și are ca rezultat amânarea realizării acestui obiectiv până cel mai devreme în 2021, având în vedere calendarul pentru proiectare și execuție. Le transmit celor responsabili din CNAIR și Ministerul Transporturilor că demisia lor este insuficientă pentru batjocura de a realiza în 15 ani un drum de 11 km cu o bandă pe sens!”, a declarat deputatul liberal.

Comments

comments

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: