Google+
Home » Administratie » Tablou de toamnă la Bȃrlad꞉ trafic de coșmar, autoturisme parcate la colțul intersecțiilor și străzi sufocate de mașini

Tablou de toamnă la Bȃrlad꞉ trafic de coșmar, autoturisme parcate la colțul intersecțiilor și străzi sufocate de mașini

de Simona MIHĂILĂ

La doi pași de Primăria Bârlad o intersecție nesemaforizată dă bătăi de cap șoferilor, dar și pietonilor. E vorba despre punctul de întȃlnire al Străzilor Nicolae Iorga (cunoscută și sub numele de Strada Poliției, căci în zonă își are sediul această instituție), și Vasile Lupu (pe care toată lumea o știe drept Strada șoferilor în devenire, aici fiind punctul de începere al probei practice pentru obținerea permisului de conducere auto).

De îndată ce ambele străzi au primit trotuare pavate și au fost finalizate lucrările de modernizare ce le-au făcut zile negre tuturor participanților la trafic, locuitorii de la blocurile din zonă au reînceput să-și parcheze mașinile tot la marginea carosabilului. Problema e că, în lipsa altor spații de parcare, nu doar riveranii folosesc o întreagă bandă pentru a-și gara autoturismele, ci și șoferii aflați în trecere, care au diverse treburi de rezolvat la instituțiile din centrul orașului.

Asta face ca, la orele dimineții, intersecția cu pricina să fie o adevărată capcană pentru conducătorii auto꞉ cozi de zeci de mașini se formează de-a lungul Străzii Nicolae Iorga, venite fie dinspre Poliție, fie dinspre Bulevardul Republicii, dar și pe unica bandă rămasă liberă pentru circulație, pe Strada Vasile Lupu.

Dacă mai punem la socoteală și faptul că această stradă e preferata instructorilor auto, care își aduc cursanții în zonă, să învețe traseele de examen, un șofer poate rămȃne captiv în intersecție minute bune, la aproape orice oră din zi, pȃnă cȃnd traficul se fluidizează, astfel încȃt să-și poată continua fiecare drumul.

Un adevărat coșmar pentru orice conducător auto, în devenire sau cu actele în regulă, se produce, însă, în fiecare săptămȃnă, în zilele de joi și vineri. Atunci sunt programate examinările pentru obținerea permisului auto, iar intersecția cu bucluc e tranzitată de șoferi începători, care se blochează cu mașinile la capătul Străzii Vasile Lupu, chiar dacă acolo nu există un indicator de ″Stop″, ci unul de ″Cedează trecerea″.

Lipsa de experiență în trafic, pietonii care trec strada pe la colțul intersecției și mașinile parcate alandala, pe fiecare dintre sensurile de mers, duc la situații conflictuale între șoferi ori la accidente ușoare, soldate cu caroserii avariate.

Nici pietonii nu se află în siguranță, pentru că, în capătul străzii, după mașini parcate una lȃngă alta, inclusiv pe colțul intersecției, trecerea de pe un trotuar pe celălalt e un mare risc. Copiii și persoanele de înălțime mică nu ajung în vizorul șoferilor, din cauza autoturismelor garate la voia întȃmplării.

Din păcate, Poliția locală, care are zone bine-delimitate de acțiune și patrulare, ajunge rar sau deloc în intersecția unde traficul se desfășoară mai mult la mica înțelegere a șoferilor, decȃt în baza normelor rutiere și a indicatoarelor. În zonă se parchează mașini de toate dimensiunile, iar unele dintre acestea blochează, fără jenă, chiar și două benzi de circulație, fapt care face trecerea oprită pentru restul șoferilor, nevoiți să se întoarcă din drum și să aleagă alt traseu pentru a ajunge la destinație.

În lipsa locurilor de parcare și a unor semne clare cum că autoritățile cunosc situația și sunt preocupate să găsească o rezolvare, bȃrlădenii care șofează în apropierea Primăriei se întreabă ce se va alege, în viitor, de traficul din oraș (situația descrisă este identică în foarte multe zone din Bȃrlad) și unde anume se duc banii din taxele și impozitele pe care le plătesc.

Dacă administrațiile locale din alte orașe de provincie au reușit să găsească soluții pentru a fluidiza traficul în punctele fierbinți și pentru a construi parcări, ce-i lipsește Bȃrladului pentru a fi în pas cu vremurile? Vocea străzii spune că… un gospodar în frunte.

Comments

comments

About Simona Vasile

%d blogeri au apreciat: