Google+
Home » Social » Cărțile poștale, din nou căutate, dar greu de găsit la Bârlad

Cărțile poștale, din nou căutate, dar greu de găsit la Bârlad

de Mihaela NICULESCU

În plină eră a gadget-urilor și SMS-urilor, surprinzător, cărțile poștale încep să redevină tot mai căutate, dar, din păcate, oficiile poștale din Bârlad nu comercializează decât câteva variante de cărți poștale, ilustrate cu motive naționale de pe costumele populare și cu aspecte din istoria Poștei Române.

Vederile, cum erau cunoscute odată, cu imagini ale Bârladului și ale obiectivelor reprezentative ale urbei au dispărut.

„De mai bine de cinci ani nu mai avem la vânzare cărți poștale cu imagini ale Bârladului de astăzi și de odinioară. Înainte, oficiile noastre erau aprovizionate cu cărți poștale, dar în ultimii ani, nu știu de ce, nu se mai tipăresc și nu mai avem de unde să le achiziționăm. Poșta ar putea încheia contracte cu diferite societăți, fundații, instituții care dețin cărți poștale, pentru că, incredibil, de la an la an, cererea este în continuă creștere. Cărțile poștale sunt căutate atât de bârlădenii care doresc să trimită în străinătate imagini cu orașul lor, dar și de turiști care vor să le cumpere ca suvenir. Mai nou, și elevii întreabă de cărți poștale, pentru că vor să le trimită prietenilor lor din alte țări, cu care școlile bârlădene se află în parteneriat în cadrul unor proiecte europene”, ne-a declarat Mihaela Ștefan, dirigintele Oficiului Poștal 1 Bârlad.

Aceasta a mai menționat că factorii poștali din Bârlad distribuie cărți poștale trimise de expeditori din alte localități din țară și din străinătate. În alte țări ale lumii, în special occidentale, mirajul internetului s-a cam estompat, iar oamenii se reîntorc la tradiții. Plăcerea de a primi o carte poștală pe care să fie scrise de mână câteva rânduri, este incomparabilă cu un mesaj trimis prin SMS sau prin aplicațiile de socializare. Pe lângă valoarea sentimentală pe care o are cartea poștală, aceasta reprezintă și o modalitate de a promova țara, zona, orașul în care te-ai născut. Bârladul ar putea fi promovat foarte bine și prin intermediul cărților poștale, întrucât are obiective culturale deosebite, de referință pentru zona de sud a Moldovei.

Muzeul „Vasile Pârvan” deține câteva tipuri de cărți poștale cu obiective culturale, care sunt comercializate la muzeu, instituție în care nu intră atât de atât de multe persoane ca în oficiile poștale. Bârladul are și un Centru de Informare Turistică, în care există câteva cărți poștale oferite de Muzeu, doar pentru a fi vizionate de turiști. Dar, acest centru aflat în subordinea Primăriei nu poate desfășura activități comerciale.

Fundația Culturală „Dr. Constantin Teodorescu” a editat în urmă cu nouă ani câteva mii de cărți poștale, cu fotografii realizate de Ștefan Andronache din Tecuci, reprezentând biserici, obiective culturale și imagini panoramice din Bârlad. O mare parte dintre acestea se mai află în incinta fundației și ar putea fi valorificate. Pe de altă parte, Primăria ar putea aloca anual o sumă pentru multiplicarea cărților poștale deja tipărite și nepuse în circulație, pe care le-ar putea distribui gratuit turiștilor prin intermediul Centrului de Informare Turistică, promovând astfel orașul, cultura, personalitățile și istoria urbei.

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: