Google+
Home » Administratie » De ce vrea conducerea județului să-i țină pe vasluieni în sărăcie? Reacția halucinantă a autorităților, când au auzit de construcția unei autostrăzi în Moldova

De ce vrea conducerea județului să-i țină pe vasluieni în sărăcie? Reacția halucinantă a autorităților, când au auzit de construcția unei autostrăzi în Moldova

Orice produs pe care vasluienii îl cumpără sau îl consumă costă cu 35% mai mult decât prețurile practicate de firmele din Ardeal. Inițiativa oamenilor de afaceri din județul Vaslui pentru construirea autostrăzii Târgu Mureș-Iași a rămas doar un vis frumos. Deși petiția «Salvați Moldova de Sărăcie» a fost semnată de 600 de companii mari și mijlocii din Moldova, inițiativa nu a trezit interesul autorităților din județ. Din contra, oamenii de afaceri au fost întrebați pentru ce le trebuie o astfel de autostradă.

Petiția intitulată «Salvați Moldova de Sărăcie» a rămas fără ecou la nivelul autorităților județului Vaslui. Documentul a fost lansat de către Camera de Comerț, Industrie și Agricultură (CCIA) Vaslui împreună cu Camera de Comerț Neamț, iar unul dintre punctele esențiale ale platformei era promovarea construcției autostrăzii Târgu Mureș-Iași.

”Noi am demarat proiectul în urmă cu câțiva ani și am militat pentru construcția autostrăzii, dar am fost flituiți de autoritățile din județul Vaslui. Ne-au spus: ce vă trebuie autostradă?! Au semnat acea inițiativă 600 de companii mari și mijlocii din Moldova. Acel proiect a murit și, recent, a fost acel marș cu mașinile până la București pentru susținerea construcției autostrăzii. De la Vaslui până în Ungaria se fac 12 ore, iar costurile pe produs sunt mai mari cu 35%. Nu avem nici drumuri rapide, cele existente sunt proaste. Se circulă mai mult noaptea iar costurile cu carburantul au luat-o razna. Au ajuns constructorii să facă plinul în Bulgaria, Ungaria sau alte țări europene, unde costurile sunt mai mici decât la noi. Aceste lucruri ni le spun oamenii de afaceri”, ne-a declarat Ionel Constantin, președintele CCIA Vaslui.

Promisiuni peste promisiuni

Prezent la Vaslui, în cursul lunii aprilie 2017, fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, a spus că ministerul va avea o nouă abordare asupra documentațiilor necesare autostrăzii Târgu Mureș – Iași, pentru a grăbi licitarea și executarea proiectului. Astfel, studiile mai vechi făcute pentru diferitele sectoare ale autostrăzii nu vor mai fi reactualizate și se scot așa cum sunt ele la licitație. Compania care câștigă licitația pentru proiectarea și execuția lucrării urma să reactualizeze studiile învechite.

Între timp, Razvan Cuc a fost schimbat de la conducerea ministerului, iar în cursul lunii mai 2018, Guvernul a anunțat că va adopta un pachet de investiții strategice realizate prin parteneriat public-privat, urmând să fie realizate, în acest fel, trei autostrăzi. În acest prim pachet de investiții sunt cuprinse Autostrada Ploiești – Comarnic – Brașov, Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni, Autostrada București – Craiova – Lugoj, de la Craiova și ramificație spre Calafat.

Autostrada Târgu Mureș-Iași este împărțită în două categorii de sectoare, de șes și de munte. Tronsoanele de autostradă Târgu Mureș – Ditrău și Târgu Nemț – Iași – Ungheni sunt sectoare de șes, iar Ditrău – Târgu Neamț sector de munte.

În ultima variantă de Master Plan, la prioritizare autostrazi Târgu Neamț – Iași – Ungheni este pe locul 5 și Târgu Mureș – Târgu Neamț este pe locul 8. În anexa la Master Plan, proiectul Târgu Neamț – Iași – Ungheni e trecut cu începere din 2017 până în 2019, iar Târgu Mureș – Târgu Neamț din 2023 până în 2026. (Dănuț CIOBANU)

About Mihai Vasile

%d blogeri au apreciat: