Google+
Home » Social » Răspunsul descurajant primit de mămicile copiilor cu autism și ADHD în legătură cu școlarizarea micuților

Răspunsul descurajant primit de mămicile copiilor cu autism și ADHD în legătură cu școlarizarea micuților

de Mihaela NICULESCU

Vești neîncurajatoare pentru Camelia Baran, mama unui băiețel cu autism și ADHD, care se bate cu sistemul, pentru a-și putea înscrie copilul într-o clasă specială și nu într-o clasă din învățământul de masă.

După ce, pe 18 septembrie, a făcut o cerere către Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Vaslui pentru a se înființa o clasă zero pentru copii cu afecțiuni neuropsihice, zilele trecute a primit și răspunsul: „Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Vaslui a inițiat și sprijinit înființarea unor astfel de clase speciale în anii trecuți, în limita posibilităților legale, arătând disponibilitate și sprijin în identificarea de soluții pentru integrarea acestora. Situația acestor copii este cunoscută la nivelul serviciului de evaluare și orientare școlară din cadrul CJRAE Vaslui, mai puțin cazul unui elev care nu s-a prezentat până la această dată pentru evaluarea psiho-educațională în vederea orientării școlare a copilului cu cerințe educative speciale (CES). Menționăm că problema înființării acestei clase a fost adusă la cunoștința Consiliului de Administrație al ISJ Vaslui și dezbătută de către membrii acestuia. Inspectoratul Școlar încearcă cu eficiență rezolvarea situației, urmând a căuta identificarea surselor de normare pentru acoperirea orarului de funcționare și spațiul adecvat desfășurării orelor de curs. Alături de dumneavoastră, sprijinim și susținem protecția și promovarea drepturilor copilului, identificarea nevoilor specifice și asigurarea condițiilor optime de integrare școlară”.

Cu alte cuvinte, Camelia Baran împreună cu alte cinci mămici au primit un răspuns elegant din partea CJRAE, care spune că este interesat de situație, dar deocamdată impedimentul îl constituie normele didactice. Mămicile celor șase copii cu nevoi speciale, care își doresc ca micuții să fie înscriși în clase speciale, au rămas destul de descumpănite, dar nu abandonează lupta.

„Sincer, nu mă așteptam la un astfel de răspuns, după ce am primit încurajări de la doamna directoare Daniela Laic de la CJRAE, că anul acesta la Bârlad se va forma o grupă, o clasă zero, pentru copiii cu nevoi speciale. Speranțele mele erau acum o lună de 90%, apoi au scăzut la 50%, iar acum sunt undeva la 20%, pentru că am aflat că normele didactice reprezintă o problemă care nu se poate rezolva ușor, dacă nu este multă voință”, ne-a declarat Camelia Baran.

Mămicile așteaptă acum un răspuns și din partea Gabrielei Plăcintă, inspectorul general de la ISJ Vaslui, către care au făcut luna trecută o cerere. Femeile mai au răbdare o perioadă, după care, dacă vor fi refuzate cu aceeași eleganță ca în răspunsul primit recent, vor înainta un memoriu către Ministerul Educației Naționale, pentru a fi sigure că Inspectoratul i-a adus la cunoștință doleanțele părinților care au copii ce nu pot fi educați în învățământul de masă.

În anul 2015, la inițiativa unui grup de părinți au fost înființate la Bârlad trei clase speciale pentru copiii cu afecțiuni neuropsihice care necesită lucru individual la clasă. În acest moment, în incinta fostei Școli nr. 7, funcționează câte o clasă a II-a, a III-a și a IV-a, fiecare cu câte șase elevi. Între timp, Inspectoratul nu a mai aprobat înființarea niciunei clase pentru această categorie de copii cu care cadrele didactice trebuie să lucreze individual, având în vedere că acești copii prezintă deficit de atenție, sunt hiperactivi, iar unii nu vorbesc și nu comunică. Învățământul de masă nu este o soluție pentru reabilitarea acestora, singura lor șansă fiind frecventarea unor clase speciale. Părinții nu doresc altceva decât ca micuții lor să facă achizițiile necesare dobândirii unui grad minim de independență, pentru a se putea integra cât de cât în societate.

„Nu dorim decât ca acești copii, peste ani, să fie cât de cât autonomi, să se poată îngriji, să poată folosi mijloacele de transport în comun, să facă cumpărături, lucruri foarte importante, având în vedere că părinții nu vor trăi veșnic și nici rudele, iar ei vor trebui să supraviețuiască singuri. La asta ne gândim noi și cred că atât societatea cât și factorii de decizie din Inspectorat ar trebui să reflecteze mai mult asupra acestui aspect”, a mai adăugat Camelia Baran.

Comments

comments

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: