Google+
Home » Justitie » Controverse aprige pe rețelele de socializare în cazul lui Ionuț Pleșu, bărbatul în cărucior spulberat de o șoferiță neatentă

Controverse aprige pe rețelele de socializare în cazul lui Ionuț Pleșu, bărbatul în cărucior spulberat de o șoferiță neatentă

Accidentul petrecut luni, în fața Bisericii Domneasca din Bârlad, când Ionuț Pleșu, bărbatul cu handicap,  în vârstă de 37 de ani, a fost spulberat de o șoferiță neatentă în timp ce se deplasa pe carosabil cu căruciorul, a stârnit multe controverse, mai ales în mediul online. Informația a fost distribuită masiv pe rețelele de socializare, suscitând interesul internauților din întreaga țară, nu doar din județ, și împărțind opinia publică în două tabere.

Toată lumea este de acord că șoferița (38 de ani) este principalul vinovat al nefericitului accident, în urma căruia bărbatul a fost transportat la Iași, în stare gravă. Nimeni nu i-a găsit circumstanțe atenuante pentru faptul că, până ca autoturismul pe care îl conducea să izbească în plin căruciorul, a parcurs o distanță de câteva zeci de metri în spatele lui, timp în care șoferița nu avea motive să nu îl vadă. Decât în situația în care se uita în altă parte, cele mai multe bănuieli fiind exprimate în favoarea ipotezei că era prinsă într-o activitate pe telefonul mobil. Ciudat este că nici persoanele care se aflau cu ea în mașină nu au atenționat-o, de unde și teoria (exprimată de internauți) că făceau același lucru.

Dacă asupra vinovăției conducătoarei auto oamenii care au văzut înregistrarea video a evenimentului nu au dubii, nu același lucru e valabil și în cazul victimei.

Ce căuta în mijlocul carosabilului, printre mașini? De ce nu circula pe trotuar? De ce a ținut morțiș că circule pe mijlocul benzii de circulație și nu mai aproape de bordura trotuarului, așa cum fac majoritatea bicicliștilor, de exemplu? Căruciorul în care se deplasa bărbatul cu dizabilități intră în categoria vehiculelor care pot circula pe traseele destinate traficului rutier, sau doar pe cele aferente traficului pietonal?

Acestea sunt câteva dintre cele mai discutate teme pe grupurile de socializare, răspunsurile pro și contra fiind însoțite de diverse argumente bazate mai mult sau mai puțin pe lege. Întrucât în discuții nu s-a regăsit și opinia unui polițist de circulație, rămâne un mister dacă bărbatul era pieton sau participant la traficul rutier. Unii susțin că avea voie să circule pe stradă, pentru că nu avem piste sau trotuare amenajate pentru persoanele cu dizabilități.

„Nu avem trotuare amenajate! Unde trebuia sa circule omul? Dacă am fi avut așa ceva, sigur ar fi circulat pe trotuar și nu s-ar mai fi întâmplat așa ceva”;

„Se vede că nu era atentă, nici nu a încercat să pună frână, dar bărbatul nu cred că avea voie să circule pe stradă, printre mașini”;

”Șoferița trebuia să-l vadă, nimic de zis, o să plătească pentru asta și cea mai grea pedeapsă vor fi mustrările de conștiință. Dar omul ăla nu avea nicio intenție de a se proteja el însuși de nebunii de pe șosea. Cum să circuli așa, fără nicio emoție, prin mijlocul străzii? Părerea mea este că omul are statut de pieton”.

Jurnaliștii Est News au încercat să afle de la reprezentanții Inspectoratului Județean de Poliție (IPJ) Vaslui care este statutul acestui tip de dispozitive medicale pe drumurile publice. Codul Rutier nu face referire expresă la acestea, însă menționează: ”Vehiculele grele, lente, sau cu mase or gabarite depășite, sau cele care se deplasează cu viteză redusă, trebuie conduse numai pe banda de lângă acostament sau bordură, dacă în sensul de mers nu este amenajată o bandă destinată acestora”.

Din păcate, nu am aflat un răspuns clar de la IPJ. Se pare că nici polițiștii nu știu, deocamdată, unde să încadreze cărucioarele destinate transportului persoanelor cu dizabilități.

„Ancheta este în desfășurare, pentru a se stabili cu exactitate în ce condiții s-a petrecut acest accident și dacă persoana accidentată avea voie să circule pe stradă”, ne-a declarat Bogdan Gheorghiță, purtătorul de cuvânt al IPJ Vaslui. (Crina BUTA)

Comments

comments

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: