Google+
Home » Administratie » Facturile umflate la apă ale bârlădenilor, subiect de nouă dispută între administratorii asociațiilor de proprietari și conducerea Aquavas Bârlad

Facturile umflate la apă ale bârlădenilor, subiect de nouă dispută între administratorii asociațiilor de proprietari și conducerea Aquavas Bârlad

de Mihaela Niculescu

Discuții aprinse, marți, la întâlnirea reprezentanților asociațiilor de proprietari cu directorul Aquavas Bârlad. Întâlnirea s-a vrut una în care să se lămurească, o dată pentru totdeauna, problema facturilor mari, cauzate de pierderi.

Din pricină că tot mai mulți bârlădeni sunt nemulțumiți de sumele pe care le plătesc pentru apa pe care nu o consumă, dar care se pierde prin conductele sparte ale urbei, Vasile Ungureanu, directorul Aquavas Bârlad, a fost invitat de conducerea orașului să clarifice situația în fața administratorilor asociațiilor de proprietari.

Ungureanu le-a explicat celor prezenți că societatea pe care o conduce este interesată să încaseze cât mai mult, iar consumatorii să plătească tot mai puțin: Eu facturez cantitatea de apă indicată de apometrul de branșament. Restul nu mă interesează. Este treaba asociației de proprietari să urmărească ce se întâmplă în condominiu. Dacă la consumul indicat de apometrul din apartament se adaugă doi-trei metri cubi pierderi, înseamnă că vecinii din bloc nu dau indexul corect. Dacă pierderile trecute pe factură sunt de zece metri cubi sau mai mult, înseamnă că există pierderi de apă cauzate de instalațiile interioare defecte, avariate. Chiar dacă subsolul este curat, asta nu înseamnă că nu există pierderi, apa scurgându-se pe instalația de canalizare. Dacă, totuși, nu există aceste aspecte și aveți suspiciuni asupra modului de funcționare a apometrelor de branșament, atunci puteți veni la noi, ori de câte ori doriți, pentru a fi verificate. Dacă se dovedește că apometrul e bun, verificarea (70 de lei) va fi plătită de asociație, dacă se dovedește contrariul, atunci nu veți plăti nimic, verificarea va fi suportată de Aquavas”.

Desigur, reprezentanții asociațiilor de proprietari nu au fost mulțumiți de explicațiile directorului Aquavas, pe care nu le auzeau pentru prima oară. Unii administratori au spus că, deși verificarea obligatorie a acestor apometre ar trebui făcută o dată la doi ani, niciodată nu au văzut pe cineva verificând și nici nu au primit certificatul metrologic care să ateste dacă apometrele funcționează corect sau nu. Au fost și administratori care au solicitat să li se facă verificarea apometrelor de branșament, dar de ani de zile nu a ajuns nimeni de la metrologie în asociațiile lor.

Surprinzător a fost pentru auditoriu, dar mai ales pentru Vasile Ungureanu, să afle că într-o asociație de pe Bulevardul Epureanu, la blocul V10, apometrul de branșament indica 90 de metri în minus față de suma consumurilor individuale.

Zeci de probleme au fost aduse în discuție de directorul Aquavas, în baza legislației actuale, la care reprezentații asociațiilor au venit cu la fel de multe argumente.

Toate problemele s-ar rezolva dacă asociațiile de proprietari ar încheia contract cu SC Aquavas

Bârladul se numără printre puținele orașe din țară în care asociațiile de proprietari refuză să încheie contract cu SC Aquavas. Motivația pentru care asociațiile de proprietari nu vor să audă de așa ceva este că prin încheierea acestui contract, angajații asociațiilor nu vor putea face față volumului mare de lucru și vor fi nevoite să mai angajeze câte una sau două persoane.

Locatarii nu vor să audă de niciun ban în plus la întreținere, în condițiile în care în Asociația nr. 2 nu avem decât un administrator și două femei de serviciu. Dacă am mai angaja o persoană, am risca să nu putem să-i asigurăm salariul. În plus, atâta vreme cât contractele Aquavas sunt încheiate cu fiecare consumator în parte, cred că e corect ca Aquavas să urmărească ceea ce se întâmplă în apartamente. Noi nu putem intra în locuințele oamenilor, să vedem dacă dau indecșii corecți sau dacă au modificări la instalație, nu ne deschid ușa. Aquavas ar trebui să ne ajute în acest sens”, a ținut să precizeze Carmen Palade, administrator al Asociației de proprietari nr. 2.

Directorul Vasile Ungureanu a invocat din nou legea și a specificat că nu e treaba societății să se intereseze de ceea ce se întâmplă în bloc. Acesta a spus că singura soluție rămâne încheierea de contracte între Aquavas și asociații, situație în care acestea vor putea defalca cum vor dori consumul indicat la branșament – pe număr de membri de familie, pe număr de apartamente, pe suprafață etc.

Cum asociațiile rămân ferme pe poziție, o variantă de rezolvare a inechităților legate de plata pierderilor ar fi scoaterea apometrelor de apartament pe casa scării. Însă, nici acest lucru nu mai este ușor de realizat, în multe scări de bloc fiind imposibil chiar, deoarece legea s-a schimbat, iar pentru trecerea la instalațiile de distribuție pe orizontală este nevoie de acordul tuturor proprietarilor.

Așadar, întâlnirea de marți s-a încheiat indecis, ambele părți plecând cu aceleași păreri și argumente cu care au venit. O gură de oxigen ar putea aduce noua lege a asociațiilor de proprietari, ale cărei norme de aplicare vor apărea în două luni și jumătate.

Comments

comments

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: