Google+
Home » Administratie » Paradoxul bârlădean! Motivul pentru care nici Cotul Negru, nici Podeni și nici Munteni nu vor avea străzi asfaltate, deși banii așteaptă în cont, și plătim și dobânzi, pe deasupra!

Paradoxul bârlădean! Motivul pentru care nici Cotul Negru, nici Podeni și nici Munteni nu vor avea străzi asfaltate, deși banii așteaptă în cont, și plătim și dobânzi, pe deasupra!

de Simona MIHĂILĂ

″La omul sărac, nici boii nu trag!″, spune un proverb neaoș, pe care administrația locală din Bȃrlad pare că se încăpățȃnează să-l întreacă. În ședința din august a Consiliului Local, aleșii bȃrlădeni au dovedit cu îndȃrjire că nu trag toți la aceeași căruță. Contrele dintre consilierii liberali și cei social-democrați au avut ca final respingerea unui proiect de hotărȃre care le-ar fi adus asfalt cȃtorva sute de locuitori din cartierul Cotu Negru.

Deși lucrările de canalizare a celor 73 de străzi și fundături din cartierele istorice Munteni și Podeni abia au trecut de jumătate, cu mari întȃrzieri din partea constructorilor și nervi întinși la maximum pentru locuitorii din zonă, administrația bȃrlădeană s-a decis să înceapă un nou front de lucru. Unde? În cartierul Cotu Negru, acolo unde autoritățile au depistat 9 străzi care ar avea nevoie urgentă de asfaltare și modernizare.

Proiectul de hotărȃre prin care se cerea votul consilierilor locali pentru a folosi 4,7 milioane lei pentru lucrări de reparații pe străzile Gheorghe Iamandi, Opanez, Griviței, Ion Codrescu, Cerbului, Muzelor, Constantin Brâncoveanu, Aurel Vlaicu și Ștefan Neagoe a fost, însă, respins. Asta, cu toate că în comisiile de specialitate (Urbanism, Cultură, Buget – Finanțe și Juridică), toate avizele au fost favorabile începerii lucrărilor.

De ce s-au opus, la votul final, cei zece consilieri PSD din cadrul CLM Bârlad? Dacă la mijloc nu erau și nu sunt prinse probleme de ordin bănesc, atunci refuzul de a aproba proiectul de asfaltare și modernizare a străzilor din Cotu Negru are la bază… chestiuni principiale. Consilierul PSD Dorin Apostu a fost de părere că suma de 4, 7 milioane lei (rămasă necheltuită din împrumutul contractat în anul 2015, de la CEC Bank, pentru execuția proiectului „Canalizare menajeră în cartierele Munteni și Podeni”) trebuie să fie folosită tot în interesul locuitorilor din cartierele istorice, pentru studii de fezabilitate. Recomandarea lui Apostu a fost ca investiția din Cotu Negru să se facă, dar cu bani de la bugetul local. Și alte voci social-democrate din Consiliul Local Bȃrlad au agreat ideea ca întregul împrumut de la CEC Bank să fie folosit în scopul inițial, pentru bordurarea și asfaltarea străzilor canalizate din cartierele Munteni și Podeni.

De ce întȃrzie lucrările de modernizare a străzilor din cartierele istorice ale Bȃrladului

Spre nemulțumirea miilor de bȃrlădeni care locuiesc în Munteni și Podeni, primarul Dumitru Boroș a recunoscut, în cadrul celei mai recente ședințe a Consiliului Local, că asfaltul rămȃne încă un vis frumos în cele două cartiere. Motivul? Trebuie scos la licitație proiectul de apă și canalizare de la Consiliul Județean și Aquavas. În absența unui astfel de proiect, care se derulează numai la Vaslui, Murgeni, Negrești și Huși, niciun centimetru de asfalt nu va fi turnat în zona Munteni – Podeni.

Cu tot cu economia de 2 milioane lei făcută la lucrările de canalizare menajeră în cartierele istorice, cu tot cu economia de 4,7 milioane lei, neutilizați din împrumutul de la CEC Bank, Bȃrladul nu face pași spre modernizare. În schimb, plătește dobȃnzi pentru creditul nefolosit care așteaptă cuminte la bancă vremuri mai bune și vȃnt din pupa tocmai de la Vaslui, de la Consiliul Județean.

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: