Google+
Home » Administratie » În loc de piste velo, ca în orașele civilizate, bicicliștii din Bȃrlad sunt amăgiți cu două noi parcări

În loc de piste velo, ca în orașele civilizate, bicicliștii din Bȃrlad sunt amăgiți cu două noi parcări

Pentru iubitorii din municipiul Bȃrlad al celui mai ieftin și ecologic mijloc de deplasare, cu bicicleta, nu a venit încă vremea să se bucure de culoare speciale pe care să pedaleze, așa cum se întȃmplă în alte orașe de provincie. Bicicliștii bȃrlădeni, majoritatea de nevoie, care nu-și permit o mașină, dar și cei care practică de plăcere mersul pe două roți, trebuie să se mulțumească doar cu vestea că Primăria le pregătește două noi locuri de parcare. Pentru pistele de bicicletă mai au de așteptat pȃnă la ″orizontul anului 2020″, așa cum arată Planul de mobilitate urbană durabilă a municipiului, sau chiar pȃnă în anul 2025, dacă e să ne luăm după Strategia de dezvoltare a Bârladului pentru perioada 2018 – 2025.

Dacă locuitorii din orașul reședință de județ au la dispoziție nu mai puțin de 15 km de piste amenajate pentru deplasarea pe două roți, bȃrlădenii care circulă pe bicicletă, fie că merg la serviciu ori la cumpărături, fie că pedalează de plăcere, nu vor avea parte prea curȃnd de atenția cuvenită din partea administrației locale.

Chiar dacă reducerea emisiilor de CO2 în sectorul transporturilor, prin încurajarea transportului nemotorizat, respectiv amenajarea de piste de biciclete, este un deziderat asumat al autorităților bȃrlădene, potrivit Strategiei de dezvoltare a municipiului Bârlad pentru perioada 2018 – 2025, acesta nu va deveni realitate mai devreme de anul 2025. Mai mult, după cum se arată în documentul publicat pe site-ul Primăriei, abia «în anul 2030, Bârladul va avea aspectul tipic al unui oraș de talie medie din Uniunea Europeană, suficient de atractiv atât locuitorii existenți, pentru cei plecați în străinătate și pentru cei din alte zone ale țării sau chiar din alte state (de ex. Republica Moldova). Pe lângă oferta de locuri de muncă bine plătite, aceștia vor avea acces nediscriminatoriu la infrastructură și servicii publice de calitate: străzi moderne, zone pietonale și piste de biciclete, transport public confortabil și sigur, apă potabilă și canalizare, iluminat public eficient, creșe, grădinițe, școli și licee la cele mai înalte standarde, servicii medicale de încredere, ordine și siguranță publică în orice moment. Creșterea calității vieții va conduce la stoparea declinului demografic, precum și la reducerea numărului de persoane care trăiesc în zone defavorizate și marginalizate social.»

Termene mai optimiste dă Planul de mobilitate urbană durabilă a municipiului, care vorbește despre anul 2020 ca fiind cel în care vor fi fost deja amenajate trotuare și piste pentru bicicliști pe Bulevardul Republicii și pe Șoseaua Tecuciului, ba chiar și de dezvoltarea infrastructurii velo și pietonale prin asigurarea facilităților de deplasare pe străzile Vasile Pârvan, General Vasile Milea și Bulevardul Epureanu, și de amenajarea a 4 puncte de închiriere biciclete (zona centrală, Parcul Victor Ion Popa, Grădina Zoologică, 2 parcări Park&Ride).

Pȃnă în 2020 ori 2025, sau pȃnă cȃnd se hotărăște administrația să ia atitudine, situația rămȃne cea pe care o cunosc bȃrlădenii care pedalează pe unde pot, inclusiv pe lȃngă tiruri, pe Bulevardul Epureanu și Strada Vasile Pȃrvan, și printre mașini parcate alandala pe trotuare, atȃt în zona de nord a orașului, cȃt și în cea de sud. Asta, în ciuda numeroaselor sesizări și semnale de alarmă date de bicicliștii din Bȃrlad, printre care și o petiție online, la începutul acestui an, ca semn de revoltă pentru dezinteresul afișat de conducerea orașului față de lipsa siguranței bicicliștilor în circulația rutieră.

Răspunsul administrației locale pentru bicicliști a fost dat recent, odată cu modificările aduse la Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD)꞉ «în Zona Grădinii Publice – la intrarea principală – ca de altfel și în Zona Piața „Sf. Ilie” – pe esplanada situată între Hala Centrală și Florărie (Strada Fagului) – se vor amenaja două parcări pentru biciclete.»

Atȃt primesc bȃrlădenii amatori de circulație velo! Nici vorbă despre cei 12 km de piste promiși de primarul Dumitru Boroș în campania electorală – «Voi amenaja piste pentru bicicliști pe o lungime de cel puțin 12 km, iar prima avută în vedere este proiectul abandonat al pistei FEPA – Stadion Rulmentul – Grădina Publică. Pistele vor fi amenajate prioritar pe arterele principale, astfel încȃt bicicleta să se constituie și într-un mijloc de transport alternativ și sigur.»

Dacă președintele Romȃniei nu se sfiește să circule pe bicicletă în traficul infernal din Capitală, primarul Boroș n-a sesizat încă marele avantaj al deplasării unui ales pe două roți. Au mai rămas doi ani de mandat, așteptăm nerăbdători inaugurarea cȃtorva metri de piste de bicicletă măcar în centrul orașului, și nu de dragul bȃrlădenilor, ci al… imaginii. (Simona MIHĂILĂ)

Comments

comments

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: