Google+
Home » Administratie » Creșterile salariale ale angajaților Primăriei Bârlad nu se reflectă și în atitudinea unora dintre ei față de contribuabili

Creșterile salariale ale angajaților Primăriei Bârlad nu se reflectă și în atitudinea unora dintre ei față de contribuabili

Aroganță maximă, în rândul unor funcționari ai Primăriei Bârlad. Creșterile substanțiale ale salariilor angajaților din administrația publică nu au schimbat în niciun fel relațiile dintre aceștia și cetățeni. În continuare, unii dintre acești salariați manifestă indiferență față de contribuabilii din ale căror taxe și impozite sunt plătiți.

Serviciul Registratură din cadrul Primăriei Bârlad se înscrie cu brio în rândul serviciilor din instituție în care ignorarea cetățeanului este un lucru obișnuit. Săptămâna trecută, cea mai veche funcționară a serviciului Registratură a avut o ieșire greu de explicat. S-a simțit deranjată când un cetățean al acestui oraș i-a cerut un număr de înregistrare la o cerere pe care o depusese cu câteva zile în urmă. Întâmplător, respectivul cetățean este reporter Est News, o persoană cu care angajata era destul de familiarizată, dar asta nu a contat, ci dimpotrivă. Funcționara a reacționat într-un mod foarte ciudat spunându-i reporterului să se „adreseze domnului Nițuc sau domnului Arnăutu, de la Biroul de Presă al Primăriei, pentru a intra în posesia numărului de înregistrare solicitat”. Solicitantul a rămas consternat, întrucât eliberarea numărului de înregistrare este obligația funcționarei de la Registratură, conform fișei postului, și nu a celor de la Biroul de Presă. De față, se afla și o angajată nouă de la Registratură, care este în perioada de inițiere, însă exemplul oferit de funcționara cu state vechi la Registratură, o doamnă care se apropie de pensionare, a fost unul total nepotrivit.

Cu o săptămână în urma acestui incident, reporterul Est News a depus la registratură o nouă cerere, în baza Legii 544/2001, privind liberul acces la informațiile de interes public. A întâlnit acolo o funcționară nouă, care era antrenată într-o discuție cu o angajată de la alt compartiment. Nici nu a băgat de seamă că cineva stătea de câteva minute cu o foaie în mână, așteptând să fie observat. Cu chiu, cu vai, angajata a luat cererea fără să-i mai dea număr de înregistrare. Solicitantul nu a insistat, așteptând să ia legătura cu vechea funcționară ce urma să se întoarcă la serviciu în câteva zile, iar când a revenit a fost întâmpinat cu aceiași atitudine, cu mare greutate obținând numărul de înregistrare, ca pe un mare favor din partea funcționarei.

Dacă acesta este exemplul pe care un funcționar care a lucrat în administrația publică zeci de ani îl dă unui nou angajat, înseamnă că cetățenii sunt „pe mâini bune”. Atitudinea lipsită de respect și profesionalism a celor două funcționare de la Registratură nu este singulară, în Primărie mai existând și alții, la alte servicii, cu același comportament. Cel mai recent caz, sesizat de câțiva Bârlădeni ai blocului D5, a fost al unei angajate de la Urbanism, care le-a vorbit foarte urât, enervată că oamenii s-au adresat presei pentru a-și spune nemulțumirea.

Iritați de asemenea atitudini nu sunt doar cetățenii, ci și unii angajați cu bun simț din cadrul Primăriei, care rămân uimiți de maniera în care relaționează cu publicul unii colegi de-ai lor, angajați de ani de zile sau doar de câteva luni. Se pare că primarul municipiului a fost informat în legătură cu unele abateri ale angajaților Primăriei. Să vedem ce se va schimba în atitudinea salariaților Primăriei Bârlad în raport cu cetățenii. (Mihaela NICULESCU)

Comments

comments

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: