Google+
Home » Social » Faci Inspectia Tehnica Periodica? Cum sa treci de ea cu succes!

Faci Inspectia Tehnica Periodica? Cum sa treci de ea cu succes!

Inspectia tehnica periodica a fost dintotdeauna un moment stresant pentru toti proprietarii de autovehicule, mai ales pentru posesorii unor masini mai vechi. Pentru acestia, ITP-ul este o chestiune care provoaca emotii puternice legate de posibilitatea ca automobilul favorit sa nu indeplineasca cerintele pentru a trece de ea.

In special, in ultima vreme, emotiile sunt mai mari datorita inaspririi regulilor impuse de statul roman pentru cei care vor sa circule pe drumurile publice cu masini conforme legilor tarii. Este vorba despre majorarea amenzilor, dar si despre noi reguli pentru proprietarii de ateliere care realizeaza inspectia in cauza. Soferii trebuie sa aiba grija ca masinile lor sa fie echipate corespunzator cu cauciucuri de vara sau de iarna, sa nu aiba defectiuni sau modificari neacceptate etc.

Iata ce trebuie sa faci ca sa treci de ITP fara emotii!

Pregatirea automobilului inca de la inceput este esentiala deoarece te fereste de picarea testului si de posibilitatea de a nu mai putea circula pana la remedierea

Woman buying a car and testing it with salesman

defectiunilor. Mai grav de atat, exista posibilitatea sa primesti niste amenzi foarte costisitoare daca circuli pe drumurile publice cu o masina a carei ITP este expirat.

Nu trebuie sa ai nicio emotie daca respecti urmatoarele reguli, iar inspectia va fi doar o simpla formalitate si vei putea utiliza masina oriunde iti doresti:

  • Vei avea nevoie de anumite documente fara de care nu poti obtine ITP-ul. Nu trebuie sa-ti lipseasca certificatul de inmatriculare al masinii, cartea de identitate a autovehiculului, o polita de asigurare RCA valabila la data inspectiei, precum si un act de identitate al persoanei care se prezinta la inspectie. Nu conteaza daca esti sau nu proprietarul masinii, trebuie sa ai un act de identitate valabil.

  • Anvelopele masinii trebuie sa fie de dimensiunea potrivita, mai exact cea precizata de producator si, in plus, sa nu fie prea uzate. Este usor pentru fiecare proprietar de masini sa controleze aceste doua cerinte. In cazul in care nu le respecti, atunci comanda acum din mediul online si vei primi imediat anvelopele dorite la un pret convenabil.

  • Noxele eliminate nu vor depasi o anumita limita, de aceea motorul trebuie sa functioneze in parametri normali. Daca masina scoate prea mult fum sau apar martori aprinsi in bord este indicat sa faci mai intai o vizita la mecanic pentru ca, in caz contrar, cu siguranta masina ta va fi refuzata si vei intampina probleme in folosirea ei.

  • Sistemul de iluminare trebuie sa fie perfect functional si sa nu aiba modificari fata de cele impuse de producator. Inainte de a pleca la inspectie, schimba becurile arse pentru ca nu este greu sau scump. Daca exista pe automobil diverse modificari, cum ar fi becuri cu halogen sau proiectoare adaugate, indeparteaza-le pentru ca, in mod sigur, acestea nu vor fi acceptate.

  • Sistemul de franare este extrem de important atat pentru siguranta ta, cat si pentru a celorlalti participanti la trafic. Controleaza daca masina ta are frane eficiente si daca nu exista defectiuni, cum ar fi: uzura placutelor de frana, a discurilor de frana sau a furtunelor sistemului.

  • Parbrizul si celelalte suprafete din sticla ale autoturismului trebuie sa fie intacte, sa nu aiba crapaturi vizibile, iar eventualele folii care modifica transparenta acestora trebuie sa fie conform cu cerintele RAR si sa fie aplicate in service-uri autorizate de RAR. Uneori, crapatura unui parbriz care nu impiedica vizibilitatea poate fi acceptata, dar aceasta nu este neaparat o regula care se aplica tot timpul.

  • Rugina care apare deseori mai ales in cazul masinilor vechi poate fi un motiv de refuzare a trecerii ITP-ului. Daca aceasta este prea vizibila si afecteaza integritatea structurala a autovehicului este indicat sa remediezi problema inainte de a te prezenta in statiile ITP.

  • Sistemul de directie este si el controlat de catre mecanici, de aceea trebuie sa functioneze ireprosabil. Daca observi in trafic ca volanul vibreaza, ca directia nu este precisa sau ca se aud zgomote suspecte, mergi la mecanic inainte de a face ITP-ul.

In concluzie, daca respecti aceste reguli, ITP-ul nu va fi o actiune de speriat, ci doar o formalitate pe care o treci o data la doi ani, iar pentru masinile vechi o data la un an.

About Mihai Vasile

%d blogeri au apreciat: