Google+
Home » Administratie » Parcările dintre blocuri rămân „la liber” în Bârlad

Parcările dintre blocuri rămân „la liber” în Bârlad

de Mihaela NICULESCU

Bârlădenii nu vor putea închiria locuri de parcare. Aceasta a fost decizia consilierilor locali, luată în ședința de consiliu din 31 martie, când cei mai mulți nu au votat regulamentul de atribuire și folosire a locurilor de parcare în parcările de reședință din Bârlad.

Acest proiect a stârnit valuri de controverse între consilierii puterii și cei ai opoziției. Consilierii PSD nu au vrut să audă de această măsură inițiată de primar, considerând că punerea în practică a ei va crea animozități între proprietarii de mașini cu bani și ceilalți, cu venituri modeste. Numărul redus al locurilor de parcare în comparație cu numărul foarte mare al mașinilor ar fi dus, indiscutabil, la taxe mari de închiriere prin licitație.

Primarul Dumitru Boroș a spus că închirierea locurilor de parcare este o măsură binevenită, aplicată cu succes în multe orașe din țară, fiind aducătoare de venituri la buget, și că banii încasați vor fi folosiți pentru amenajarea de parcări. A adus, însă, un argument exagerat, și anume că nu este drept ca unii cetățeni să folosească domeniul public, când acesta este de fapt al tuturor. „De ce unii să folosească terenul și alții nu?”, i-a întrebat edilul șef pe cei de la PSD.

În numele acestora, consilierul Andrei Huiban i-a răspuns: „Așa cum îl folosesc și alte categorii de bârlădeni fără ca primăria să fie deranjată”.

Ar mai fi de adăugat că posesorii de autoturisme plătesc impozit pe mașină, totuși. Așadar, comparația primarului este ca nuca în perete. Mai bine s-a preocupa primarul să ridice mașinile abandonate pe domeniul public și să-i alunge pe samsarii de mașini care-și expun autoturismele scoase la vânzare pe trotuare, parcări și pe carosabil. Aceștia de ce nu plătesc nimic la bugetul local pentru faptul că transformă orașul în târg auto?

Pentru că au considerat acest proiect unul care favorizează proprietarii de mașini cu potențial financiar, toți cei zece consilieri PSD s-au abținut de la vot, iar proiectul a fost respins.

Aceiași consilieri PSD, însă, au votat proiectul privind aprobarea politicii de parcare a municipiului Bârlad, un proiect care face parte din strategia de dezvoltare a Bârladului, din Planul de Mobilitate Urbană.

În cadrul acestei politici de parcare se are în vedere ca în următorii ani parcarea mașinilor să se facă în zonele periferice, iar în zona centrală parcările să fie cu plată, pentru descurajarea staționării mașinilor în acea zonă. De asemenea se urmărește încurajarea transportului în comun, având în vedere densitatea mare de mașini, în Bârlad existând aproximativ 13.000 de autovehicule. Planul de Mobilitate Urbană cuprinde și realizarea a trei parcări subterane. În teorie, această investiție este salutară, rămâne de văzut după câte zeci de ani vor vedea bârlădenii o astfel de parcare subterană, pentru că în cei doi ani care au trecut din mandatul lui Dumitru Boroș nu s-a amenajat nici măcar o parcare obișnuită.

Comments

comments

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: